کد خبر 1419462
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸
اوکراین

روسیه از نابودی کارگاه نگهداری سامانه پرتاب موشک اوکراین در عملیات این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، روسیه اعلام کرد ارتش این کشور به طور موفقیت آمیز کارگاه نگهداری سامانه پرتاب چندگانه موشک «هیمارس» در زاپوریژیا اوکراین را نابود کرده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالی ارتش روسیه از نابودی کارگاه نگهداری سامانه پرتاب چندگانه موشک «هیمارس» اوکراین خبر می‌دهد که کی یف مدعی است به طور موفقیت آمیز توانسته از پیشروی حملات روسیه در شرق این کشور جلوگیری کند.

«ایگور کوناشنکوف» Igor Konashenkov در نشست خبری روز دوشنبه خود درباره وضعیت درگیری‌ها در شرق اوکراین اعلام کرد نیروهای هوا و فضای روسیه در مدت ۲۴ ساعت گذشته، از سلاح‌های هدایت شونده دقیق برای حملات متمرکز به شماری از مواضع در اوکراین در منطقه دونتسک استفاده کردند.

فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین می‌گوید نظامیان اوکراینی از حملات روسیه به باکموت وآودیئیفکا Bakmut and Avdiivka جلوگیری کرده و حملات به شهر کوپیانسک را هم دفع کرده اند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای روسی سه خودروی نظامی اوکراینی را هدف قرار داده و یک فروند جنگنده سوخوی-۲۵ را هم در جنوب منطقه «هرسون» Herson سرنگون کرده است. کارگاه تعمیر و نگهداری سامانه پرتاب چندگانه موشک «هیمارس» در زاپروژیا هم در این حملات نابود شده است. فرماندهی عملیات در جنوب اوکراین اعلام کرد تلاش‌های روسیه برای تعمیر پل ریلی «آنتونوفکسی» را ناکام گذاشته و به محموله‌های سلاح و تجهیزات روسی نیز حمله کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • NL ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    6 10
    پوتین جمعه گذشته اعلام کرد آمادگی گفت‌وگو با زلنسکی را دارد، اما آنها باید موافق کنند و اوکراین فعلاً گفت‌وگو برای کاهش تنش‌ها و پایان جنگ را رد می‌کند و از طرفی مقامات اوکراین هم می‌گویند تنها زمانی به میز مذاکره می‌آیند که روسیه نیروهای خود را از مناطق تحت سیطره خود خارج کند. روسیه میگه اوکراین به کریمه حمله کنه پاسخ میدند !!! :)) ببین فهمیدند قراره اوکراین تا کجاها پیشروی کنه !!!
  • محمد IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    4 8
    زنده باد آزادی و مقاومت
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      11 4
      مرده باد نهضت آزادی و مقاومت ملی خواهر مسعود و شرکا...
  • ناشناس IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    3 7
    متاسفانه بنظر میرسه که غربیها دارن برای اوکراین مظلومنمایی میتراشند که بعدا بهش اف -16 و اف -15 بدهند . که در اینصورت اصلا ورق کاملا برخواهد گشت ..
    • IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      0 0
      اگر تا 4 سال دیگه اوکراینی وجود داشته باشه شما هم از اصطلاحات زشت و منفی استاده نکن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس