آمریکا

نشریه پولیتیکو نوشت که منابع نظامی اعضای ناتو در اروپای شرقی کاهش یافته و این موضوع برای واشنگتن دردسرساز شده است.

به گزارش مشرق، نشریه پولیتیکو نوشت که تسلیحات کشورهای عضو ناتو در شرق اروپا که اوکراین را با آنها تجهیز می‌کردند، کاهش یافته و این موضوع برای آمریکا دردسرساز شده است.

پولیتیکو در این گزارش افزود که واشنگتن تصمیم گرفته است به متحدانش برای خرید تجهیزات نظامی از شرکت‌های نظامی آمریکا کمک‌های بلاعوض بدهد.

در این گزارش آمده است: واشنگتن در حال تغییر از ارسال تسلیحات به اوکراین به تامین درازمدت تسلیحات کشورهای سراسر جناح شرقی ناتو است و این امر مستلزم آن است که برخی نگرانی‌ها بویژه در کشورهای بالتیک که پس از سرازیر شدن تسلیحات فراوان به آنها بیشتر در معرض خطر قرار گرفته اند، رفع شود.

پولیتیکو افزود که در همین حال کشورهای شرق اروپا از ذخایر تسلیحات شوروی خلاص شده و آنها را به اوکراین ارسال می‌کنند.

این در حالی است که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اخیراً از بسته کمک‌های نظامی به اوکراین و کشورهای مجاور آن به ارزش دو میلیارد دلار خبر داد.

قرار است نیمی از این مبلغ به آلبانی، بوسنی، بلغارستان، کرواسی، جمهوری چک، استونی، گرجستان، یونان، کوزوو، لیتوانی، مولداوی، مونته نگرو، مقدونیه شمالی، لهستان، رومانی، اسلواکی و اسلوونی اختصاص داده شود.

طبق ادعای واشنگتن، این کشورها در معرض خطر حمله روسیه در آینده قرار دارند.

لازم به ذکر است که از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در فوریه سال جاری میلادی، غرب و اروپا در اقداماتی تنش‌آفرین و جنگ‌افروزانه، ارسال تسلیحات به اوکراین را آغاز کرده و با تأمین کمک‌های نظامی و غیرنظامی برای این کشور، به استمرار جنگ در اوکراین دامن زده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • خسرو IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    0 0
    اینا فقط برای جری کردن روسیه منتشر میشه تا بی گدار تر بیفته تو هچل .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس