کد خبر 1418156
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
بررسی فنی استقلال بعد از 6هفته /بازی زمینی و تنوع حمله، نشانه‌های پیشرفت تیم ساپینتو

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: نشانه‌های پیشرفت در این تیم دیده می‌شود و برد مقابل نساجی شانسی نبود.

به گزارش مشرق، منصور رشیدی در خصوص پیروزی استقلال مقابل نساجی مازندران پیش از آغاز تعطیلات لیگ برتر، اظهار داشت: استقلال نسبت به بازی‌های گذشته عملکرد بهتری به خصوص در نیمه دوم داشت. هافبک‌ها نمایش بهتری داشتند. گلسازی کردند و از جناحین تیم را به حرکت در آوردند. سانترها و همچنین پاس‌های صحیح  عمقی ارسال کردند.

وی افزود: قائدی هم در دو بازی اخیر نشان داد به هماهنگی بهتری با سایر بازیکنان رسیده است. با اینحال ساپینتو هنوز به ترکیب اصلی نرسیده ولی رفته رفته شاکله‌ای را در تیم پیدا کرده است. اول فصل گفته بودم که باید به او ۸-۷ هفته فرصت داد تا از تیم و بازیکنان شناخت پیدا کند. فکر می‌کنم الان تا حدود ۸۰درصد تیم جا افتاده و شکل پیدا کرده است. امیدوارم  تیم در بازی‌های بعدی به هماهنگی لازم و کافی برسد.

پیشکسوت استقلال در خصوص اینکه این تیم در دو بازی اخیر خودش نمایش بهتری در فاز هجومی داشت، گفت: این را قبول دارم اما تیم هنوز مشکلات و کمبودهایی دارد. هنوز پس از چند سال نتوانسته‌اند یک هافبک گلساز و گلزن مانند امیدابراهیمی یا علی کریمی را برای تغذیه مهاجمان جایگزین کنند. تیم از نظر هجومی نسبت به بازی‌های گذشته پیشرفت کرده است.

رشیدی تصریح کرد: من در تیم نشانه‌های پیشرفت می‌بینم که امیدوار کننده به آینده باشد ولی هنوز در پست هافبک دفاعی به بازیکنی نیاز داریم که کارایی ابراهیمی یا کریمی را داشته باشد. هنوز در خط دفاع نواقصی وجود دارد. مدافعین هنوز جا می‌مانند و دروازه‌بان ما در موقعیت تک به تک قرار می‌گیرد. الان همه تیم‌ها یکسان و جوان شده‌اند. دوندگی بالایی در ۹۰دقیقه دارند. به عنوان مصال تیم پیکان بازیکن بازیکن سرشناسی ندارد اما ۹۰دقیقه جنگیدند و دفاع کردند.

وی در خصوص اینکه نگرانی‌هایی در مورد جایگاه آخر فصل استقلال وجود دارد و آیا می‌توان امیدوار بود که این تیم تا آخر فصل در کورس قهرمانی حضور داشته باشد، گفت: فوتبال را نمی‌توان پیش بینی کرد. نمی‌توان گفت قهرمانی را تکرار می‌کند یا در رده پنجم ششم قرار می‌گیرد. عوامل زیادی مانند شرایط بازیکنان و کادرفنی تا آخر فصل، در این مساله دخیل هستند. باید ببینیم همکاری اعضای کادرفنی با هم و همچنین با بازیکنان  چگونه خواهد بود. وضعیت مصدومیت و محرومیت بازیکنان در هفته‌های آینده خیلی مهم و تاثیرگذار است. اگر همه این شرایط خوب پیش برود، بله می‌توان کاری انجام داد.

رشیدی در مورد تاثیرات ساپینتو در ۶ هفته روی استقلال، عنوان کرد: صددرصد راضی کننده نبوده ولی در این یکی دو هفته مشخص است که حرکتی انجام شده و تیم پیشرفت کرده است. باید این روند ادامه پیدا کند. البته نباید گفت استقلال در یک بازی شانسی به برد رسیده، حریف مشکل داشته یا ۱۰ نفره شده است. قبل از ۱۰نفره شدن نساجی استقلال ۳ گل زد. بالاخره کارهایی در زمین انجام شد اما باید این شرایط و پیشرفت در بازی‌های بعدی ادامه داشته باشد.

پیشکسوت استقلال در مورد مسائل داوری ۶هفته ابتدایی لیگ، اظهار داشت: از نظر داوری بدترین هفته‌های سال‌های اخیر لیگ را پشت سر گذاشتیم. متاسفانه داوران مدام پسرفت و اشتباه می‌کنند و برای همه تیم‌ها مشکل ساز می‌شوند. در واقع همه تیم‌ها در ضرر کردن یکسان هستند. داوران باید تا پایان ۹۰دقیقه قضاوت منصفانه داشته باشند اما متاسفانه داوری ما پسرفت وحشتناکی داشته است. این موضوعی است که کارشناسان داوری می‌گویند. امیدوارم از این به بعد عدالت برای همه تیم‌ها برقرار شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس