کد خبر 1416084
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
صحنه گردان واقعی جنگ اوکراین کیست؟/ نگاهی به نفوذ صهیونیست‌ها در سیاست خارجی غرب و ایالات متحده

از آنجا که جهان تک قطبی تحت هژمونی دلار امریکایی برای اسپانسرهای مالی صهیونیست‌هایی که در رأس امریکا هستند ایده‌آل است، پس چرا اسرائیل شدیداً حامی ایدئولوژی جهانی‌گرایی نباشد؟

به گزارش مشرق، روزنامه ایران در گزارشی پیرامونجنگ اوکراین نوشت:

آیا ریاست جمهوری ترامپ می‌توانست مانع جنگ شود؟ پاسخ میرشایمر به این سؤال شگفت انگیز است. او می‌گوید: اگر ترامپ رئیس جمهور می‌شد و تصمیم‌گیرنده بود، احتمالاً از جنگ جلوگیری می‌کرد؛ زیرا ترامپ ذاتاً از ناتو متنفر بود و در عین حال احترام زیادی برای ولادیمیر پوتین قائل بود؛ اما در نهایت توان مقابله با قدرت «تشکیلات تصمیم‌گیر در امور خارجی ایالات متحده» را نداشت و تسلیم می‌شد. منظور وی از تشکیلات تصمیم‌گیر، نفوذ صهیونیست‌ها در سیاست خارجی امریکا است. شاید برای بسیاری در ارتباط با جنگ اوکراین و روسیه این سؤال وجود داشته باشد که اهمیت این درگیری پرهزینه چیست و چرا رئیس جمهور روسیه چنین تصمیم خطیری را گرفت؟ این پرسش‌ها بسیار مهم هستند و دومینیک داوارد (افسر سابق اطلاعاتی ارتش فرانسه) در یادداشت خود به تحلیل آنها پرداخته و نسبت به اسرار پشت پرده جنگ روسیه و اوکراین دست به افشاگری زده است. چگونگی نفوذ رژیم صهیونیستی بر سیاست خارجی امریکا و منافعی که دنبال می‌کند، در یادداشت او که در زیر آمده، بخوبی توضیح داده شده است. در ابتدا ممکن است این مسأله به ذهن برسد که اوکراین از نظر جغرافیایی از خاورمیانه بسیار دور است؛ ولی برای استنباط نباید عجولانه تصمیم گرفت که ارتباطی میان اوکراین و اسرائیل وجود ندارد؛ زیرا تعداد زیادی از سرنخ‌ها نشان‌دهنده رابطه مستقیم و عمده‌ بین رژیم صهیونیستی و رویدادهای اوکراین است که تنها به ۷ مورد از آنها اشاره می‌کنیم.

در واقع نفتالی بنت؛ نخست‌وزیر اسرائیل اولین کسی بود که از ۲۷ فوریه ۲۰۲۲ در این بحران اعلام میانجیگری کرد. اگر او روی روابط خوبش با همه طرف‌های درگیر در این ماجرا (امریکا، اتحادیه اروپا، ناتو، اوکراین و روسیه) حساب نمی‌کرد و اگر امیدوار نبود که بتواند با قدرت نفوذش مواضع آنها را تغییر دهد، چرا این کار را انجام داد؟ لازم به ذکر است که ولادیمیر پوتین که بسیار زیرک است، با رد مؤدبانه این میانجیگری نشان داد که تضمین‌های کافی درخصوص بی‌طرفی او برای حل این بحران وجود ندارد. درست است که میانجیگری اسرائیل در روز ۲۵ فوریه از سوی زلنسکی درخواست شده بود و احتمالاً به پیشنهاد دوستان خوب نومحافظه‌کار امریکایی‌اش؛ به امید «خریدن زمان» یا شاید هم ظاهر شدن برندگان بزرگ از میانجیگری به رهبری وفادارترین متحدشان.

شواهد ملموسی از دخالت مستقیم اسرائیل در بحران اوکراین در کنار رژیم کی‌یف وجود دارد. اولاً در آموزش نیروهای رژیم کی یف؛ سپس در ماریوپل، طبق اعتراف مقامات رژیم کی‌یف، ۴۰ اسرائیلی در داخل گردان اوکرو-نازی آزوف مقابل روسیه جنگیده‌اند. سرانجام به انقلاب ساختگی «میدان» می‌رسیم که توسط «ویکتوریا نولند» یک نومحافظه‌کار سفت و سخت سازماندهی و هدایت شده بود؛ کسی که ارتباط نزدیکی با آیپک «کمیته روابط عمومی امریکا و اسرائیل» دارد. حتی برخی پا را فراتر گذاشته به نقش تک تیراندازان ناشناسی اشاره می‌کنند که در تظاهرات سال ۲۰۱۴ موفق شدند با شلیک به سوی هر دو طرف (نیروهای انتظامی و تظاهرات کنندگان) راهپیمایی مسالمت‌آمیز را به یک انقلاب تبدیل کنند.

برای کارشناسان انقلاب رنگی، این تکنیک تیراندازی و مشتعل کردن موقعیت با ترفند کشتن مجریان قانون و معترضان کاملاً شناخته شده است. این روش کاملاً مؤثر است و قبلاً در ۲۳ مارس ۲۰۱۱ در دیره سوریه، برای راه‌اندازی «بهار سوریه» به کار رفته بود.

یک برنامه عالی در شبکه تلویزیونی آلمان «ARD» با مطرح کردن سؤالاتی افشاگری کرد: «تیراندازی‌های مرگبار کی‌یف! چه کسی مسئول این کشتار در میدان است؟» تک تیراندازهای مرموزی که روزنامه نگاران آلمانی به آنها اشاره کردند و کسانی که آتش انقلاب میدان را شعله‌ور کردند آیا همان مأموران کارکشته سیا یا سرویس اطلاعات مخفی انگلیس موسوم به MI ۶ بودند؟ یا خیلی ساده‌تر موساد اسرائیل، تنها آژانس اطلاعاتی ادغام شده با سیا، کارآمد و قادر به داشتن نفوذی‌هایی در محل تجمعات که کاملاً به زبان اوکراینی مسلط بودند؟

براساس اطلاعات از ۶۰ تا ۹۰هزار یهودی اوکراینی، ۲هزار اوکراینی دارای تابعیت دوگانه اوکراینی و اسرائیلی هستند. گرچه تابعیت دوگانه، از نظر تئوری، در اوکراین به رسمیت شناخته نشده، پس طبیعی است که یک بومی اوکراینی، برای دفاع از کشورش مشارکت فعال داشته باشد؛ آن هم مشارکت در سازماندهی یک انقلاب و خواه انقلاب رنگین در کشور اصلی‌اش. در واقع این اسرائیل است که زلنسکی را دعوت کرد تا در ۲۰ مارس ۲۰۲۲ از طریق ویدئو کنفرانس در برابر کنست سخنرانی کند تا در اصل نسخه‌ای از تاریخ خود را ترویج کند: این متحد ناتو با اقلیت کوچک اوکرونازی پیمان بستند؛ پیمانی که هدفش جذب مزدوران جدید اسرائیلی برای دفاع از جامعه یهودی در اوکراین بود که اتفاقاً هرگز از سوی روسیه مورد تهدید قرار نگرفته‌اند؛ به استثنای چند الیگارشی (گروه‌های کوچک فاسد قدرتمند که برمردم حکومت می‌کنند)، نزدیکان زلنسکی و کسانی که کشورشان را به خاطر منافع شخصی خود مورد استثمار قــــــــــــرارداده‌اند، (ایگور کولومایسکی، اسپانسر و «پدرخوانده» زلنسکی و همچنین گردان‌های جنگی اوکرونازی آزوف، آیدار، دونباس و غیره در ایالات متحده امریکا به اتهام فساد شدید تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

شایان توجه است که کولومایسکی، مانند دیگر الیگارشی‌های بسیار ثروتمند و فاسد دارای ملیت دوگانه اوکراینی و اسرائیلی است... ت.) همچنین براساس رسوایی اسناد پاندورا (که شامل زلنسکی هم می‌شود) اوکراین کشوری است که دارای فاسدترین سیاستمداران جهان است. مدارکی که سیاستمداران امریکایی خود وانمود به کشف آن می‌کنند. این سخنرانی زلنسکی در ۲۰ مارس ۲۰۲۲ در کنست مورد حمایت یکپارچه قرار نگرفت و جالب است که حتی BHL فیلسوف معروف یهودی-فرانسوی این اقدامش را به سخره گرفت و گفت: زلنسکی وارد «پانتئون» مقبره قهرمانان یهودی شده است.

واکنش‌های لاوروف، وزیر خارجه روسیه که قطعاً از اقدامات مستقیم و غیرمستقیم رژیم عبری در پشت پرده آگاه است، قابل تأمل است.

واکنش‌های سطحی پوتین و تنش‌های فزاینده میان روسیه و اسرائیل از ابتدای سال ۲۰۲۲ به‌طورپیوسته بدتر شده است.  

پوتین بیش از ۲۰ سال است که از اقدامات پیچیده در پشت صحنه «شریک اسرائیلی» آگاهی کامل دارد. به همین دلیل است که در آغاز ماه ژوئیه فعالیت آژانس یهود در روسیه را تعلیق کرد. پوتین بدون شک دلایل خوبی برای این تصمیم‌گیری دارد.

اقدام عجیب اسرائیل و امریکا در سوریه نیز جای تأمل دارد، زیرا از زمان آغاز عملیات روسیه در اوکراین، ایالات متحده دوباره به رقّه بازگشت؛ منطقه‌ای که دو سال پیش ترک کرده بود. صهیونیست‌ها قطعاً ترجیح می‌دهند که روس‌ها سرگرم اوکراین باشند تا در این فرصت بمباران دمشق را مضاعف کنند.

با مرور رویدادها طی دو سال گذشته، در سوریه و دیگر کشورهای اطراف روسیه (مولداوی، گرجستان، ارمنستان، آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان، فنلاند و سوئد) می‌توان حدس زد اسرائیل و امریکا به طور مستقیم یا غیرمستقیم برای عصبانی کردن روسیه دست به هر اقدامی می‌زنند؛ بخصوص در کشورهایی که دارای نفوذی‌هایی هستند. قطعاً برای کسانی که بر امور بین‌المللی سلطنت دارند و با چاپ چندصد میلیون دلار بیشتر می‌توانند نخبگان چنین کشورهایی را به فساد بکشانند، کاری سهل است.

در نهایت می‌توان به پوشش رسانه‌ای اسرائیل در جنگ اوکراین اشاره کرد که آشکارا نسبت به روسیه نفرت پراکنی می‌کند؛ بنابراین دست رژیمی که در کنار کی‌یف و علیه روسیه به‌عنوان بازیگر اصلی در این درگیری ایفای نقش می‌کند رو می‌شود. در حقیقت ریشه اختلافات میان روسیه و رژیم صهیونیستی بسیار قدیمی، زیادتر و عمیق‌تر از آن است که به نظر می‌رسد؛ اختلافاتی که هر روز بیشتر شده و می‌تواند تا حد زیادی دلیل اقدامات مستقیم یا غیرمستقیم دولت یهود علیه روسیه را شرح دهد. از اسنادی که در این راستا می‌توان به آن رجوع کرد چاپ مقاله‌ای در فوریه ۲۰۱۷ است که به درک دخالت‌های اسرائیل در پشت صحنه درگیری‌ها در مرزهای روسیه در جنگ ۲۰۲۰ قره باغ کوهستانی کمک می‌کند.

درواقع رژیم صهیونیستی ایجاد اسرائیل، موجودیتش، امنیتش، رفاه نسبی‌ و حتی بقای خود را مدیون اتحاد با امریکا دانسته و تمامی بودجه‌اش را از کمک‌های مالی امریکا تأمین می‌کند. صهیونیست‌ها موفق شده‌اند در ایالات متحده از طریق آیپک، متحدان انجیلی، نومحافظه‌کاران، شبکه‌های سایان و نفوذ رسانه‌ای کنترل بسیار قدرتمندی بر امریکا داشته باشد. بنابراین رژیم صهیونیستی با چنگ و دندان از این موقعیت مناسب و حامیانش دفاع می‌کند.  

از آنجا که جهان تک قطبی تحت هژمونی دلار امریکایی برای اسپانسرهای مالی صهیونیست‌هایی که در رأس امریکا هستند، حامیان مالی بین‌المللی، GAFAM (گوگل، اپل، فیس بوک، آمازون و مایکروسافت) و آزمایشگاه‌های داروسازی ایده‌آل است و به‌دلیل دیاسپورا در سرتاسر کره زمین پخش شده‌اند، پس می‌تواند نهایت سود را ببرد. پس چرا اسرائیل شدیداً حامی ایدئولوژی جهانی‌گرایی نباشد؟  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    0 0
    صهیونی بین الملل با هدف تجزیه روسیه! اما کور خوانده بود و از پوتین رودست خورد!!!
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    3 1
    صهیونی بین الملل با هدف تجزیه روسیه! اما کور خوانده بود و از پوتین رودست خورد!!!
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    0 0
    چه یهود و یا غیر یهود، تنها جیزیکه مسلم است خود اکراین تصميم گیرنده واقعی نبوده
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    1 0
    روسیه نباید خساست بخرج دهد و در عوض گندم و نفت به کره شمالی از ارتش این کشور 150 هزار نفر را برای پیشروی در غرب رود دنیپر و میکولایف استفاده کند
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    1 1
    اهمیت نظامی تصرف میکولایف بیشتر از خارکیف و دونتسک است بنابراین باید ارتش روسیه حتما در این استان اقدام به پیشروی نماید و در صورت امکان آن را تصرف نماید
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    1 0
    اهمیت نظامی تصرف میکولایف بیشتر از خارکیف و دونتسک است بنابراین باید ارتش روسیه حتما در این استان اقدام به پیشروی نماید و در صورت امکان آن را تصرف نماید
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    1 0
    روسیه بایستی مجلس و مقررئیس جمهور و دولت اوکراین رو با خاک یکسان میکرد و به این ترتیب زلنسکی و دولتش رو با چراغ موشی به زیر زمین میفرستاد و مانع سفر سیاستمداران غربی به اوکراین میشد . ولی گویا روسها زیادی محافظه کار هستند و همین باعث طولانی شدن جنگ شده .
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    0 0
    اگر مسئولان خاین در در رده های بالای تصمیم گیری روسیه وجود ندارد پس چرا این نیروگاه را خاموش نمی کنند و به اوکراین برق رسانی می کنند
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    1 0
    با توجه به اینکه میکولایف برای امریکای ها در حکم پایتخت دوم اوکراین است روسیه باید پلهای بیشتر وبیشتری در کنار دوپل انتوفسکی و کاخوفکا بسازدیا سریع آنها را تعمیر نماید و پیشروی ها در منطقه خرسون و میکولایف را به مرحله غیر قابل بازگشت برساند یعنی سقوط میکولایف
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    1 0
    ایران باید مانند بحران سوریه که با روسیه و چین ائتلاف وداعش و ناتو را در سوریه شکست داد در بحران خطرناک اوکراین نیز باید ایران و چین صراحتا از روسیه اعلام حمایت و پشتبانی نظامی و مالی کنند چرا که شکست روسیه جرقه بیداری و موج سواری دوباره داعش در سوریه و منطقه خواهدبود . و شکست روسیه دومینوی شکست ایران وچین را موج سواری برای ناتو و امریکا خواهدساخت . ایران باید داوطب های افغان و مدافین حرم و حزب الله سوریه را برای کمک به روسیه به شرق اوکراین گسیل کند
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    0 0
    موضع ایران نابودی ناتو و بازوهای منطقه ای آن است چون ناتو خیلی وقت است جنگ خود را با ایران شروع کرده است پس ایران باید فروش پهبادهای شاهد و فطرس و اعزام نیرو همان خلبان پهباد را به روسیه به تعداد زیاد آغاز کند
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    0 0
    جنگ اوکراین نشان داد ایران به 3000 پهباد شاهد 149 و 191 نیاز دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس