تحریم

در ادامه فرافکنی مقامات آمریکایی درباره مذاکرات رفع تحریم ها، معاون وزیر خارجه آمریکا بار دیگر توپ را به زمین ایران انداخت.

به گزارش مشرق، "باربارا لیف" معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورنزدیک در گفت وگو با شبکه اماراتی "اسکای نیوز عربی" درباره "تعلیق مذاکرات مربوط به احیای توافق هسته ای" مدعی شد: "درخصوص دستیابی به یک توافق هسته ای، توپ اکنون در زمین ایران است."

مذاکرات رفع تحریم‌ها پس از ماه‌ها گفت‌ وگوهای فشرده به نقطه‌ای رسیده است که اگر آمریکا الزامات شکل‌گیری یک توافق پایدار و قابل اتکا را بپذیرد، توافق نهایی در کوتاه‌ترین زمان حاصل خواهد شد.

ایران تاکید دارد که شرط رسیدن به توافق رفع موثر و پایدار تحریم‌ها به نحوی است که انتفاع اقتصادی مردم تامین شود و موضوعی به عنوان اهرم فشار جهت استفاده علیه ایران نماند.

اما دولت ضعیف جو بایدن که به دلیل مشکلات داخلی و فشار رژیم صهیونیستی قدرت تصمیم‌گیری برای بازگشت به توافق هسته‌ای را ندارد، به تاکتیک مقصرنمایی و تعیین ضرب‌الاجل‌های ساختگی متوسل و باعث طولانی شدن روند مذاکرات شده است.

جمهوری اسلامی ایران ۲۵ مرداد (۱۶ آگوست) نظرات و درخواست‌های خود را درباره پیشنهادات اتحادیه اروپا درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین ارسال کرد و آمریکا پس از بیش از یک هفته از آن در دوم شهریور ماه (۲۴ آگوست) نظر خود را در این باره به اتحادیه اروپا ارائه کرد. جمهوری اسلامی ایران متعاقبا پاسخ خود را به نظرات آمریکا ارائه کرد اما کاخ سفید هنوز پاسخی نداده است.

جوسپ بورل هفته پیش ادعا کرد که مذاکرات با توجه به شرایط سیاسی در آمریکا و برخی جهت‌گیری‌ها به بن‌بست خورده است. او گفت که پس از تابستان، موضع طرف‌های مشارکت کننده در گفت‌ وگوها از هم دور شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس