کد خبر 1419922
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
خودرو نمایه

سخنگوی وزارت صنعت گفت: مسیر صدور مجوز افزایش قیمت ها را ما نبسته ایم، خودروسازان میتوانند متناسب با افزایش هزینه تولید درخواست های خود را به سازمان حمایت ارسال کنند تا در ستاد تنظیم بازار بررسی شود.

به گزارش مشرق، امید قالیباف امروز در نشستی خبری در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه خودروسازان مدام از زیان های انباشته صحبت می کنند و درخواست های مختلفی برای افزایش قیمت محصولات دارند آیا در حال حاضر تصمیمی برای افزایش قیمت خودرو گرفته می شود یا خیر؟ افزود: بله خودروسازان از زیان انباشته مطلبی را عنوان می کنند اما مهم اینجاست آیا باید این زیان انباشته از محل افزایش قیمت ها جبران شود! مصرف کننده چه گناهی دارد که باید از جیب او زیان خودروسازان پرداخت شود.

وی اضافه کرد: خودروسازان املاک مازاد و نیروی انسانی مازاد زیادی دارند که همین امر باید مدیریت شود و لازمه کاهش زیان انباشته اصلاح ساختار است. به نحوی که بدون اصلاح ساختار به هیچ عنوان نمی توان با افزایش قیمت ها زیان انباشته را جبران کرد.

به گزارش تسنیم سخنگوی وزارت صنعت تصریح کرد: البته مسیر صدور مجوز افزایش قیمت ها را ما نبسته ایم و خودروسازان می توانند متناسب با افزایش هزینه های تولید درخواست های خود را به سازمان حمایت ارسال کنند تا در ستاد تنظیم بازار این موضوع مورد بررسی قرار گیرد اما باید این نکته را بدانند که باید اصلاح ساختارها صورت گیرد.

خروج تارا از قرعه‌کشی به زودی

همچنین سخنگوی وزارت صمت از برگزاری ماهانه قرعه کشی خودرو و همچنین پیش‌بینی خروج تارا از قرعه‌کشی تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: از این به بعد هر ماه قرعه‌کشی برگزار و ۱۰۰ هزار خودرو در آن عرضه می‌شود. اما به تدریج طرح‌های قرعه کشی از رده خارج می‌شود. پیش بینی می‌شود در ماه‌های آینده همه خودروهای سایپا و در ایران خودرو، تارا به عنوان اولین خودرو در یک تا دو ماه آینده از قرعه کشی خارج خواهد شد.

قالیباف با بیان اینکه در آیین نامه واردات خودرو شرایطی برای منبع ارز در نظر گرفته نشده، تصریح کرد: منشا ارز می‌تواند هر چیزی، از جمله فرش یا رمزارز باشد.

وی در مورد پرداخت وام لوازم خانگی نیز گفت: خبرنگاران و زوج‌های جوان در حال حاضر می‌توانند برای دریافت وام لوازم خانگی به سایت توان ایران مراجعه و بعد از تایید ثبت نام به بانک‌ مراجعه کنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    4 0
    چرا ماشین رو به مردم حرام کردین!؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس