غریب‌آبادی: معافیت کالاهای بشردوستانه از تحریم یک دروغ بزرگ است

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: معافیت کالاهای بشردوستانه از تحریم، یک دروغ بزرگ برای فرار از فشار افکار عمومی و مسئولیت بین‌المللی است.

به گزارش مشرق از معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب آبادی روز سه شنبه در اجلاس ۵۱ شورای حقوق‌ بشر سازمان ملل، با سفرا و نمایندگان سازمان همکاری‌های اسلامی در ژنو دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی تحریم ها را مصداق جنایت علیه بشریت دانست و اظهار داشت: تحریم های یکجانبه، ثانویه و فراسرزمینی، خلاف منشور ملل متحد و حقوق بین الملل هستند و می‌توانند موجبات مسئولیت بین‌المللی دولت‌های واضع و مجری را فراهم کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر در این نشست ضمن اشاره به گزارش گزارشگر ویژه اقدامات قهری یکجانبه از بازدید خود از ایران (۱۸ تا ۲۸ اردیبهشت ماه)، از همه کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی خواست تا در حمایت از این ماموریت و مخالفت با تحریم های یکجانبه ضد حقوق بشری و غیرقانونی، مواضع رسمی خود را در اجلاس شورای حقوق بشر ابراز کنند.

وی ضمن اشاره به تلاش گزارشگر ویژه در افزایش آگاهی افکار عمومی درباره آثار مخرب تحریم های یکجانبه بر بهره مندی از حقوق بشر اظهارداشت: بسیاری از کشورها و شرکت‌ها به بهانه ترس از تحریم های آمریکا و مجازات از همکاری با ایران به‌ویژه در حوزه تامین اقلام بشردوستانه خودداری می کنند. 

در این نشست، نمایندگان چند کشور از جمله افغانستان، لبنان، گامبیا و ترکیه در محکومیت اقدامات قهری یکجانبه و لزوم تلاش دسته جمعی برای مقابله با آن به ایراد نظر پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس