پاشینیان: آذربایجان سرزمین های ما را فورا ترک کند

نخست وزیر ارمنستان در دیدار با «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا در نیویورک از اشغال سرزمین های کشورش از سوی جمهوری آذربایجان انتقاد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه پان آرمنیان، نخست وزیر ارمنستان خروج فوری نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان از خاک این کشور را خواستار شد.

«نیکول پاشینیان» در دیدار با «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا در نیویورک بر لزوم خروج فوری نیروهای جمهوری آذربایجان از خاک ارمنستان تاکید کرد.

نخست‌وزیر ارمنستان در این دیدار، درگیری نظامی جمهوری آذربایجان علیه ارمنستان را مورد انتقاد قرار داد و گفت: این اقدام موجب اشغال سرزمین‌های ارمنستان از سوی (جمهوری) آذربایجان شده است.

دفتر نخست وزیری ارمنستان در تشریح محورهای این دیدار اعلام کرد که پاشینیان بر لزوم ارزیابی‌های شفاف و دقیق جامعه جهانی از جمله اتحادیه اروپا از تجاوز جمهوری آذربایجان به خاک ارمنستان و لزوم خروج فوری واحدهای نظامی جمهوری آذربایجان از خاک ایروان تاکید کرد.

نخست وزیر ارمنستان همچنین به مواردی از نقض قوانین بین المللی از سوی جمهوری آذربایجان و نیز هدف قرار دادن جمعیت غیرنظامی و زیرساخت ها پرداخت.

رئیس شورای اروپا نیز از تشدید تنش در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان ابراز نگرانی کرد و بر اهمیت حل مشکلات میان دو کشور همسایه از طریق مذاکرات و گفتگو تاکید کرد.

دور جدید درگیری‌ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان هفته گذشته آغاز شد.

به گفته «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان، در دور جدید درگیری‌ها، حداقل ۱۰۵ سرباز ارمنی کشته شدند. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز اعلام کرد که ۵۰ نظامی این کشور در این درگیری‌ها کشته شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
    8 13
    از نظر علیف هر کس کشته شود مهم نیست چه آذربایجانی باشد چه ارمنی، او از جای دیگری دستور میگیرد.
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      14 3
      به نظر من جناب علیو سیاستمدار و رهبر فوق العاده ای هستند. برای ایشان و ملت دوست و برادر آذربایجان آرزوی موفقیت های بیشتر و رشد و شکوفایی افزونتر دارم.
  • از شهرستان سراب IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
    10 0
    بنظر میرسه ارمنستان داره کم کم بسمت غرب متمایل شده و از روسیه رویگردان میشه این کار موجب انزوای بیشتر ارمنستان خواهد بود چرا که نزدیکی به غرب موجب کاهش حمایت روسیه و نیز ایران ازین کشور محاصره شده خواهد بود
  • حمیدرضا IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
    4 11
    پاشینیان وعلیف مهره های امریکا وانگلیس هستند
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    3 7
    هر چه زودتر باید برای علی اف فکری کرد. حضور بیشتر او در قدرت برای همه کشورها خطرناک است. البته اردوغان را هم نباید از یاد برد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس