کد خبر 1416360
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
ادعای مدیر سیاست اتمی ناتو درباره ایران

مدیر سیاست اتمی ناتو در مجمعی سالانه، ادعاهایی درباره ایران، روسیه و چین مطرح کرد.

به گزارش مشرق، «جسیکا کاکس» مدیر سیاست اتمی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مجمع سالانه این نهاد، ادعاهایی را علیه ایران، روسیه و چین مطرح کرد.

به نوشته وبگاه ناتو، کاکس در مجمع سالانه سیاست اتمی این اتحاد نظامی گفت: «این مجمع در برهه‌ای حیاتی برای ناتو برگزار می‌شود که این اتحاد در حال واکنش به محیط امنیتی هستند که تغییراتی بنیادین را تجربه کرده است. ما باید با این محیط امنیتی تطابق پیدا کنیم».

وی در این مجمع دو روزه که از چهارشنبه شروع شده بود گفت: «ما با روسیه‌ای روبه‌رو هستیم که به طور فزاینده‌ای توانایی‌های اتمی خود را افزایش داده، تعهدات خود درباره کنترل تسلیحاتی را نقض کرده و در حال توسعه سامانه‌های موشکی جدید است».

مدیر سیاست اتمی ناتو بدون اشاره به مداخله این اتحاد نظامی در معادلات اوکراین مدعی شد که روسیه تهدیدات اتمی خطرناکی را در راستای جنگ با اوکراین مطرح کرده است. در این مجمع همچنین وضعیت نیروگاه اتمی «زاپوریژیا» در اوکراین نیز مورد بحث قرار گرفت.

وبگاه ناتو درباره دیگر موضوعات مورد بحث نوشت، گسترش سریع زرادخانه‌های اتمی چین، تداوم نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران و آزمایش‌های موشکی بی‌سابقه کره شمالی در دستورکار مقامات و کارشناسان قرار گرفتند.

اتهام‌زنی‌های این مجمع در حالی انجام می‌گیرد که اعضای ناتو اعلام کرده‌اند تا زمانی که تسلیحات اتمی در جهان وجود دارد، ناتو نیز «اتحادی اتمی» خواهد بود.

این اتحاد نظامی که بیش از ۶۰۰۰ کلاهک اتمی در اختیار دارد، سیاست‌هایی برای «اشتراک اتمی» اتخاذ کرده که اجازه می‌دهد بمب‌های اتمی بین کشورهای عضو رد و بدل شوند که ناقض قوانین منع گسترش تسلیحات اتمی محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    1 0
    باز هم برید وقت انرژی و سرمایه مردم را صرف مذاکرات هسته ایی بکنید
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    1 0
    حالا فرض كنيم اين پت … عليه ايران ادعائى هم مطرح كنه چه اهميتى داره ؟!
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    2 0
    سازمان نظامی ناتو ، ارتش غربی با آن سابقه بد و مخرب در جهان و خصوصا" در منطقه ما ، ارتش غربی که تا دندان هم مسلح هستند مجهز به حداقل بیش از 6 شش هزار عدد کلاهک اتمی و .... ده ها مورد تسلیحات کشتار جمعی هیچگاه در جایگاهی نیستند که بتواند درباره توان و قدرت دفاعی دیگر کشورها اظهار نظر کند !
  • ایران مقتدر iran IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    1 0
    قانون جنگل یعنی این ارتش ناتو بیش از شش 6 هزار عدد فقط کلاهک اتمی دارد آنوقت همین کشورهای وحشی و جنگ طلب و بد سابقه نگران اتمی شدن ما ایرانیان هم هستند ! چرا ؟ دقیقا" به همین علت هم شده ایران باید یک کشور اتمی باشد باید بازدارندگی اتمی و حتی بالاتر از اتمی ایجاد کنیم ! حفظ جان و مال و ناموس مسلمان ایرانی وظیفه شرعی است بر حاکم اسلامی، سفارش خدا و سفارش دین و سفارش بزرگان دین ما است قوی شدن قدرتمند شدن در عر عرصه دفاعی نظامی در برابر کفار و دشمنان خویش .. قوی شو گر راحت جهان طلبی که در نظام طبیعت ضعیف پامال است
  • حمیدرضا IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    3 0
    اتحادیه نامرد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس