کد خبر 1418335
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
حمایت پیشکسوت استقلال از دعوت ستاره پرسپولیسی؛ او به درد تیم کی روش می خورد/ با این تاکتیک ۵ گل از انگلیس خواهیم خورد

بازیکن سابق استقلال با اشاره به توانایی های کی‌روش نسبت به اسکوچیچ گفت: کی‌روش چند دوره در جام جهانی مربی‌گری کرده و و دو بار هم با تیم ملی ایران کار کرده است

به گزارش مشرق، بهتاش فریبا درباره انتخاب کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به جای دراگان اسکوچیچ و مخالفت او با جدایی اسکوچیچ گفت: بحث موافقت نبود. من که تعیین کننده نیستم. بحث من این بود که با آقای اسکوچیچ بد برخورد شد. بدترین حالتش این بود که به اسکوچیچ گفتند سرمربی تیم ملی امید شو. باید با عزت و احترام با او خداحافظی می‌کردند. او نتایج خوبی هم گرفت و فقط دو باخت و یک مساوی داشت. به اینکه در اردوی تیم ملی چه مساله‌ای ایجاد شده کاری ندارم. من هم می‌گویم آقای کی‌روش و اسکوچیچ از نظر فنی و تجربی خیلی فرق دارند.

وی با اشاره به توانایی های کی‌روش نسبت به اسکوچیچ گفت: کی‌روش چند دوره در جام جهانی مربی‌گری کرده و و دو بار هم با تیم ملی ایران کار کرده است. او می‌تواند به راحتی اردوی تیم ملی ار مدیریت کند. به جز مدیریت تیم ملی، او فدراسیون فوتبال را هم مدیریت می‌کند و کسی نمی‌تواند در کار او دخالت کند.

این بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران با انتقاد از ضعف فدراسیون در برابر کی‌روش گفت: این اتفاق اصلا خوب نیست که کی‌روش فدراسیون را مدیریت کند. همه سابقه او را می‌دانیم. اتفاقا کی‌روش در زمان مدیریت آقای تاج او را مورد عنایت قرار داد. طور طور کلی برایم مهم نیست چه کسی سرمربی است؛ بلکه مهم این است که در جام جهانی آبروداری کنیم. هر کسی سرمربی تیم ملی شود به خاطر فوتبال مملکت از او حمایت می‌کنیم.

فریبا با بیان اینکه کی‌روش از اقبال عمومی بیشتری نسبت به اسکوچیچ برخوردار است اظهار کرد: جایگاه کی‌روش نزد مردم ما بالاتر است. همه می‌دانیم او توانمندی بیشتری هم دارد. در این مسائل شکی نداریم. انتقاد من از این است که رفتار انسان‌دوستانه‌ای با اسکوچیچ نشد. از این ناراحت هستیم و پیشنهاد می‌کنم به خوبی از او تقدیر کنند. او برای تیم ملی ما زحمت کشده است. از یاد نمی‌بریم اسکوچیچ تیم ملی را در چه شرایطی تحویل گرفت و به جام جهانی رساند.

این مربی فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا کی‌روش می‌تواند در مدت زمان باقی مانده تیم ملی را از نظر فنی به شرایط ایده‌آل برساند اظهار کرد: هر مربی تاکتیک خاص خود را برای مسابقات دارد. تیم ملی انگلیس که شناخته شده است. امریکا کاملا متحول شد و بازیکنان جوان و سرعتی دارد. همه گوشه ذهن خود بر این باورند که آمریکا را می‌بریم. اگر قرار بر این باشد که جلوی انگلیس مثل بازی با بحرین باشیم، پنج گل می‌خوریم. اتخاذ تاکتیک مناسب برای این دیدار مهم است.

او درباره تاکتیک تدافعی کی‌روش در جام‌های جهانی گفت: این تاکتیک خاص آقای کی‌روش است که فضا را می‌بندد و توپ را به حریف خود می‌دهد. بنیان‌گذار این سبک مورینیو است که به این شکل توانسته افتخارات بسیاری را به دست آورد.

فریبا درباره شرایط تیم ملی ایران نیز اظهار کرد: با این نفراتی که داریم می‌توانیم موفقیت بیشتری به دست آوریم. فرقی که با چهار سال پیش کرده‌ایم این است که بازیکنان ما نسبت به چهار سال پیش خیلی باتجربه شده‌اند. نود درصد بازیکنان اصلی ما لژیونر هستند. آن‌ها آشنایی کامل با بازیکنان بزرگ دارند و تنشان به تن بزرگان فوتبال خورده است. وقتی طارمی به چلسی گل می‌زند، به این معنی است که او ترسی از کسی ندارد. این بزرگترین حسن تیم ملی ایران است. همه نسبت به چهارسال قبل باتجربه‌تر شده‌اند و ترس و واهمه این بازیکنان از تیم‌های بزرگتر ریخته است. این نقطه قوت تیم ما است و با درایت کی‌روش که ان‌شاء‌الله موفق می‌شویم.

او در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد با شکست مقابل انگلستان در بازی نخست یا دریافت یک گل از ژاپن و انجام بازی احساسی، شیرازه تیم ملی از هم بپاشد، اظهار کرد: من فکر نمی‌کنم اتفاقی مثل بازی با ژاپن رقم بخورد. بازیکنان ما بزرگتر و باتجربه‌تر شده‌اند. به نظر نمی‌رسد که دیگر چنین اتفاقی بیفتد. ممکن است بازی را ببازیم اما به آن شکل نمی‌بازیم.

فریبا درباره دعوت مجدد از رامین رضاییان به تیم ملی گفت: هر مربی براساس تاکتیک خود نفراتش را انتخاب می‌کند. یک موقعی شما می‌خواهید بازی بلند انجام دهید. یک موقعی می‌خواهید روی زمین بازی کنید که در این صورت قایدی و محبی مناسب هستند. رضاییان براساس تاکتیک کی‌روش، به درد تیم ملی می‌خورد. ضمن اینکه او سال گذشته  در پرسپولیس و امسال در سپاهان خوب عمل کرده است و سانترها و کاشته‌های خوبی می‌زند.

این مربی سابق استقلال در واکنش به اینکه آیا امیدواری او به موفقیت تیم ملی با کی‌روش بیشتر است اظهار کرد: طبیعتا بیشتر است. به دو، سه دلیل است. منظورم این است که انسجام و همدلی در هر تیمی مهم است. کی‌روش می‌تواند همدلی را به وجود آورد.  کی‌روش توانایی یک دست کردن تیم را دارد. او روی نیمکت تیم‌های بزرگ رئال مادرید و منچستر یونایتد نشسته است.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    7 6
    آدمهایی که به فاصله چند روز نطرشان عوض میشود برای خودشان هم بهتره که دیگر در هیچ موردی اطهار فضل نکنند، تمام نطرات مردمی طی این مدت مخالف کنارگذاشتن اسکوچیچ بود حالا ایشان در سلسله توحیهات مضحک تغییر رایشان، اقبال بیشتر مردم به کیروش را از کدام منبع ذکرمیکنند معلوم نیست، موفقیت محال تیم میلی و ضدمردمی تاج به معنای نهادینه شدن فساد در فوتبال و سالها عقب افتادن رشد این ورزش است، پس بهتره ببازند بد هم ببازند تا دست و زبان مافیای فساد کوتاه شود. مرگ برانکلبس و امریکا بجای خود.
  • مسعود IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    0 0
    محبی وقایدی🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    0 0
    بله ایشان بلدند با جان و روح و آبرو و عزت ایران و ایرانی بازی کنند و به احترام این همه لطف بر ما نیشخندی نثار فرمایند . ابله کسانیکه با انتخاب او به حرمت و عزت ملتمان توهین کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس