واکنش لالوویچ به برخورد جوانمردانه کاکس و قاسمپور +عکس

رییس اتحادیه جهانی کشتی نسبت به رفتار جوانمردانه کشتی‌گیران ایران و آمریکا در فینال وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، کامران قاسمپور در فینال وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان موفق شد جی‌دن کاکس آمریکایی را شکست دهد. کاکس پیش از این و در نیمه نهایی رقابت‌های جهانی اسلو نیز مغلوب قاسم‌پور شده بود. کاکس در مسابقات قهرمانی جهان سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ موفق به کسب مدال طلا شده بود.

تکرار پیروزی قاسم‌پور برابر کاکس موجب شد تا این کشتی‌گیر آمریکایی اعلام کند که در مسابقات آتی در وزن ۹۷ کیلوگرم به روی تشک خواهد رفت و در تلاش برای رسیدن به المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌باشد.

فینال وزن ۹۲ کیلوگرم مسابقات قهرمانی جهان بلگراد یکی از حساس‌ترین رقابت‌های بین ایران و آمریکا بود زیرا کشتی گیران ایران پیش از این مسابقه در ۲ فینال مستقیم مغلوب ملی‌پوشان آمریکایی شده بودند. در وزن ۷۴ کیلوگرم محمد نخودی مغلوب جردن باروز شد و در فینال ۸۶ کیلوگرم نیز یزدانی مبارزه را به دیوید تیلور باخت.

با وجود حساسیت بالای دیدار قاسمپور و کاکس این ۲ قهرمان پس از پایان مسابقه همدیگر را در آغوش گرفتند. اقدامی که با واکنش مثبت بسیاری از کارشناسان کشتی در سطح جهان روبرو شد.

نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی در واکنش به این موضوع گفت: ورزش می‌تواند در شرایط مختلف ما را متحد کند، همیشه باید به رفاقت باور داشته باشیم و مهم نیست که برنده بازی باشیم یا به عنوان بازنده زمین را ترک کنیم. من خیلی به رفتار این دو جنتلمن (قاسمپور و کاکس) افتخار می‌کنم زیرا آنان کشتی و ورزش را در بالاترین سطح نشان دادند.

واکنش لالوویچ به برخورد جوانمردانه کاکس و قاسمپور +عکس

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان روزهای ۲۴ تا ۲۷ شهریورماه به میزبانی شهر بلگراد صربستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم و کامران قاسم‌پور در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال طلا، رضا اطری در وزن ۶۱ کیلوگرم، محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره، یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در رده‌بندی تیمی آمریکا با ۱۹۸ امتیاز قهرمان شد و تیم ایران با ۱۵۰ امتیاز نایب قهرمانی را از آن خود کرد. تیم ژاپن نیز با ۷۰ امتیاز سوم شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    21 3
    الحق والانصاف کشتی گیرهای امریکایی خیلی بامرام وبامعرفت بودن!
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      11 0
      بین آمریکایی ها واقعاً کاکس با مرام است و روح بزرگی دارد در شکست قبلی هم بعد مسابقه همین رفتار را نشان داد
  • محسن IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    12 6
    البته به این آقا رییس اتحادیه بفرمایید که گذشت ومعرفت بیشتر از جانب ایران و بچه های ایرونیه، چون اگه فیلم رو با دقت بیشتر نگاه کنید دو سه مرتبه حرکات ناشایت از اون آقای کاکس سر زد. که بزرگ منش ایرانی به روی خودش نیوورد. درکل بازم قابل تحسینه. این کاش بزرگان کشورها یاد بگیرند و با هم دوست باشند به جایی دشمنی. با دوستی انسان میتوان به خیلی چیزها برسد که در دشمنی ودعوا هیچگاه نخواهد رسید
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    7 0
    کاکس واقعا با اخلاق وبا معرفته، اي کاش هنگام باختن کشتي گيراي ما هم همينجوري با اخلاق باشن نه فقط تو پيروزي
  • ایرانی با غیرت IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    7 1
    جناب لالوویچ : برو اول فیلم را با دقت نگاه کن و بعد نظر بده. در حین کشتی در کنار تشک جناب کاکس داشت پای کامران قاسمپور را در جهت خلاف مفصل میکشید که داور او را متوقف کرد واو به داور اعتراض کرد. در ادامه کله او به پیشانی قاسمپور اصابت کرد و باعث توقف مسابقه و بانداژ سر کامران قاسمپور شد. وقتی در کشتی تمام این ترفند ها نتیجه نداد و باخت کاکس رقم خورد تنها راه پیش پای او این بود که اینگونه عذرخواهی کند. بیخود لطفا داستانسرائی نکنید. مرام و معرفت مخصوص ایرانیان است ولاغیر!
    • محمد DE ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      1 0
      همین گنده بازیاست که ما صد ساله دیگه هم به هیجا نمیرسیم همه دنیا بد هستن ما خوبیم وقتی اقای یزدانی میبازه حتی با حریفش دست هم نمیده
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    6 4
    رفتار کاکس حین بازی ناجوانمردانه بود
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    1 0
    خدائیش تیلور . جردن باروز وکاکس خیلی مرد بودن واخلاق ورزشی داشتن درهرصورت مرگ برامریکا
  • سید مجتبی IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    1 0
    فارق از هر رنگ و نژاد و ملیتی کارش زیبا بود
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    2 0
    خدایی قاسمپور یه چیز دیگست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس