رییس بنیاد شهید: آشوبهای اخیر صحنه تقابل تعاریف شهدا و دشمنان خدا از آزادی است

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت : امروز جامعه صحنه تقابل ۲ گفتمان از کلمه آزادی است و این آشوبها تقابلی از تعریفی است که شهدا و دشمنان خدا از آزادی ارائه می دهند.

به گزارش مشرق، سید امیر حسین قاضی زاده روز جمعه در نخستین یادواره ۸۶۶ شهید مدفون در حرم مطهر رضوی افزود: آزادی دشمنان شهدا به رسمیت نشناختن خدا و به رسمیت نشناختن قانون است، آنها به دنبال اصالت بخشیدن به خود هستند و اگر دیگران نیز از رفتار اجتماعی آنها ناراحتند می گویند دیگران خودشان را کنترل کنند.

وی تقابل کنونی جامعه را تقابل میان دین و دنیای جامعه دانست و ادامه داد: آزادی شهید اما آزادی از بند خود است، همچنین شهید برای آزادی جامعه حاضر است خود را فدا کند نه این که جامعه را فدای امیال و غرایز خود نماید.

معاون رییس جمهور با اشاره به بروز برخی آشوبها در کشور گفت: خدا را شاکریم که زوزه ایادی شیطان به آسمان بلند شده است و این نشان می دهد ما تمام قد بر سر انقلاب ایستاده ایم لذا آنها این همه عصبانیت به خرج می دهند.

قاضی زاده هاشمی افزود: در برخی وقایع گذشته بهانه، برخی مسائل اقتصادی بود اما بهانه اتفاقات اخیر واقعا ارتباطی با بروز حادثه برای آن عزیز ندارد و آشوبهای اخیر، اعلان جنگ رسمی علیه خدا و احکام الهی است و برخی می گویند نمی خواهیم زیربار احکام الهی برویم و البته آنها اسم اعلام جنگ با خدا را مطالبه آزادی گذاشته اند.

وی ادامه داد:خدا را شکر می کنیم که دشمنان این قدر از ما عصبانی هستند که با وجود این هجوم اقتصادی، فرهنگی و امنیتی در ۴۳ سال گذشته به هدف خود نرسیده اند و باز هم از ما شهید می گیرند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: وقتی فرزندان کوچک ما امسال را با تقدیم سرود "سلام فرمانده" به مولایمان حضرت حجت(عج) آغاز کردند یقین پیدا کردم دشمنان این روند همه گیر و جهانی مهدویت را تحمل نمی کنند.

قاضی زاده هاشمی افزود: کشور در سال جاری به توفیقاتی دست یافت که افراد مرتبط در گذشته به ما می گفتند نمی شود اما با وجود دولت مردمی یک به یک اینها محقق شد که نمونه آخر آن نیز پیوستن ایران به پیمان شانگهای بود.

وی اضافه کرد: این توفیقات دلیل دیگر فتته دشمنان است که نشان می دهد کشورهای بزرگی مانند چین ، هند و روسیه خواستار و نیازمند همکاری با ایران به عنوان یک قدرت جهانی هستند.

 معاون رییس جمهور گفت: هر زمان ایران در مقطع حساسی قرار دارد دست شیاطین در برابر توفیقات ایران به اشکال مختلف بلند می شود تا سدی ایجاد کنند.

قاضی زاده افزود: برخی سیاسیون که از همکاران سابق من هم هستند متوجه اصل این حوادث و موضوعات نشدند، صحنه کنونی کشور به واسطه بروز حادثه برای یک نفر چنین نشد و آنهایی که امروز موکب امام حسین (ع) را آتش می زنند و چایی ریز موکب را شهید می کنند دعوایشان با مکتب امام حسین(ع) است.

وی ادامه داد: برخی حب و بغض ها موجب شده شماری از سیاسیون نتوانند رویدادهای کشور را به درستی تحلیل کنند و برخی خود را به نادانی می زنند که شهدا از آنها به خاطر مخدوش کردن واقعیتها و عدم موضع‌گیری دقیق در برابر رویدادها نخواهند گذشت.

موقعیت شناسی ویژگی بارز شهداست

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز در این آیین گفت: ما باید پای صحبت خانواده شهدا بنشینیم و شیوه و سبک شما برای تربیت اسوه های ایثار درس بگیریم‌.

مالک رحمتی میزبانی از خانواده شهدا را افتخار آستان قدس رضوی دانست و افزود: شاخصه شهدا ایمان به توحید و مکتب تشیع است و آنها معتقد بودند همه چیز تابع دین خداست و نه کدخدا.

وی اضافه کرد: مطابق وصیتنامه شهدا دیگر توصیه این سفرکردگان، تبعیت محض از امام خمینی (ره) و ولایت فقیه و عمل با اخلاص ایمان کامل، بصیرت و زمان شناسی و موقعیت شناسی است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: برخی دیگر، تابع رهبری بودند و دیگر شاخصه های انقلابیگری را داشتند اما موقعیت شناس نبودند در حالی که موقعیت شناسی ویژگی بارز شهدا بود.

رحمتی افزود: خیلی ها در سالهای ۸۸ ،۹۶ و ۹۸ خوابهایی برای انقلاب اسلامی دیدند اما این کشور بیمه شهداست و به برکت خون شهدا گزندی از این حوادث به انقلاب نرسید.

این مراسم با حضور خانواده شهدای خاکسپاری شده در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد و علاوه بر اجرای سرود و برنامه های فرهنگی، حاج صادق آهنگران به ذکر مصیبت اهل بیت (ع) پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
    0 1
    دقیقا
  • DE ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
    0 0
    بروبابا ! تو وطن پرست بودی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس