کد خبر 1416583
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
۳ ایرانی که برای تیم‌های دیگر کشتی می‌گیرند

سه فرنگی‌کار ایرانی‌ در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ بلگراد برای کشورهای آلمان، صربستان و جمهوری آذربایجان مقابل حریفان قرار می‌گیرند.

به گزارش مشرق، رقابت‌های جهانی صربستان در حالی از امروز تا ۲۲ شهریور ماه ادامه خواهد یافت که نمایندگان کشورمان امروز در چهار وزن ۵۵، ۷۲، ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم به روی تشک می‌روند.

یکی از نکات بارز این دوره از رقابت‌ها حضور سه فرنگی‌کار ایرانی‌ است که برای تیمهای آلمان، صربستان و جمهوری آذربایجان کشتی خواهند گرفت.

عبدالمحمد محمدپاپی دارنده نقره و برنز قهرمانی آسیا و نقره جام جهانی ۲۰۱۳ در وزن ۶۳ کیلوگرم برای تیم آلمان به روی تشک خواهد رفت. علیرضا نجاتی دارنده مدال برنز جهان در این وزن در دور نخست با احمت اویار از ترکیه مبارزه می‌کند و در صورت گذر از این حریف در دور دوم به مصاف برنده دیدار خوزه رودریگوئز از مکزیک و عبدالمحمد پاپی از آلمان می‌رود.   

همچنین در وزن ۷۲ کیلوگرم علی ارسلان برای کشور صربستان به میدان خواهد رفت. وی مدال برنز ۲۰۱۷ قهرمانی آسیا در دهلی‌نو را برای کشورمان در کارنامه دارد. فرنگی‌کار آملی همچنین مدال برنز پیکارهای قهرمانی سال ۲۰۲۲ اروپا در بوداپست مجارستان را برای صربستان کسب کرد که تنها مدال این تیم در قهرمانی اروپا بود. در این وزن محمدرضا مختاری برای کشورمان به روی تشک خواهد رفت. ارسلان و مختاری در یک سمت جدول حضور دارند و در صورت پیروزی برابر حریفان احتمال سرشاخ شدن این ۲ در مرحله نیمه نهایی زیاد است.

ارسلان در لیگ برتر کشتی در سال گذشته موفق به شکست مختاری شده بود.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم صباح شریعتی نیز برای تیم جمهوری آذربایجان به روی تشک می‌رود. او سال‌ها تجربه حضور در این تیم را دارد. شریعتی مدال برنز المپیک ۲۰۱۶ ریو، نقره و برنز قهرمانی اروپا را در کارنامه دارد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم که ۲۵ نفر شرکت کرده‌اند، امین میرزازاده در دور نخست با علیمخان سیزدیکوف از قزاقستان کشتی می‌گیرد و در صورت غلبه بر این حریف در دور دوم به مصاف برنده مبارزه میان صباح شریعتی و ساتیش از هند می‌رود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس