کد خبر 1419532
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
جنجال پدر یزدانی در فرودگاه +فیلم

پدر حسن یزدانی با انتقاد از سیاست‌های رییس فدراسیون کشتی گفت:پسر من به دنبال رکورد نیست و برای مردم کشتی می‌گیرد او نمی‌خواهد نماینده مردم در شورای شهر یا مجلس شود.

به گزارش مشرق، پدر حسن یزدانی بامداد سه‌شنبه بعد از ورود تیم ملی کشتی آزاد به ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دلیل باخت یزدانی را از کادر فنی و رییس فدراسیون بپرسید. چرا نیم ساعت قبل از شروع مسابقه فینال، پسرم باید با یک مربی با وزنی بیش از ۱۰۰ کیلوگرم تمرین کند تمرینی که موجب شد تا ضربان قلب وی به ۲۵۰ برسد. دستور این تمرین از سوی علیرضا دبیر رییس فدراسیون صادر شد. او باید پاسخگوی باخت یزدانی باشد. همه می‌دانند که حسن به دنبال رکورد نیست و برای شاد کردن مردم کشتی می‌گیرد. پسر من دنبال ریاست فدراسیون یا حضور در شورای شهر و نمایندگی مجلس نیست بلکه او در آینده می‌خواهد در مجموعه خود به تربیت نونهالان برای کشتی ایران بپردازد.

او ادامه داد: در تمرینات مدام از حسن یزدانی می‌خواهند که زیر کتف بزند اما در زمان مسابقه می‌گویند کشتی گرفتن فقط زیر کتف زدن نیست. نمی‌دانم چرا به دنبال یاد دادن فن به یزدانی هستند.  حسن یزدانی زیر کتف می‌زند، زیر می‌گیرد، سر و ته یکی می‌کند، کشتی بلد است و کشتی می‌گیرد. حسن را این‌ها نساختند بلکه مربی سازنده ساخت. همه کشتی گیران را مربیان سازنده ساختند.

پدر یزدانی در واکنش به دخالت علیرضا دبیر در امور فنی عنوان کرد: من این را نمی‌گویم اما از خود رییس فدراسیون بپرسید. مگر در فضای مجازی فیلم‌ها را نمی‌بینید؟ اینکه آیا دخالت می‌کند یا نه را من نمی‌دانم اما من از رییس فدراسیون جواب می‌خواهم. در این دوره حتی نامی از پسر من برده نشد. در گذشته هادی عامل بارها تاکید کرد که رحمان عموزاد به سبک حسن یزدانی کشتی می‌گیرد اما در این دوره کسی از یزدانی حرفی به میان نیاورد. نمیدانم هدف کادر فنی چیست اما آنان می‌خواهند بعد از ۲۷ سال سبک کشتی حسن را عوض کنند، پسرم در دنیا صاحب سبک است، مگر نونهال است که می‌خواهند از نو سبک او را عوض کنند؟

او در واکنش به اظهارات کارشناسان مبنی بر اینکه دیوید تیلور آنالیز بهتری از یزدانی داشت، گفت: نمی‌خواهم از کشتی یزدانی صحبت کنم. آیا حریفان اطری، محمدیان و سرلک آنالیز شده بودند؟ من وکیل وصی بقیه کشتی گیران نیستم اما وکیل وصی پسر خودم هستم. حسن آقا دوست ندارد من مصاحبه کنم اما دیگر کاسه صبرم لبریز شده است. خیلی از حرف‌ها هست که باید بعدا بگویم. ان‌شاءالله به موقع حرف‌هایم را می‌زنم.

تیم کشتی آزاد ایران بعد از کسب عنوان نایب قهرمانی مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بلگراد صبح امروز (سه‌شنبه) وارد کشور شد.

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان روزهای ۲۴ تا ۲۷ شهریورماه به میزبانی شهر بلگراد صربستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم و کامران قاسم‌پور در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال طلا، رضا اطری در وزن ۶۱ کیلوگرم، محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره، یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در رده‌بندی تیمی آمریکا با ۱۹۸ امتیاز قهرمان شد و تیم ایران با ۱۵۰ امتیاز نایب قهرمانی را از آن خود کرد. تیم ژاپن نیز با ۷۰ امتیاز سوم شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    7 11
    روا مدار که گدا معتبر شود
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      15 5
      ماهم حسن رو دوست داریم ولی یکی به پدر محترم حسن آقا بگه مرد مومن حسن 7 بر 1 باخته. با ترس کشتی گرفت. کی بیشتر از دبیر دوست داشت که حسن یزدانی ببره؟ انصاف هم خوب چیزیه.
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      3 5
      اون موقع ک بت می ساختید باید به این روز هم فکر می کردید
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      5 0
      امثال پژمان درستکار و علیرضا دبیر و.. آدم های خوب و درست کشتی ما هستند و واقعا زحمت میکشن
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    4 18
    اگه دنبال جنجال نیست جرا جنجال درست میکنی؟ شما توی عمرت کشتی نگرفتی میگی لنگش کن...
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    19 1
    راست گفته مربی حسن همش میگفت بزن زیر کتفش بابا حسن جنگنده ست زیر گیره کشتی حسن رو خراب کردن
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      10 3
      جدای از فن خیلی ترسو کشتی گرفت. دفاع در برابر تیلور یعنی باخت! تو المپیک هم همین کارو کرد. بابا تو حمله کن فوقش سه امتیاز از دست میدی ولی 5 امتیاز میگیری. مثل کاری که رحمان عمو زاد کرد
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    11 8
    خراب نکن برادر یه ملت حسن آقای یزدانی رو قبول دارن این شومن بازی ها برازنده شما نیست بذار حسن همون حسن بمونه امید ما رو ناامید نکن
  • سعید IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    12 5
    واقعا مسخرس. علیرضا دبیر قهرمان المپیک و رئیس فدراسیون دخالت نکنه ولی این آقا که معلوم نیست کجای کشتیه درباره همه وزنها صحبت میکنه. از سال بعد شما حریفهارو آنالیز کن.
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    15 3
    اقا جان پارسال که حسن قهرمان شد دبیر خوب بود کادرفنی خوب بود الان که تیلور برده اینا شدن مقصر . پدر جان ادم باید ظرفیت باخت داشته باشه . جهان پهلوان تختی هم باخت داشته . خود تیلور هم باخت داشته باروز هم باخت داشته . بعد شما داری هادی عاملم میکوبی این دیگه ته بی انصافیه . اون چه گناهی داره . درضمن دوران خادم هم یزدانی باخت داشته دیگه . بعدم کشتی برد باخت داره . درضمن چه ربطی داره باخت الان یزدانی به زندگی چند سال قبل دبیر . خب تیلور امسال زحمت بیشتری کشیده
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    15 2
    جنبه باخت داشته باش
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    10 1
    جنبه هم خوب چیزیه.
  • بشیر IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    6 1
    باخت در یک مسابقه بایستی چراغ راه آینده برای ادامه طریق باشد نه اینکه ظرفیت را از دست بدهیم . مسابقه های قبل از فینال یزدانی را هم همین کادر فنی هدایت میکردند و ایشان را تا فینال رساندند چرا آنجا نمی‌گوییم کادر فنی چه کرد و چه نکرد . آیا کادر فنی قصد و غرض با یزدانی داشته ؟ واقعاً اینطور نیست باید از این شکست درس عبرت برای آینده گرفت . حاشیه درست کردن باعث نابودی اصل داستان میشود . نباید اجازه داد یزدانی در حاشیه بیافتد تا بتواند افتخارات بیشتری را کسب نماید .
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    10 1
    کادرفنی از خداشه که کشتی گیراشون ببرن این حرفا چیه بنظرم ظرفیت باخت نداشته پدرش نمیدونم چرا هیچ وقت تیلور یاامثال اون به این مسائل نمیپردازن فقط ماایرانیا . باید قبول کنیم امریکایی ها حرفه ای هستند
  • هوشنگ IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    7 4
    ناف ایرانی ها را با بهانه بریده اند خخخخخخ
  • هوشنگ IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    4 3
    تاکتیک نخ نما ایرانی ها من نبودم دستم بود تقصیر آستینم خخخخخخ تا زمانی که دنبال بهانه هستید هیچکس برای شما تره هم خرد نمی کند مرد باش حقیقت را بگو بگو حریف قویرتر بود
  • ایرانی با غیرت IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    4 0
    پس از باخت محمدیان مقابل حریف آمریکائی محمدیان گفت زورم به او نرسید. آقای محمدیان به یک وزن بالاتر امده یعنی 97 گه زور کافی برای بردن آمریکائی را ندارد. حسن آقای یزدانی ما قبل ازالمپیک 2016 از وزن 70 کیلو به وزن 74 کیلو امد و چون جوان بود در فینال المپیک به دلیل جوانی با نتیجه 6-6 انور گودایف روس را شکست داد و به مدال طلا رسید. پس از المپیک به وزن بالاتر یعنی 86 کیلو رفت در این وزن به دلیل وجود تیلور پرقدرت و زور بیشتر او این شکستها رقم خورد. علیرضا حیدری در مسابقات جهانی تهران 1997در وزن 85 کیلو به مقام قهرمانی رسید سال بعد او به وزن بالاتر رفت از همان جا شکستهای او در برابر گوچیلیدزه و کورتانیدزه رقم خورد. پس یکی از عوامل شکستهای حسن اقای یزدانی ما و محمدیان این وزن عوض کردن هاست.
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    0 2
    دروغ میگه
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    3 0
    حالا یه خورده جوش نزن تا دوباره یه مهسا امینی دیگه درست نشه هنوز از شر اولی خلاص نشدیم ، تو هم حالا گیر دادی به قهرمان شدن یا نشدن پسرت
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    1 0
    پسرت فقط از تیلور اونم چهار بار باخته حاجی این یعنی تیلور بهتر بوده حالا بهر دلیلی دنیال مقصر نگرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس