کد خبر 1417249
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
اربعین

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: هنوز هم توصیه ما این است که زائران ماندگاری و مدت سفر خود در عراق و کربلا را کم کنند و برگشت خود را به روز اربعین یا دو روز بعد از آن موکول نکنند.

به گزارش مشرق، مجید میر احمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به آخرین آمار زائران اربعین گفت: بر مبنای آخرین آمار واصله تا ساعت ۶ صبح امروز حدود ۲ میلیون و ششصد و پنجاه هزار نفر از مرزهای کشور خارج و ۸۳۰ هزار نفر نیز بازگشته‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر شاهد تعادل میان ورود و خروج زائران هستیم که این امر می‌تواند نویدبخش این باشد که در روز اربعین و دو روز بعد از آن که همواره بحران نقل داشته شاهد ازدحام جمعیت نباشیم در حال حاضر مرزهای کشور روان هستند و خروج از مرز با سهولت انجام می‌شود و هیچ مشکلی در مرزها وجود ندارد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه روز گذشته جلسه‌ای در پایانه مرزی با حضور وزیر کشور و سایر مسئولان برگزار شد اظهار کرد: تصمیمات خوبی در حوزه حمل و نقل گرفته شد و تمهیداتی اتخاذ شد تا انشاالله شاهد مشکل برای انتقال زائران نباشیم.

میراحمدی تصریح کرد: هنوز هم توصیه ما این است که زائران ماندگاری و مدت سفر خود در عراق و کربلا را کم کنند و برگشت خود را به روز اربعین یا دو روز بعد از آن موکول نکنند و هرچه زودتر زیارت خود را انجام دهند به کشور بازگردند.

وی گفت: با وجود گرمای ۵۰ درجه و هوای شرجی شاهد جمعیت میلیونی و حماسه عظیم هستیم اما دشمنان امت اسلامی به شدت از این موضوع نگران هستند و در حال هراس پراکنی و شایعه پراکنی هستند، وضعیت عراق خوب است البته همچنان مشکل حمل و نقل به طور کامل حل نشده است و امیدواریم شاهد تصادفات دیگری نباشیم و زائران با امنیت و سلامت به وطن برگردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس