رژیم صهیونیستی حمله گسترده به کرانه باختری را بررسی می‌کند

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که نهادهای نظامی این رژیم در حال بررسی حمله و تجاوز گسترده به شمال کرانه باختری هستند.

به گزارش مشرق، نهادهای نظامی رژیم صهیونیستی در حال بررسی احتمال حمله گسترده به شمال کرانه باختری پیش از برگزاری انتخابات کنست (پارلمان) در نوامبر آینده است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص با اعلام این مطلب نوشت که برخی مسئولان نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی معتقدند که بایستی فعالیت‌های ارتش در شمال کرانه باختری کاهش یابد تا از فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین جلوگیری شود.

به نوشته هاآرتص، این مسئولان امنیتی اسرائیل بر این باور هستند که اسرائیل به دلیل اصرار بر تداوم بازداشت‌های شبانه، در تشدید تنش‌ها سهیم بوده است.

روزنامه «القدس العربی» نوشت که با توجه به افزایش مقاومت و ضعف تشکیلات خودگردان فلسطین، برخی مسئولان ارشد نهاد نظامی رژیم صهیونیستی بر این باور هستند که هیچ چاره‌ای جز حمله گسترده به شمال کرانه باختری چه بسا پیش از انتخابات، وجود ندارد.

هاآرتص همچنین نوشت که تنش‌های روزافزون بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین تنها محدود به افزایش تعداد عملیات‌ها و حوادث تیراندازی در کرانه باختری مربوط نیست بلکه به پیام‌های متقابل بین دو طرف نیز مربوط می‌شود و طی روزهای اخیر «آویو کوخافی» رئیس ستاد مشترک ارتش صهیونیستی و «رونین بار» رئیس شاباک به صورت علنی از عملکرد نهادهای امنیتی فلسطین انتقاد کردند.

در همین ارتباط برخی مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی به تقویت هماهنگی با نهادهای امنیتی فلسطین و تخلیه تدریجی برخی مناطق و واگذاری آن به این نهاد دعوت کرده و خواستار محدود شدن یورش نظامیان صهیونیست به مناطق فلسطینی شدند.

هاآرتص همچنین نوشت که رژیم صهیونیستی، تشکیلات خودگردان فلسطین و آمریکا اخیرا طرح‌هایی را به منظور تقویت توان نهادهای امنیتی فلسطین بررسی کرده و طبق گفته آمریکا نیروهای فلسطینی را در اردن آموزش داده‌اند و رژیم صهیونیستی حتی برای انتقال سلاح و مهمات به نهادهای فلسطینی با هدف تقویت آن‌ها جهت مقابله با گروه‌های مسلح فلسطینی، آمادگی دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس