کد خبر 1417136
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۶
از تندیس «جایزه جهانی مقاومت» رونمایی می‌شود

عضو شورای عالی سیاستگذاری «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» اعلام کرد:از تندیس «جایزه جهانی مقاومت» رونمایی می‌شود.

به گزارش مشرق، حسین اکبری معاون جبهه بیداری اسلامی و عضو شورای عالی سیاستگذاری اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت در گفتگو با  روابط عمومی این ستاد اظهار کرد: اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت یک اجلاس مردم نهاد و مردم بنیاد است. با اراده‌ای شروع شده که نقطه محوری آن بر حول  امام رضا علیه السلام می‌چرخد و با توجه به اینکه از القاب آن امام همام "غریب الغربا" می‌باشد هرسال همزمان با شهادت آن امام غریب بر گزار می‌شود.

معاون دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با توجه به دستاوردهای شش دوره اجلاسیه گفت: تعامل گروه‌های جهادی با محافل فرهنگی و علمی در سطح کشورهای جهادی از دستاوردهای این رویداد است.

اکبری اشاره کرد که در دوره‌های قبل همزمان با برگزاری اجلاسیه، نشست‌های علمی چند ساعته برگزار می‌شد که امسال با توجه به برنامه‌ریزی به عمل آمده، کنفرانس علمی پیش‌بینی شده که در دو فضای دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه دامغان برگزار خواهد شد.

وی از برنامه‌های ویژه امسال به رونمایی جایزه و تندیس جهانی مجاهدان در غربت اشاره کرد که مراحل تدوین اساسنامه و آیین نامه اجرایی آن برای ارائه به شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور درحال انجام است و امسال از تندیس این جایزه در اجلاسیه با حضور جمعی از اعضای هیئت دولت، سفرای کشورهای اسلامی و فرماندهان ارشد نظامی رونمایی خواهد شد.

اکبری در ادامه گفت: ۲۵ مقاله منتخب از بین مقالات ارسال شده  قرار است توسط کمیته علمی اجلاسیه به صورت کتاب و مقالات چاپ و در اختیار مهمانان خارجی و داخلی قرار گیرد.

وی از برنامه‌ریزی قوی و گسترده برای هشتمین سال اجلاسیه که به نام امام هشتم (ع) مزین می‌شود برای سال آتی خبر داد.

اکبری گفت: نمایشگاه "از غربت تا عظمت " جلوه کوچکی از نماد غربت، عاشورا و کربلا است که هرساله با ایام اربعین حسینی و شهادت امام رضا (ع) مصادف می‌شود.

 وی یادآور شد:همواره در طول تاریخ، مقاومت در مظلومیت و غربت در مقابل سخت‌ترین و پیچیده‌ترین دشمن ایستادگی می‌کند و به پیروزی می‌رسد و مبنای الگوی مقاومت امروز درس خود را از عاشورا گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس