کد خبر 1418117
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
زمانی برای جبران و بازسازی/ تعطیلی لیگ به سود کیست؟

تعطیلی لیگ برتر به خاطر اردوی تیم ملی می تواند به سود چند تیم باشد.

شش هفته از فصل بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران گذشت و تا به اینجای کار و تا حد زیادی چهره مدعیان قهرمانی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های متوسط و میانه جدولی و همچنین تیم‌های خواهان بقا مشخص شده است.

همانطور که پیش‌بینی می‌شد تیم‌های پرسپولیس، استقلال، سپاهان، گل گهر و فولاد جزو تیم‌های بالای جدول و مدعیان قهرمانی و سهمیه آسیایی هستند. در انتهای جدول هم تیم‌هایی چون ملوان، صنعت نفت آبادان، آلومینیوم اراک و هوادار تهران شرایط خوبی در این هفته‌ها نداشته‌اند و تا اینجای کار قعرنشینان لیگ هستند.

لیگ برتر فوتبال ایران پس از پایان هفته ششم جهت برگزاری اردوی آماده سازی تیم ملی برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تعطیل شده و تیم‌ها تا روز ۸ مهر مسابقه‌ای نخواهند داشت و در این مدت ۲۰ روزه می‌توانند به بازسازی و تقویت خود بپردازند. البته برخی از مربیان لیگ برتر که تیم‌های خود را در وضعیت و فرم مناسبی می‌بینند شاید از این تعطیلی راضی نباشند. مربیانی مانند یحیی گل‌محمدی، امیر قلعه‌نویی، ریکاردو ساپینتو، قربان بردیف و… در هفته های اخیر روند مناسبی داشته‌اند و این تعطیلی شاید بر این عملکرد تأثیر منفی بگذارد.

در طرف دیگر این ماجرا، چند تیم لیگ برتری نیاز مبرمی به این وقفه برای بازسازی روحی و فنی خود دارند تا فوتبال بهتری ارائه داده و نتایج بهتری کسب کنند. ملوان بندرانزلی که معمولاً در سال‌های حضورش در لیگ برتر تیمی خوب و مستحکم بود، در حضور مجددش در لیگ برتر هنوز نتوانسته با فضای سطح اول فوتبال ایران هماهنگ شود و در ۵ بازی خود به ۲ تساوی و ۳ باخت رسیده است. البته این تیم از تیم‌هایی چون مس رفسنجان، پیکان و ذوب‌آهن بیشتر گل زده و فوتبالی شایسته ارائه کرده است که می‌تواند امیدی برای بهبود شرایط این تیم و کوتاه نبودن حضورش در لیگ برتر باشد.

دیگر تیمی که مستحق چنین زمانی برای بازیابی خود است سپاهان اصفهان است که با وجود بهره بردن از کادر فنی خارجی و نامدار و همچنین ستاره‌های گران‌قیمت ایرانی و خارجی نتوانسته توقعات هواداران را برآورده سازد. آنها پس از برد استقلال و نساجی در ۴ هفته بعدی نتوانستند از پس حریفان بر بیایند و امتیازات مهمی را در همین هفته‌های ابتدایی از دست دادند. سپاهان در سه بازی آخر خود تنها یک گل به ثمر رساند و در بازی مقابل گل گهر هم برتری ۲ بر صفر را با تساوی ۲-۲ عوض کرد. ژوزه مورایس که ۶ بازیکن خود را در اردوی تیم ملی می‌بیند کار مشکلی برای بازسازی ترکیبش خواهد داشت.

صنعت نفت آبادان پس از علیرضا منصوریان و نتایج نسبتا خوب او هدایت تیم را به نامی نه چندان آشنا یعنی رضا پرکاس سپرد. حاصل این تغییرات فنی یک برد، یک تساوی، و ۴ شکست برای آبادانی ها بوده که ادامه این روند می‌تواند باعث نگرانی هواداران پرشور این تیم شود و این وقفه‌ی لیگ برای کادر فنی نفت فرصتی طلایی به حساب می آید. در نهایت مسئولان این تیم تصمیم به قطع همکاری با پرکاس گرفتند تا قبل از دیر شده در تعطیلات پیش رو به ترمیم تیم خود بپردازند.

آلومینیوم اراک هم با کاهش بودجه خود و روی آوردن به جوانگرایی دیگر آن تیم خوب دو فصل گذشته نیست و با هدایت مهدی رحمتی در ۶ بازی خود تنها ۵ امتیاز کسب کرده؛ نکته عجیب این است که آنها در تمام این شش بازی فقط یک بار موفق به گلزنی شده‌اند! اراکی‌ها با وجود از دست دادن چند بازیکن مهم، هنوز هم ترکیب خوبی در اختیار دارند و با جذب ۲ بازیکن خارجی یعنی زاپاتا و یوئل نمی‌توان آنها را تیمی بی‌بضاعت خواند و رحمتی می‌تواند در این فرصت تفکرات تیمی خود را تغییر داده و تیمی بهتر به میدان بفرستد.

برنامه بازی های هفته هفتم لیگ برتر:

گل گهر – استقلال
پرسپولیس – تراکتور
هوادار – سپاهان
فولاد – مس کرمان
نفت آبادان – مس رفسنجان
آلومینیوم – ملوان
ذوب آهن – پیکان
نساجی – نفت مسجدسلیمان

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس