کد خبر 1419981
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
خودرو نمایه

سخنگوی وزارت صمت گفت: از این به بعد هر ماه قرعه‌کشی برگزار و ۱۰۰ هزار خودرو در آن عرضه می‌شود. اما به تدریج طرح‌های قرعه کشی از رده خارج می‌شود.

به گزارش مشرق، بازار خودرو در حالی در رکود کامل به سر می برد و فعالان بازار از کاهش شدید تعداد معاملات می گویند که شاهد تقاضا بیش از ۶ میلیون نفری در قرعه کشی ایران خودرو در مرحله سوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه بودیم. در حقیقت افزایش قیمت خودرو طی سال های گذشته و به ویژه از سال ۱۳۹۷ موجب شده که قدرت خرید خانوار در بازار خودرو به شدت کاهش پیدا کند.

اما در نقطه مقابل غالب تقاضا قرعه کشی خودرو، تقاضای سوداگری است. بنابراین باید بین دو تقاضای مصرفی و تقاضا سوداگرانه تفاوت قایل شویم.

کارشناسان دلیل اصلی این موضوع را قیمت گذاری دستوری می دانند؛ جاییکه قیمت مصوب از یکسو فاصله چند ده میلیونی با بازار دارد و از سوی دیگر،‌ با تحمیل زیان به خودروسازان از کیفیت و کمیت تولید خودرو می کاهد و همین موضوع به تشدید ناترازی بازار خودرو می انجامد.

امروز چهارشنبه ۳۰ شهریور ماه، امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در نشست خبری بیان کرد که قرعه کشی خودرو هر ماه برگزار خواهد شد و در هر مرحله ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو عرضه می شود. البته قالیباف تاکید کرد که از پایان امسال قرعه کشی خودرو برای تمام محصولات پایان خواهد یافت.

قالیباف با بیان اینکه در نیمه دوم سال شاهد افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو در کشور خواهیم بود، تاکید کرد که با این افزایش تولید و کاهش تقاضای سوداگرانه،‌ اختلاف قیمت بازار و کارخانه کاهش خواهد یافت.

منبع:اقتصادآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    1 1
    چرا شرایط ویژه(قیمت ارزان،وام،خرید قیمت خوب خودروی فرسوده...)برای تحویل خودرو صفر جایگزین،بذارید برای خودروهای سواری شخصی فرسوده و ازرده خارج
  • محسن IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    نظری ندارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس