کد خبر 1418534
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲
تصاویری از جسد خرس هدف قرار گرفته در تنگ گنجه‌ای

اکیپی از محیط‌بانان مجرب به منطقه تنگ گنجه‌ای اعزام و نقطه به نقطه در حال جستجوی لاشه خرس بودند تا اینکه ساعتی پیش محیط بانان از کشف لاشه خبر دادند.

به گزارش مشرق، در پی گزارشی مبنی بر هدف قرار گرفتن یک قلاده خرس در تنگ گنجه‌ای یاسوج  از بامداد ۲۵ شهریور ماه جاری اکیپی از محیط‌بانان مجرب به منطقه تنگ گنجه‌ای اعزام و نقطه به نقطه در حال جستجوی لاشه خرس بودند تا اینکه ساعتی پیش محیط بانان از کشف لاشه خبر دادند.

مدیر روابط عمومی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه معاینه بالینی لاشه، نشان از شکار با اسلحه گلوله زنی است افزود: رد خون حاکی از آن است، خرس از منطقه حفاظت شده خارج و در نزدیکی باغات روستای گنجه‌ای بزرگ مورد اصابت گلوله قرار گرفته و پس از طی مسافتی تلف شده است.

تصاویری از خرس هدف قرار گرفته در تنگ گنجه‌ای

سینایی با اشاره به اینکه محیط زیست به جد پیگر شناسایی علل و عوامل شکار است افزود : محیط زیست با جدیت در جستجوی عوامل شکار است از مردم تقاضامندیم در صورتی که اطلاع موثقی از علل یا عوامل شکار دارند از طریق سامانه رایگان مردمی ۱۵۴۰ به ما کمک کنند. 

رئیس اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد : منطقه ۲۸ هزار و ۲۲۰ هکتاری دنای شرقی یکی از ۵ منطقه تحت مدیریت محیط زیست استان است که با ۶ محیط بان حراست می شود.

وی گفت: استاندارد جهانی به ازاء هر هزار هکتار یک محیط بان، قاعدتا دنای شرقی باید با ۲۸ محیط بان حفاظت می‌شد اما به دلیل کمبود محیط بان با ۶ نفر حفاظت می شود این بدان معنی است که هر محیط بان در شرایط عمدتا توپوگرافی کوهستانی دنا کار ۴و نیم نفر را انجام می‌دهد.

سینایی تصریح کرد: سازمان سالانه به صورت قطره چکانی از طریق آزمون متمرکز در تهران محیط بان استخدام می‌کند اما این جوابگوی ۳۱۲ هزار هکتاری استان که باید با ۳۱۲ محیط بان حفاظت شود اما با ۷۵ محیط بان حفاظت می شود نیست.

تصاویری از خرس هدف قرار گرفته در تنگ گنجه‌ای

رئیس اداره روابط عمومی با اشاره به اینکه خرس قهوه ای گونه شاخص جانوری استان بوده و بیشترین آمار خرس در محدوده دنای شرقی گزارش و دیده شده است تصریح کرد: دست یاری خود را به سوی مردم دراز می‌کنیم و از مردم تقاضامندیم در صورتی که اطلاعی از علل و عوامل شکار و همچنین تخلفات زیست محیطی دارند از طریق سامانه ۱۵۴۰ با ما در میان بگذارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس