کد خبر 1417966
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
چین

یک روزنامه هنگ‌کنگی خبر داد، دانشمندان چین در حال کار برای ساختن یک موشک فراصوت ضد کشتی آبی-خاکی هستند.

به گزارش مشرق، در شرایطی که اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا و متحدان در قبال تایوان تنش‌ها در منطقه را تشدید کرده، تدارک چین برای تولید موشک پیشرفته فراصوت ضد کشتی خبرساز شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک در خبری به نقل از روزنامه هنک کنگی «ساوت چاینا مرنینگ» گزارش داد، دانشمندان چین در حال کار برای ساختن موشک فراصوت ضد کشتی است که قابلیت حرکت در اعماق آب و هدف قرار دادن اهداف را دارد.

طبق گزارش، این موشک آبی-خاکی ۱۶.۴ فوتی می‌تواند با بیش از دو برابر سرعت صوت در ارتفاع حدود ۱۰ کیلومتری (۶.۲ مایلی) قبل از شیرجه در زیر آب پرواز کند و می‌تواند تا ۲۰ کیلومتر دیگر شنا کند.

تیم تحقیقاتی مسئول ساخت موشک به این روزنامه خبر دادند، زمانی که موشک در فاصله ۱۰ کیلومتری هدف خود قرار گیرد، به حالت اژدر خواهد رفت و با تشکیل حباب هوا که مقاومت را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد، با سرعت ۱۰۰ متر در ثانیه (۲۰۰ گره) شارژ می‌شود.

گفته می‌شود که موشک پیشرفته فراصوت قادر است که برای عبور از سامانه حفاظتی زیر آب قادر خواهد بود مسیر خود را تغییر دهد یا تا عمق ۱۰۰ متری برود تا از سیستم‌های حفاظتی زیر آب بدون کاهش سرعت فرار کند.

دانشمندان طراح این موشک به رسانه هنگ کنگی خبر دادند، در حال حاضر هیچ کشتی نمی‌تواند علیه چنین موشک پیشرفته‌ای دست به اقدام تلافی‌جویانه بزند.

بنا بر گزارش رسانه‌ها، مهم‌ترین مشکلی که دانشمندان چینی در دارند، تولید یک سیستم سوخت رسانی قوی برای این موشک با چنین هدف عملیاتی است.

طراحان این موشک اعتقاد دارند که امکان استفاده از عنصر «بور» به عنوان سوخت است. بور، یک عنصر شبه فلز است و هم به آب و هم هوا واکنش نشان داده و میزان زیادی گرما تولید می‌کند».

رسانه‌ای شدن تدارک چین برای ساخت این موشک پیشرفته فراصوت در شرایطی انجام شده که چندی قبل، آزمایش سریع‌‍ترین پهپاد جهان چین خبرساز شده بود.

طبق گزارش‌ها، ارتش چین اخیرا به آزمایش پهپاد WZ-8 (ووژن ۸) که سریع‌ترین پهپاد چین شناخته می‌شود، اقدام کرده است .

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    0 0
    اواکس یک هواپیمای بزرگ وپر هزینه و یک سبیل هوایی برای پدافند هاست که کار تجسس انجام میده ایران با پهباد های خیلی کوچک تر و کم هزینه تر و با تعداد بالاتر اینکار رو انجام میده اواکس هزینه بیخودی است ایران دو اواکس در زمان جنگ تحمیلی که از عراق به ایران گریختند داشت یکی متاسفانه سقوت کر و دیگری رادارش برداشته شد و بعنوان هواپیمای ترابری استفاده میشه
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
      0 0
      آواکس آواکس از اوجب واجبات است XD یه بابای بود همین اینو تو هر مطلبی SPAM میکرد، چندوقتیه پیداش نی، نگرانش شدم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس