کد خبر 1418329
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
عربشاهی: کی‌روش دیگر مانند گذشته برند نیست/ امیدوارم او کارهای گذشته‌اش را تکرار نکند

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: معتقدم کی‌روش دیگر مانند گذشته یک چهره برند نیست و این را از نتایجی که در کشورهای کلمبیا و مصر گرفته به خوبی می‌توان متوجه شد.

به گزارش مشرق، ضیا عربشاهی درباره کنارگذاشتن اسکوچیچ از تیم ملی فوتبال اظهار داشت: زمانی که اسکوچیچ تیم ملی را تحویل گرفت در بدترین شرایط ممکن قرار داشت زیرا در آن شرایط و با آن افتضاحی که ویلموتس به بار آورده بود و تیم ملی در خطر حذف از دور مقدماتی جام جهانی قرار داشت هیچ مربی حاضر به ریسک قبول سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران نبود. اما اسکوچیچ این ریسک را کرد و پذیرفت تا در آن شرایط حساس هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد.

وی افزود: با وجودی که کمتر کسی به موفقیت اسکوچیچ در تیم ملی خوشبین بود، اما او توانست از یک تیم بی انگیزه تیمی بسازد که خیلی راحت حضورش را در جام‌جهانی تثبیت کند. این مسأله هم نشان از تیزهوشی و ذکاوت اسکوچیچ داشت که هم خیلی خوب رقبا را آنالیز کرده بود و هم انگیزه خوبی در بازیکنان ایجاد کرد تا تیم ملی بهترین نتایج چند سال اخیرش را در زمان او به دست بیاورد.

*کی‌روش نقشی در انتخاب بازیکنان تیم ملی نداشته

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: متأسفانه در زمان اردوی تدارکاتی برای تیم ملی، یکسری اشخاصی از بیرون فدراسیون دست به شانتاژبازی زدند و انواع و اقسام حاشیه‌ها را در تیم ملی ایجاد کردند و ثمره آن ایجاد دودستگی و حاشیه در اردوی تیم ملی بود. خود من که حدود ۱۲ سال با افتخار پیراهن مقدس کشورم را بر تن کردم فکر نمی‌کردم که بازیکنان ملی تحت تأثیر عوامل بیرونی قرار بگیرند و خیلی راحت به مربی تیم ملی پشت کنند.

عربشاهی در مورد اینکه چه نظری درباره بازگشت دوباره کی‌روش به تیم ملی دارد، تاکید کرد: با انتخاب مجدد کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی و دعوت بازیکن‌های تیم‌ها به تیم ملی، این طور متوجه می‌شویم که برخی عوامل بیرونی مانند ایجنت‌ها در این انتخابات دست داشتند و یک‌سری بازیکنانی به تیم ملی دعوت شدند که در تیم‌های باشگاهی خودشان عملکردشان ضعیف بود چه برسد به اینکه بخواهند در اردوی تیم ملی حضور داشته باشند؟ در انتخاب این نفرات کی‌روش هیچ دخالتی نداشت و این جای تأسف دارد. بازیکنی مانند دانیال اسماعیل‌پور که در لیگ بهترین عملکرد را داشته چرا نباید به تیم ملی دعوت شود؟ بهتر است کادرفنی بین تمامی نفرات تبعیض قائل نشود و همه را به یک چشم ببیند.

*کی‌روش دیگر محبوبیت گذشته را ندارد

وی در پاسخ به این سوال که آیا با حضور کی‌روش می‌توانیم به نتایج خوب در قطر امیدوار باشیم یا خیر، گفت: ۱۰۰ درصد به این اتفاق امیدوار هستیم تا تیم ملی با در اختیار داشتن لژیونرهای خوبی که در اروپا توپ می‌زنند در کنار تجربه بالای کی‌روش در جام‌جهانی، دست به شگفتی بزند و برای نخستین بار از گروه خود در جام‌جهانی صعود کند. البته کار سخت است زیرا تیم‌هایی در گروه ما حضور دارند که هم دارای بازیکنان خوبی در اروپا هستند و هم از لحاظ تجربه شرایط بهتری نسبت به تیم ملی دارند.

پیشکسوت فوتبال در پایان خاطرنشان کرد: کی‌روش دیگر مانند گذشته یک چهره برند نیست و این را از نتایجی که در کشورهای کلمبیا و مصر گرفته به خوبی می‌توان متوجه شد. در ضمن نتایج ضعیفی که او در این ۲ کشور گرفته، باعث تضعیف برند او شده و دیگر آن محبوبیت در کسوت مربیگری‌اش کمرنگ شده است. امیدوارم که او بتواند در جام‌جهانی با نتایج خوبی که با تیم ملی می‌گیرد به دوران گذشته خودش از نظر محبوبیت در کسوت مربیگری برگردد. امیدوارم دیگر کارهایی که در گذشته انجام می‌داد را دوباره تکرار نکند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ایرانی با غیرت IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    1 2
    لژیونر های ما فقط سه نفر به درد به درد بخور دارد سردار و طارمی و قلی زاده مابقی نیمکت نشین یا سکونشین هستند. از سوی دیگر کارلوس کیروش هم بعید است که نتیجه ائی بهتر از سال 2014 به دست آورد. بازی های تدارکاتی پیشرو ( سنگال و اروگوئه ) خیلی چیزها را روشن خواهد کرد! ما اگر قرار بود اسکوچیچ را عوض کنیم بایستی یک سرمربی کاربلد و به روز بالاتر از کیروش را میاوردیم!
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    0 0
    عجب، در عوض امثال شما در حال برند شدن هستید.
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    0 2
    فوتبال دنیا فهمید که کیروش طبل توخالی است
    • امید FR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      0 0
      فکر خودت بجای دنیا جا نزن
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    1 0
    امیدداریم
  • KR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    0 0
    کی میدونه شاید حتی برند بهتری باشه از قبل
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    0 0
    رمق ندار راه بره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس