کد خبر 1415940
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
اردوغان

رئیس جمهور ترکیه ضمن هشدار درباره اقدامات تحریک‌آمیز اروپا علیه مسکو گفت، نباید روسیه را دستکم گرفت.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه در صربستان در مورد دستکم گرفتن روسیه توسط اروپایی‌ها هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، اردوغان در سفر به کشورهای حوزه بالکان گفت: «به آن‌هایی که روسیه را دستکم می‌گیریند این را می‌گویم که شما در اشتباه هستید».

رئیس جمهور ترکیه افزود، به نظر نمی‌رسد جنگ بین روسیه و اوکراین در آینده نزدیک خاتمه پیدا کند و اروپایی‌ها از قبل باید به بحران انرژی فکر می‌کردند.

اردوغان همچنین کشورهای غربی را به «تحریک» روسیه متهم کرد و گفت، در مقابل روسیه مجبور به قطع انرژی اروپا شده است.

او همچنین تأکید کرد کشورش موضعی متعادل را در قبال روسیه و اوکراین اتخاذ کرده و به‌دنبال حل این بحران است.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه اظهاراتش گفت، محرکه مثبتی که در میان کشورهای بالکان ایجاد شده باید تداوم پیدا کند زیرا این کشورها دیگر نمی‌توانند بیش از این سختی‌ها را تحمل کنند.

روز جمعه نیز «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در صربستان گفت، کشورش تأمین گاز کشورهای حوزه بالکان در زمستان را تضمین می‌کند.

چاووش‌اوغلو در نشستی در بلگراد گفت: «جنگ در اروپا یک ندای بیدارباش است. شاهد هستیم که نسبت به شوک‌های مختلف تا چه اندازه آسیب‌پذیر هستیم. زمستان در راه است».

در پی اعمال چند دور تحریم‌های کشورهای غربی علیه روسیه بابت جنگ در اوکراین، بسیاری از کشورهای اروپایی با بحران انرژی مواجه هستند.

مقامات کشورهای مختلف اروپایی به شهروندان خود هشدار داده‌اند باید به‌خاطر مشکل در تأمین انرژی، زمستان سختی را تحمل کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    2 5
    ترکیه هیچکدام از ارباب هاش رو‌دست کم نمیگیره. بخصوص بن‌سلمان که در خاک ترکیه اون حرکت زشت رو‌به‌ارتش ترکیه‌انجام داد.
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 1
    خوب باید ایران به روسیه کمک پهبادی و موشکی و مستشاری کند در صورت شکست روسیه از تروریست های داعشی و چند ملیتی در اوکراین ایران نوبت بعدی است پیوستن جمهوری آذربایجان به ناتو و شروع جنگ از آنجا علیه ایران خواهد بود
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
      0 1
      فیلم هندی زیاد میبینی؟ آذربایجان متحد راهبردی روسیه است
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    ایران باید مانند بحران سوریه که با روسیه و چین ائتلاف وداعش و ناتو را در سوریه شکست داد در بحران خطرناک اوکراین نیز باید ایران و چین صراحتا از روسیه اعلام حمایت و پشتبانی نظامی و مالی کنند چرا که شکست روسیه جرقه بیداری و موج سواری دوباره داعش در سوریه و منطقه خواهدبود . و شکست روسیه دومینوی شکست ایران وچین را موج سواری برای ناتو و امریکا خواهدساخت . ایران باید داوطب های افغان و مدافین حرم و حزب الله سوریه را برای کمک به روسیه به شرق اوکراین گسیل کند
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 1
    موضع ایران نابودی ناتو و بازوهای منطقه ای آن است چون ناتو خیلی وقت است جنگ خود را با ایران شروع کرده است پس ایران باید فروش پهبادهای شاهد و فطرس و اعزام نیرو همان خلبان پهباد را به روسیه به تعداد زیاد آغاز کند
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    با توجه به اینکه میکولایف برای امریکای ها در حکم پایتخت دوم اوکراین است روسیه باید پلهای بیشتر وبیشتری در کنار دوپل انتوفسکی و کاخوفکا بسازدیا سریع آنها را تعمیر نماید و پیشروی ها در منطقه خرسون و میکولایف را به مرحله غیر قابل بازگشت برساند یعنی سقوط میکولایف
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    اهمیت نظامی تصرف میکولایف بیشتر از خارکیف و دونتسک است بنابراین باید ارتش روسیه حتما در این استان اقدام به پیشروی نماید و در صورت امکان آن را تصرف نماید
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    روسیه بایستی مجلس و مقررئیس جمهور و دولت اوکراین رو با خاک یکسان میکرد و به این ترتیب زلنسکی و دولتش رو با چراغ موشی به زیر زمین میفرستاد و مانع سفر سیاستمداران غربی به اوکراین میشد . ولی گویا روسها زیادی محافظه کار هستند و همین باعث طولانی شدن جنگ شده .
  • علی IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    0 0
    دورود بر اکراین قهرمان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس