کد خبر 1416508
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
آمریکایی‌ها در اروپا می‌تازند

بازیکنان ملی‌پوش و لژیونر تیم ملی آمریکا فصل جدید فوتبال باشگاهی در اروپا را بسیار خوب و امیدوارکننده شروع کرده‌اند که یک زنگ خطر برای تیم ملی ایران به شمار می‌رود.

به گزارش مشرق، در شرایطی که لژیونرهای ایرانی شاغل در اروپا در شروع رقابت‌های باشگاهی عملکرد چندان خوبی را از خود نشان نداده و تقریبا خاموش بوده‌اند (به جز مهدی طارمی که همانند چند فصل اخیر از ستاره‌های اصلی پورتو به شمار می‌رود)، عملکرد بازیکنان آمریکایی شاغل در لیگ‌های اروپایی موید مساله متفاوتی است.

بازی ایران و آمریکا در آخرین دور مرحله گروهی جام جهانی فارغ از صعود یا ناکامی ایران در دور گروهی، از اهمیت بسیاری برای فوتبال دوستان برخودار است و برخی که ۲۴ سال قبل شاهد پیروزی ایران مقابل این تیم در فرانسه بوده‌اند، بر این باورند که ایرانی‌ها در این دیدار هم می‌توانند نتیجه جام جهانی ۹۸ را تکرار کنند اما به نظر می‌رسد کار به آسانی گذشته نیست.

در ماه‌های گذشته گزارش‌ها و یادداشت‌های بسیاری برای پاک کردن این باور ذهنی که فوتبال آمریکا همانند ۲۴ سال قبل است و برتری فنی و کیفی از آن ایران خواهد بود، نگاشته شده و پر واضح است که این تیم ملی آمریکا هیچ شباهتی به گذشته ندارد.

آمریکایی‌ها در اوج آمادگی

حضور بازیکنان جوان و آینده‌دار آمریکایی که در لیگ‌های معتبر اروپا بازی می‌کنند و تغییر پوسته فوتبال آمریکا به یک فوتبال توسعه یافته و مدرن در آستانه جام جهانی ۹۸، آشکار و واضح است اما این تمام موضوع نیست.

بازیکنان لژیونر تیم ملی آمریکا برخلاف ایرانی‌ها این روزها اوضاع خوبی در فوتبال اروپا دارند و این مساله خبر خوبی برای سرمربی جوان تیم ملی آمریکا است.

اگر انگلیس را رقابتی‌ترین لیگ باشگاهی دنیا به حساب آوریم، لیدز یونایتد امسال در این مسابقات پر چالش به لطف جسی مارش، سرمربی آمریکا خود نتایج خوبی را کسب کرده و دو بازیکن آمریکایی لیدز هم حضور کامل و موفقی در ترکیب تیم خود داشته‌اند.

برندون آرانسون، هافبک هجومی ۲۱ ساله و تایلر آدامس، هافبک دفاعی ۲۳ ساله لیدز در هر شش دیدار اخیر تیم لیدز در فصل جدید به میدان رفته و جزو نفرات موثر این تیم در لیگ برتر انگلیس هستند.

آنتونی رابینسون، دیگر آمریکایی درخشان در لیگ انگلیس است. مدافع جپ ۲۵ ساله فولام در هر ۶ دیدار این تیم در لیگ برتر به عنوان بازیکن ثابت به میدان رفته و در ۸۹ درصد دقایق این فصل برای تیمش بازی کرده است.

یونس موسی، هافبک میانی ۱۹ ساله والنسیا نیز در روزهای خوب این تیم اسپانیایی نقش موثری دارد. موسی در هر ۴ دیدار تیمش در این فصل به عنوان بازیکن ثابت به میدان رفته و ۲ بار هم موفق به ارسال پاس گل شده تا کمربند خط میانی آمریکایی‌ها شروع قدرتمندی در فصل منتهی به جام جهانی داشته باشند.

جو اسکالی، بازیکن ۱۹ ساله مونشن گلادباخ در تمام ۵ بازی تیمش در بوندس لیگا به عنوان بازیکن ثابت به میدان رفته است. این مدافع راست که به تازگی به عضویت تیم ملی کشورش هم در آمده، هیچ بعید نیست که با ادامه این روند، ترکیب ثابت تیم ملی آمریکا را هم از آن خود کند.

اریک پالمر برون، مدافع میانی تیم ترویز فرانسه نیز در تمام دیدارهای تیمش در این فصل به طور کامل به میدان رفته و با آمادگی بالایی به جام جهانی نزدیک می‌شود.

وستون مک کنی، بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت سنگین خود، در فصل جاری در اکثر بازی‌های یوونتوس حضور ثابتی در ترکیب تیمش داشته و رفته رفته در حال رسیدن به اوج آمادگی است اما قطعا با شرایط ایده آل فاصله دارد.

اریک کارتر ویکرز، مدافع میانی سلتیک که چند روز قبل مقابل رئال مادرید هم به میدان رفته بود، در این فصل به طور کامل برای تیمش به میدان رفته و به امید پوشیدن پیراهن آمریکا در جام جهانی تلاش می‌کند.

مالیک تیلمان، هافبک هجومی رنجرز اسکاتلند نیز در هر ۶ دیدار تیمش در این فصل به میدان رفته و جزو نفرات اصلی رنجرز به حساب می‌رود.

در این بین فقط کریستین پولیشیچ، کاپیتان و ستاره تیم ملی امریکا که در عضویت چلسی قرار دارد، فضل را نه چندان خوب، شروع کرده و این مساله می‌تواند نگرانی گرگ برلهالتر، سرمربی آمریکا را به دنبال داشته باشد اما نباید آمریکا را فقط در لژیونرهایش خلاصه کرد.

لیگ فوتبال MLS که با حضور ستاره‌های فوتبال اروپا در دو دهه اخیر جان گرفته، بازیکنان امریکایی آماده‌ای دارد که آن‌ها به طور قطع جایگاهی را در ترکیب اصلی امریکا به خوص اختصاص خواهند داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس