مقام امنیتی عراقی در گفت‌و‌گو با فارس: امنیت کامل در مسیر پیاده‌روی اربعین برقرار است

مشاور وزیر کشور عراق گفت که نیروهای نظامی و امنیتی در تمامی مسیرهای تردد زائران اربعین مستقر شده و امنیت به طور کامل برقرار است.

به گزارش مشرق، سرلشگر «مهدی الفکیکی» مشاور وزیر کشور عراق و رئیس کمیته «اربعین» در عراق در پاسخ به سؤالی در خصوص شرایط امنیتی در این کشور گفت که نیروهای نظامی و امنیتی عراقی در تمامی مسیرهای زائران مستقر شده‌اند.

الفکیکی در خصوص شرایط گذرگاه‌ها و احتمال بسته شدن آن‌ها به دلیل ازدحام جمعیت نیز گفت که گذرگاه‌ها جز در شرایط هرج و مرج بسته نخواهد شد.

این مقام عراقی افزود: «روز چهارشنبه (دیروز) دو زائر ایرانی در مبادی ورودی به عراق درگذشتند، یکی از آن‌ها یک پیرمرد ۸۲ ساله از تهران بود که در مرز خسروی فوت کرد و دیگری به هنگام بازگشت از عراق در مرز شلمچه از دنیا رفت.»

رئیس کمیته اربعین در عراق همچنین به سفر «احمد وحیدی» وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران به بغداد اشاره کرد و گفت که قرار است ایشان گفت‌وگوهایی را با مقامات عراقی برای حل برخی مشکلات زوار ایرانی و تسهیل ورود آن‌ها به خاک عراق انجام دهد.

گفتنی است «محمد مخبر» معاون اول رئیس‌جمهور ایران نیز چهارشنبه در تماس تلفنی با «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق با وی در خصوص مسائل مورد اهتمام دو کشور عراق و ایران به گفت‌وگو پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس