کد خبر 1419538
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه ای طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است "در مذاکرات هسته‌ای به بن بست رسیده و متوقف شده‌ایم. فکر نمی‌کنم دیدار با رئیس جمهور ایران در #حاشیه مجمع عمومی #سازمان_ملل هم گره این موضوع را حل کند".

علت این بن بست را آقای جوزپ بورل، بهتر از هر کسی می داند. چگونه می شود مسئله ای را در حاشیه نشست سازمان حل کرد و حال آن که متن تصمیم شورای امنیت، توسط دولت یاغی آمریکا پایمال شده است؟

برجام، سند ضمیمه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است و با قطعنامه تضمین شده؛ اما دولت های آمریکا (اوباما، ترامپ و بابدن) ابتدا بخشی از برجام و سپس همه آن را زیر پا گذاشتند. اروپا هم پیروی کرد.  بنابراین، حیثیت سازمان ملل و شورای امنیت، زیر سوال رفت.

وقتی آمریکا "توافق" و "قطعنامه" ای را که خود تایید و تصویب کرده، زیر پا می گذارد، جایی برای توافق در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل باقی نمی ماند. طبیعی است که ایران این بار ، از لغو پایدار و تضمین شده تحریم ها کوتاه نیاید.

رئیسی که جای خود دارد؛ روحانی هم نپذیرفت با یک ملاقات نمایشی، امتیاز یکطرفه بدهد. او در واکنش به رفتار آمریکا گفت "کشورها مگر #دیوانه‌اند با شما مذاکره کنند؟ شما به مذاکره‌ای که به تایید سازمان ملل رسیده، پایبند نیستید».

روحانی همچنین گفته بود "در رابطه ایران با آمریکا بدون آنکه از تمامی تحریم‌ها دست بردارد، شاهد هیچ تحول مثبتی نخواهیم بود. بدون این قدم، قفل باز نمی‌شود. ما دنبال عکس نیستیم، اینکه کسی بخواهد با روحانی عکس بگیرد امکان‌ پذیر نیست؛ مگر آنکه از تمام تحریم‌ها دست بردارند".

ایران به خاطر کلاهبرداری و عهدشکنی آمریکا، طرف خسارت دیده برجام است. غیر از موضوع جبران خسارات که مربوط به گذشته است، باید به ایران اطمینان داده شود که روند گذشته در آینده تکرار نمی شود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • پوریا خ IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    0 3
    چه عجب یه بار از روحانی بد نگفتید .
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      3 0
      چه چیز روحانی قابل دفاعه
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    6 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس