رئیسی: ایران برای صادرات کالا و همکاری‌های مشترک با بلاروس آمادگی کامل دارد

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای بلاروسی خود با بیان اینکه نقشه راه ارتقای سطح همکاری‌های تهران و مینسک آماده شده است، گفت: ایران برای صادرات کالا و همکاری‌های مشترک با بلاروس آمادگی کامل دا

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران امروز  (جمعه  25 شهریور)‌ و در ادامه برنامه‌های سومین روز از سفر به ازبکستان، میزبان «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس و هیات همراه بود.

رئیسی با بیان اینکه نقشه راه ارتقای سطح همکاری‌های تهران و مینسک آماده شده است، به تشریح ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف به ویژه مسائل علمی و فناوری پرداخت و گفت: ایران برای صادرات کالا و همکاری‌های مشترک با بلاروس آمادگی کامل دارد.

رئیس جمهور کشورمان تسهیل مراودات پولی و بانکی میان دو کشور را مهم و ضروری ارزیابی کرد و گفت: از سوی ایران، مانعی در توسعه روابط با بلاروس بویژه در حوزه مسائل اقتصادی و تجاری وجود ندارد.

رئیسی: ایران برای صادرات کالا و همکاری‌های مشترک با بلاروس آمادگی کامل دارد

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت تدوین نقشه راه ارتقای سطح همکاری‌های دو کشور، خاطرنشان کرد: بلاروس و جمهوری اسلامی ایران روابط بسیار خوبی با یکدیگر دارند و با توجه به ظرفیت‌های متقابل موجود، این روابط باید افزایش پیدا کند.

رئیس جمهور بلاروس همچنین تاکید کرد: ایران، بلاروس، روسیه و کشورهای آسیای مرکزی باید در کنار هم و با کمک گرفتن از توانمندی‌ها و تجربیات یکدیگر در مسیر توسعه اقتصادی حرکت کنند.

رئیسی: ایران برای صادرات کالا و همکاری‌های مشترک با بلاروس آمادگی کامل دارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس