سوگواری جاماندگان اربعین در سراسر ایران/صحنه تجلی «انا من حسین»

دل‌وجانشان در کربلاست؛ اما از کاروان زائران حرم حسینی جامانده‌اند تا امروز با حضور در مسیرهای پیاده‌روی در جای‌جای ایران اسلامی خودشان را به قافله شور و شیدایی در کربلای معلی پیوند دهند.

به گزارش مشرق، از ساعات ابتدایی صبح روز اربعین جمعیت جاماندگان از پیاده‌روی اربعین در مسیرهای از پیش تعیین‌شده حاضر شدند تا سیل خروشان حسینیان در جای‌جای کشورمان رقم بخورد.

خادمی در مسیر پیاده‌روی با بیان اینکه امسال توفیق حضور در اربعین را نیافتیم و مهمان پیاده‌روی اربعین نشدیم اما از کسانی که به مراسم پیاده‌روی دلدادگان حسینی آمده‌اند پذیرایی می‌کنیم، بیان داشت: نخستین باری است که در این مراسم معنوی حضور پیدا می‌کنیم چراکه در سال‌های قبل در عراق حضور داشتیم خدا را شاکر هستیم که عشق مردم به امام حسین (ع) این‌گونه است که چنین جمعیتی عظیم به مراسم آمده‌اند.

سوگواری جاماندگان اربعین در سراسر ایران/صحنه تجلی «انا من حسین»

در ثواب زیارت گفته‌اند «هیچ زائری به زیارت آن حضرت نمی‌رود مگر آنکه این فرشتگان به استقبالش می‌روند، و هیچ‌کس با قبر آن حضرت وداع نکرد مگر آنکه این فرشتگان وی را مشایعت می‌کنند» اینجا صف مشایعت‌کنندگان هم انگار تمامی ندارد.

حجم گسترده عاشقان اهل‌بیت (ع) در روز اربعین سرور و سالار شهیدان در محل برگزاری مراسم حاضرشده‌اند و امسال هم دل جاماندگان بسیاری گرفته که نتوانستند در کربلای معلی حاضر شوند.

سوگواری جاماندگان اربعین در سراسر ایران/صحنه تجلی «انا من حسین»

امروز در جای‌جای کشورمان مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین برگزار شد. در استان تهران نیز موج عاشقان راهی مسیرهای تعیین‌شده برای راهپیمایی شدند. معاون اول رئیس‌جمهور هم در جمع جاماندگان اربعین تهران حضور پیدا کرد.

گزارش و تصاویر از این مراسم را در نقاط مختلف کشورمان بخوانید و ببینید.

مراسم سینه زنی و عزاداری خیابانی در تبریز برگزار شد

سوگواری جاماندگان اربعین در سراسر ایران/صحنه تجلی «انا من حسین»

امروز شنبه همزمان با اربعین حسینی با حضور پرشور و باشکوه هیأت‌های مذهبی و مردم ولایی تبریز مراسم سینه زنی و عزاداری خیابانی در تبریز برگزار شد.

این مراسم از مقابل مسجد کبود آغاز و در مقابل مصلی به پایان رسید.

حضور جوانان و نوجوانان در مراسم عزاداری خیابانی امروز از نکته‌های شاخص این برنامه بود.

گفتنی است عصر امروز شنبه نیز مراسم پیاده روی جاماندگان حسینی در شهر تبریز از مقابل مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز تا وادی رحمت برگزار خواهد شد.

اصفهان یکپارچه عزادار حسین است / حضور قافله غم در گلزار شهدا

سوگواری جاماندگان اربعین در سراسر ایران/صحنه تجلی «انا من حسین»

قرار عاشقی جاماندگان اربعین اصفهان ساعت هفت صبح از مسیرهای تعیین شده در همه شهرهای استان به سمت امامزادگان و گلزارهای شهدا بود.

همه خوش قول‌تر از همیشه سر قرار حاضر شدند و در اولین ساعات آغاز این راهپیمایی اربعین جمعیت زیادی در شهرها و روستاهای استان اصفهان در مسیر تعیین شده حرکت کردند.

انگار تعهد مردم اصفهان این است که در هر تکلیفی سنگ تمام بگذارند، همه خیابان‌های شهرها و روستاهای استان اصفهان به عمودهای کربلا مزین شده و مسئولان همه توان خود را به کار گرفتند تا مردم در راهپیمایی اربعین احساس غریبی نکنند و با معادل سازی مسیر کربلا کمی از دلتنگی‌شان را کم کنند.

مقصد همه جاماندگان کربلا در اصفهان به گلزاهای شهدا می‌رسد، آنجایی که همه راه حسین را رفته‌اند، همه باور دارند به جز کربلا گلستان شهدا است که می‌شود سیم دل را به کربلا و بین الحرمین وصل کرد.

موکب‌های پذیرایی مردمی در مسیرهای راهپیمایی اربعین نیز از هیچ خدمتی برای زائران دریغ نمی‌کنند، یکی آب خنک و شربت دست جاماندگان اربعین می‌دهد و دیگری سلامت آنها را چک می‌کند، انگار هر کسی هر چیزی دارد را نذر امام حسین (ع) کرده و در هر نقطه سیل جوانمردان راه حسین را می‌بینیم.

برخی حاضران در این راهپیمایی را پای پیاده، برخی با دوچرخه، برخی با همراه داشتن مادر و پدر سالمند وبرخی با به دوش کشیدن کودکانشان مسیر عاشقی را می‌پیمایند.

امروز روز اربعین است، روزی که زینب به تنهایی برای حسین عزاداری می‌کرد و امروز خیل صدها هزاران نفری در عزای حسین می‌گریند، می‌توان گفت در بیش از ۳۵۰ امامزاده استان اصفهان که فضایی برای عزاداری داشته‌اند امروز جایی برای سوزن انداختن به دلیل اجتماع خیل عزاداران حسین نیست. ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

مراسم عزاداری جاماندگان اربعین در نقاط مختلف استان بوشهر

سوگواری جاماندگان اربعین در سراسر ایران/صحنه تجلی «انا من حسین»

دوست داران اهل (ع) در استان بوشهر با برگزاری مراسم و برنامه‌های مختلف، در اربعین حسینی به عزاداری پرداختند.

مراسم شب اربعین در مساجد و تکایای استان بوشهر برگزار شد و در روز اربعین نیز برنامه‌های متنوعی در نقاط مختلف این استان برگزار می‌شود.

طبخ و توزیع غذای نذری از دیگر برنامه‌های مردم استان بوشهر در روز اربعین حسینی است.

تعداد زیادی از اهالی استان بوشهر با حضور در مراسم اربعین حسینی و شرکت در پیاده‌روی اوج وفاداری خود را به مکتب حسینی اثبات کردند و در میعادگاه عشق نوای خود را به معشوق رساندند.

پیاده‌روی جاماندگان اربعین از دیگر برنامه‌هایی است که امروز همراه با عزاداری و قرائت زیارت اربعین در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد.

مراسم پیاده روی اربعین در بوشهر از امامزاده قاسم (ع) کوی شغاب و امامزاده عبدالمهیمن (ع) تا آستان مقدس امامزاده محمدبن باقر (ع) برگزار می‌شود و سپس نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله صفایی بوشهر نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر اقامه خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از استقرار چهار موکب پذیرایی اربعین در مسیر پیاده‌روی در سطح استان و با محوریت امامزادگان شاخص خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور بیان کرد: مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در مسیر ۲۰ بقاع متبرکه استان بوشهر روز شنبه ۲۶ شهریور مصادف با ۲۰ صفر و اربعین حسینی از امامزادگان در شهرهای مختلف استان بوشهر برگزار می‌شود و در این راستا، موکب‌های اوقاف از زائران پذیرایی می‌کنند.

حضور پر شور تهرانی ها در راهپیمایی جا ماندگان اربعین / همه آمدند

سوگواری جاماندگان اربعین در سراسر ایران/صحنه تجلی «انا من حسین»

مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین همزمان با سراسر کشور در سراسر استان تهران برگزار شد.

مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی امسال پس از پشت سر گذاشتن شرایط خاص کرونایی بسیار پر شور برگزار شد، تا مردم استان تهران اوج ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان ابراز کنند.

تهرانی‌ها امروز آمدند تا اعلام کنند اگر حضور فیزیکی در کربلای معلی ندارند دل‌هایشان از اینجا از صدها کیلومتر دورتر با بین‌الحرمین است با محفل عاشقی با جایی که دلدادگان اشک و آه از دوری و فراق بر چهره دارند. عاشقانی که نشان دادند در خط مقدم ارادت به اهل بیت (ع) قرار دارند و هر کجا که باشد از هر فرصتی استفاده می‌کنند.

این مراسم در ورامین، مردم مؤمن و متدین ایران اسلامی از میدان امام حسین (ع) به سوی امامزاده یحیی (ع) راهپیمایی کردند و بسیاری از عاشقان دلباخته و جامانده از مراسم اربعین کربلا در این پیاده روی شرکت داشتند.

یک جوان ۲۰ ساله ورامینی که از نرسیدن به مراسم اربعین در کربلای معلی ابراز تأسف می‌کرد، گفت: به همراه تعدادی از دوستان تلاش داشتیم، تا بتوانیم برای اربعین حسینی بین الحرمین باشیم، اما دوستانم رفتند و مدارک من آماده نشد و توفیق حضور در کربلا را نداشتم.

وی که امیر نام داشت، اضافه کرد: امروز آمده ام، تا ضمن حضور در این مراسم راهپیمایی هر کاری که برای خدمات‌رسانی به حاضران مراسم جاماندگان اربعین حسینی از دستم بربیاید انجام دهم، تا بلکه دلم آرام گیرد و اسمم در میان زائران اربعین اباعبدالله الحسین (ع) قرار گیرد.

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

سوگواری جاماندگان اربعین در سراسر ایران/صحنه تجلی «انا من حسین»

این مراسم از ساعت ۸ صبح روز شنبه همزمان با سراسر کشور و به‌مناسبت اربعین حسینی از مسیرهای تعیین شده در شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

عزاداران اربعین حسینی در شهرستان شهرکرد ۷ مسیر شامل امام‌زاده سلطان سبزپوش (ع) چالشتر به سمت امام‌زادگان دوخاتون (س) شهرکرد، امام‌زاده سیدعلی‌اکبر (ع) نافچ به سمت حسینیه اعظم این شهر، گلزار شهدای سورشجان به سمت امام‌زاده محمد (ع)، مسجد علی‌ابن‌ابیطالب (ع) کیان به سمت امام‌زاده سیدعزیزالله (ع) این شهر، میدان امام خمینی (ره) هفشجان به سمت امام‌زاده شاه منظر خاتون (س)، امام‌زاده دو معصوم طاقانک به سمت گلزار شهدای این شهر و میدان امام حسین (ع) هارونی به سمت گلزار شهدای این شهر را با پای پیاده پیمودند.

عاشقان سید و سالار شهیدان در شهرستان بروجن از ۳ مسیر شامل میدان شهرداری بروجن به سمت امام‌زاده حیدرشاه (ع) نقنه، شهرهای فرادنبه و سفیددشت و روستای دهنو به سمت امام‌زاده علی‌بن‌احمد (ع) و از شهر بلداجی به سمت امام‌زاده حمزه‌علی (ع) پیاده‌روی مراسم اربعین حسینی را انجام دادند.

عزاداران اربعین حسینی در شهرستان فارسان از ۵ مسیر شامل میدان امام خمینی (ره) شهر فارسان به سمت گلزار شهدای این شهر، مسجد حضرت زینب (س) جونقان به سمت امام‌زاده روستای گوشه حرم حیدربن‌مالک (ع) شهر باباحیدر به سمت حرم سیدمیراحمد (ع) این شهر، حسینیه شهر گوجان به سمت گلزار شهدای این شهر و مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهر چلیچه به سمت امام‌زاده این شهر پیاده‌روی کردند.

اهالی شهرستان کوهرنگ برای پیاده‌روی مراسم اربعین حسینی مسیر سه‌راه فرمانداری کوهرنگ به سمت گلزار شهدای شهر چلگرد را انتخاب کردند.

پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در مشهد مقدس

سوگواری جاماندگان اربعین در سراسر ایران/صحنه تجلی «انا من حسین»

مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان در مشهد مقدس و در جوار بارگاه منور رضوی از صبح جمعه برگزار شده است.

عاشقان اهل بیت اعم از زائر و مجاور امروز با پیوستن به خیل جمعیت آئین جاماندگان اربعین حسینی در مشهد مقدس، مسیر میدان ۱۵ خرداد این شهر تا حرم مطهر رضوی را پیاده طی می‌کنند.

براساس فراخوان منتشر شده، ساعت هشت صبح تا ۱۷ موعد قرار عاشقی و راهپیمایی اربعین حسینی در مشهد است و این در حالی است که زائران و مجاوران بسیاری زودتر از این ساعت به راه افتاده اند.

بدین منظور ستون‌های برق در فاصله میدان ۱۵ خرداد تا حرم رضوی، همچون مسیر منتهی به حرم امام حسین (ع) شماره گذاری شده است و موکب ها برای خدمت رسانی به زائران پیاده در این مسیر، مستقر شده اند.

مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین در بجنورد

مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین صبح شنبه در شهرهای مختلف خراسان شمالی برگزار شد.

‌در بجنورد مردم این مراسم را از میدان شهید آغاز و تا حرم مطهر امامزاده سید عباس (ع) بجنورد پیاده روی کردند.

پیاده روی جاماندگان اربعین در خوزستان

سوگواری جاماندگان اربعین در سراسر ایران/صحنه تجلی «انا من حسین»

مردم شهرستان شادگان با حضور باشکوه خود در این مراسم و با طی مسیر ۱۱ کیلومتری هم نوا با زائران اربعین، روحیه دینداری خود را نشان دادند. این مراسم با حضور عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) از اقشار مختلف که از خیل زائران اربعین حسینی جا مانده‌اند، برگزار شد.

نوحه خوانی، مداحی و قرائت زیارت اربعین از جمله برنامه‌های پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی است.

همزمان با سراسر کشور اهالی آبادان و خرمشهر که مشتاق پیاده روی بزرگ اربعین در مسیر کربلا بودند اما نتوانستند به حرم یار سفر کنند با سردادن شعارهای «لبیک یا حسین (ع)»، «لبیک یا زینب (س)» حرکت خود را به سمت قدمگاه حضرت خضر نبی (ع) در ۱۵ کیلومتری آبادان آغاز کردند.

مواکب هم در مسیر پیاده روی در حال خدمت به عزاداران هستند و لحظه به لحظه به جمعیت و تعداد کسانی که به پیاده روی و عزاداری می‌پیوندند، افزوده می‌شود.

نوای سنج و دمام، سینه زنی و نوحه خوانی خبر از همراهی اهالی این شهر مرزی با جابر بن عبدالله انصاری دارد تا همایش بزرگ شیعه نه تنها در کربلای حسینی که در سراسر ایران، نوای همراهی با اهل بیت سر دهد.

به مناسبت اربعین پیاده روی ۱۰۰ هزار نفری عزاداران اربعین حسینی در شهرستان دزفول از آستان سبزقبا تا بقعه محمد ابن جعفر طیار برگزار شد.

حضور پرشور زنجانی ها در مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین

سوگواری جاماندگان اربعین در سراسر ایران/صحنه تجلی «انا من حسین»

سید شمس‌الدین موسوی، با بیان اینکه ۳۵ موکب در طول مسیر اعلامی به زائران پیاده‌روی اربعین حسینی خدمات‌رسانی می کنند، گفت: مردم شهر شورو شعور حسینی امروز در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی از ساعت ۸ صبح پبادوری خود را از کنار تاج سد گاوازنگ آغاز و فاصله ۹ کیومتری تا مزار شهدای گمنام طی کردند.

وی با بیان اینکه مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی تا ساعت ۲۲ امشب به طول خواهد انجامید، ادامه داد: ۳۵ موکب در طول مسیر اعلامی به زائران پیاده‌روی اربعین حسینی در پذیرایی، ارائه خدمات فرهنگی، ارائه خدمات مذهبی و مشاوره‌ای‌، خدمات‌رسانی می کنند.

رئیس ستاد پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در زنجان با بیان اینکه ۸ دستگاه مینی‌بوس در مسیر اعلامی مستقر شود برای انتقال زائران کهنسال به مراز شهدای گمنام تدارک دیده شده است، افزود: اقامه نماز ظهر و مغرب، مداحی و خواندن زیارت‌نامه اربعین در مزار شهدای گمنام، از دیگر برنامه‌های این ویژه‌برنامه های این روز است.

در حال حاضر مردم شهر شور و شعور حسینی در مسیر منطقه گردشگری گاوازنگ به سمت گلزار شهدای گمنام در حال حرکت هستند.

استان سمنان در هوای عاشقی / اربعین رسم دلدادگی شد

سوگواری جاماندگان اربعین در سراسر ایران/صحنه تجلی «انا من حسین»

مسیرهای اربعین دلدادگان حسینی از صبح امروز میزبان خیل عظیم جمعیت عاشق آل الله بود. جمعیتی که آمدند تا در اربعین حسینی، عاشقی پیشه کنند. مسیرهای از پیش مشخص شده در هشت شهرستان و ده‌ها روستای استان سمنان از ساعتی قبل از موعد مقرر مملو از جمعیت بود. جمعیتی عاشق که آمدند تا در راهپیمایی نمادین دلدادگان حسینی شرکت کنند.

ساعتی از ظهر گذشته و همچنان بر جمعیت افزوده می‌شود جمعیتی که گروه گروه به سمت مسیرهای از پیش تعیین شده در حرکت هستند. حرکتی که نشان از عشق این مردم دارد. عشق به امام شأن عشق به اربعین که آن را ادامه ظهور می‌دانند.

پارکینگ‌ها از صبح پر از خودرو هستند و حالا که ساعتی از نماز ظهر گذشته دیگر جای خالی ندارند. امروز همه آمده‌اند. یکی پس از دیگری وارد مسیر پیاده‌روی عاشقی می‌شوند.

ساعت‌ها از آغاز گذشته و هنوز سیل جمعیت راهی می‌شود. موکب‌ها از مقابل جمعیت می‌گذرند یکی پس از دیگری؛ اینجا شهرداری‌ها، هیئت‌های مذهبی، مردم، مؤسسات فرهنگی و هنری، رسانه‌ها و… موکب دارند و خدمات رسانی می‌کنند.

مردم استان سمنان امروز صبح از ساعتی قبل در مسیرهای از پیش تعیین شده حضور یافتند تا یک بار دیگر نشان دهند که اهل حماسه سازی هستند مردمی که حالا ساعتی بعد از نماز ظهر هم همچنان به سمت مسیرها می‌آیند.

پیرمردی همراه با همسر و دخترش در راه می‌آیند. خودش را علی خادمی معرفی می‌کند خادم موکب است اما سری به دیگر موکب ها زده تا حال و هوای اربعین امسال را نیز دریابد او می‌گوید: به یاد حضرت زینب (س) و کسانی که در روز عاشورا بودند امروز حضور پیدا کرده‌ایم تا این راه را ادامه دهیم.

عزاداری چله نشینان حسینی در حرم مطهر امین ولایت / حماسه جاماندگان در شیراز

سوگواری جاماندگان اربعین در سراسر ایران/صحنه تجلی «انا من حسین»

ظهر شنبه همزمان با اربعین حسینی دلدادگان سید و سالار شهدا با سینه زنی و عزاداری به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) رسیدند و پس از قرائت زیارت اربعین در حال حاضر مراسم عزاداری دسته جمعی هیئت‌های مختلف شیراز در حال برگزاری است.

در بیرون از حرم مطهر و بین الحرمین شیراز نیز موکب هایی برپا شده که علاوه بر پذیرایی از عزاداران مراسم‌های مختلفی نیز برگزار می‌کنند و برای کودکان و نوجوانان نیز برنامه‌های خاص دارند.

برافراشته شدن پرچم ابا عبدالله حسین از دیگر برنامه‌هایی است که امروز در بین الحرمین شیراز اجرایی خواهد شد.

مراسم عزاداری اربعین حسینی از شب گذشته در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و دیگر امامزادگان شیراز اغاز شده و تا بعد از نماز مغرب و عشا در نقاط مختلف شیراز و استان فارس ادامه دارد.

آغاز مراسم «دلدادگان حسینی» در شهر قزوین

سوگواری جاماندگان اربعین در سراسر ایران/صحنه تجلی «انا من حسین»

مراسم پیاده روی «دلدادگان حسینی» از صبح شنبه و از دقایقی قبل با حضور خیل عظیم مشتاقان حسینی و جاماندگان اربعین از مقابل میدان میرعماد قزوینی آغاز شد.

عزاداران در این مراسم به یاد پیاده روی اربعین و با هدف همراهی با کاروان اهل بیت مسیر میدان میرعماد تا آستان مبارک امامزاده حسین (ع) را به صورت پیاده طی خواهند کرد.

همچنین بیش از ۳۰ موکب در طی مسیر در حوزه‌های مختلف پذیرایی و فرهنگی میزبان عزاداران حسینی خواهد بود.

مراسم سخنرانی، قرائت دعای اربعین و عزاداری نیز از برنامه‌های انتهای مسیر در آستان مبارک امامزاده حسین (ع) است.

عزاداران در راهپیمایی جاماندگان حسینی در سنندج شرکت کردند

سوگواری جاماندگان اربعین در سراسر ایران/صحنه تجلی «انا من حسین»

مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی پیش از ظهر امروز از بلوار برادران شهید شبلی و جنب مهدیه سنندج آغاز شد و عزاداران حسینی با طی کردن مسیر میدان آزادی و خیابان‌های فردوسی و طالقانی در حسینیه سنندج حاضر شدند.

عزاداران حسینی با زبان‌های فارسی، کردی و ترکی به عزاداری پرداخته و مردم سنندج نیز با حرمت و احترام به این مراسم معنوی با عزاداران همراهی کردند.

اقامه نماز جماعت ظهر در حسینیه سنندج پایان بخش این مراسم معنوی است.

راهپیمایی مردم کرمان از مناطق مختلف شهر به سمت مرقد شهید سلیمانی

سوگواری جاماندگان اربعین در سراسر ایران/صحنه تجلی «انا من حسین»

از ساعت ۷ صبح شنبه مردم کرمان در ۲ مسیر حرم شهدای گمنام در دانشگاه آزاد تا امام زادگان جوپار و همچنین از شاهزاده محمد (ع) و سایر مناطق شهر به سمت گلزار شهدای کرمان به حرکت در آمدند.

موکب‌های متعدد در مسیر مردم راه اندازی شده و جوانان در حال پذیرایی از زائران اربعین هستند. عزاداران حسینی بعد از رسیدن به گلزار شهدا و در جوار مرقد شهید سلیمانی به عزاداری می‌پردازند.

در ۳۳ نقطه استان کرمان مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در حال برگزاری است.

برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در کرمانشاه

سوگواری جاماندگان اربعین در سراسر ایران/صحنه تجلی «انا من حسین»

ابراهیم رحیمی زنگنه سرپرست فرمانداری کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن روز اربعین در همه شهرهای کشور مراسم دلدادگان حسینی برای افرادی که نتوانستند به زیارت اربعین مشرف شوند برگزار شد.

وی افزود: در روز اربعین از ساعت ۱۰ صبح مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی از میدان آزادی تا مزار شهدا بود و در طول مسیر موکب‌ها و هیئت‌های مذهبی مستقر و از مردم پذیرایی کردند.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه تصریح کرد: در مزار شهدای کرمانشاه مراسم عزاداری، سخنرانی و قرائت زیارت اربعین انجام و اتوبوس‌های سازمان اتوبوسرانی برای بازگشت زائران از مزار شهدا حاضر شدند.

فریاد لبیک یا حسین در یاسوج طنین انداز شد / حضور دسته های عزاداری

پیاده روی جاماندگان اربعین در شهر یاسوج با حرکت به سمت بقعه متبرکه امام زاده مختار (س) برگزار شد.

در این آئین صدها نفر از سوگواران حسینی از امام زاده عبدالله (س) به سمت بقعه متبرکه امام زاده مختار یاسوج حرکت کردند.

همچنین مراسم عزاداری روز اربعین توسط دسته‌های سوگوار در این بقعه برگزار شد.

برگزاری آیین پیاده روی اربعین در گلستان / ندای «یاحسین» به عرش رسید

زنان و مردان گلستانی صبح روز اربعین در نقاط مختلف این استان امروز با برپایی آئین راهپیمایی جاماندگان و دلدادگان حسینی، عشق و ارادت خود را امام حسین (ع) و ۷۲ تن از شهدای دشت کربلا را به نمایش گذاشتند.

آئین متمرکز راهپیمایی در شهر گرگان از خیابان پاسداران این شهر و از فلکه وحدت به سوی آستان مبارک امام زاده عبدالله (ع) گرگان در حال برگزاری است.

ده‌ها هزار نفر از اهالی مرکز استان و روستاهای مجاور با لباس‌هایی مشکل و پارچه نوشته‌هایی با مضمون آموزه‌های حسینی، در این راهپیمایی حضور دارند.

مدیحه سرایی و برگزاری آئین سینه زنی و برپایی موکب‌های پذیرایی و خدمت رسانی به عزاداران از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این مراسم است.

حضور اقوام و قومیت‌های مختلف گرگان در این مراسم، از نکات حائز اهمیت راهپیمایی اربعین در گرگان بود.

در سایر شهرها و روستاهای گلستان هم این آئین در حال برگزاری بوده و دلدادگان و جاماندگان اربعین، این آئین را با شور و حزن زائد الوصفی برگزار کردند.

پیاده روی جاماندگان اربعین در مسیرهای منتهی به حرم سیدجلال الدین گیلان

صبح شنبه همزمان با اربعین سرور و سالار شهیدان مردم ولایتمدار گیلان با کاروان‌های پیاده مسیر شهر و روستای خود را برای حضور در مراسم تجمع بزرگ اربعین در حرم مطهر سیدجلال الدین اشرف برادر امام رضا (ع) در گیلان طی می‌کنند.

عزاداری اربعین حسینی (ع) در شهرهای لرستان

مراسم عزاداری اربعین حسینی (ع) با حضور دلدادگان و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) در شهرهای مختلف لرستان برگزار شد.

حال و هوای مازندران در اربعین / حماسه جاماندگان حسینی

دل‌های بی قرار و شیدای جاماندگان اربعین حسینی، شیفتگان و ارادتمندان اهل بیت (ع) را برآن داشت تا با حضور در راهپیمایی و پیاده روی اربعین در مناطق مختلف استان، دل‌ها را روانه کربلا و بین الحرمین کنند.

خیل زیادی از مشتاقان حسینی که از سفر اربعین بازماندند با حضور باشکوه در مراسم پیاده رویی با عنوان حرم تا حرم در رثای شهدای کربلا و عاشورا به سینه زنی و سوگواری پرداختند.

این آئین امروز همزمان با اربعین حسینی در امامزادگان و بقاع متبرکه و شهرها و روستاهای مختلف استان در حال برگزاری است.

تصاویری از پیاده‌روی جاماندگان در استان‌ها

سوگواری جاماندگان اربعین در سراسر ایران/صحنه تجلی «انا من حسین»

سوگواری جاماندگان اربعین در سراسر ایران/صحنه تجلی «انا من حسین»

سوگواری جاماندگان اربعین در سراسر ایران/صحنه تجلی «انا من حسین»

سوگواری جاماندگان اربعین در سراسر ایران/صحنه تجلی «انا من حسین»

سوگواری جاماندگان اربعین در سراسر ایران/صحنه تجلی «انا من حسین»

سوگواری جاماندگان اربعین در سراسر ایران/صحنه تجلی «انا من حسین»

سوگواری جاماندگان اربعین در سراسر ایران/صحنه تجلی «انا من حسین»

سوگواری جاماندگان اربعین در سراسر ایران/صحنه تجلی «انا من حسین»

سوگواری جاماندگان اربعین در سراسر ایران/صحنه تجلی «انا من حسین»

سوگواری جاماندگان اربعین در سراسر ایران/صحنه تجلی «انا من حسین»

سوگواری جاماندگان اربعین در سراسر ایران/صحنه تجلی «انا من حسین»

سوگواری جاماندگان اربعین در سراسر ایران/صحنه تجلی «انا من حسین»

سوگواری جاماندگان اربعین در سراسر ایران/صحنه تجلی «انا من حسین»

سوگواری جاماندگان اربعین در سراسر ایران/صحنه تجلی «انا من حسین»

سوگواری جاماندگان اربعین در سراسر ایران/صحنه تجلی «انا من حسین»

سوگواری جاماندگان اربعین در سراسر ایران/صحنه تجلی «انا من حسین»

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    3 0
    عکس سنندج را بردارید باعث آبرو ریزیست
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 2
    یا حسین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس