کد خبر 1415894
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
«پوتین» از رزمایش مشترک روسیه و چین بازدید کرد

رئیس‌جمهور روسیه گفت روشی که بریتانیا رهبران خود را انتخاب می‌کند، اصلاً دموکراتیک نیست.

به گزارش مشرق، یک روز بعد از انتصاب رسمی «لیز تراس» در سمت نخست‌وزیر جدید انگلیس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه چهارشنبه (هفتم سپتامبر) گفت روشی که بریتانیا رهبران خود را انتخاب می‌کند، اصلاً دموکراتیک نیست.

او در مجمع اقتصادی در «ولادی‌وستوک» گفت: مردم بریتانیای کبیر مشارکت نمی‌کنند، در این مورد (هم) در تغییر دولت (مشارکت نداشتند). نخبگان حاکم در آنجا ترتیبات خود را دارند.

علی‌رغم اقبال ۵۷.۴ درصد از اعضای حزب محافظه‌کار به لیز تراس برای تصدی سمت نخست‌وزیری انگلیس، نظرسنجی‌ها از نارضایتی مردم این کشور از این انتخاب حکایت دارد. یک نظرسنجی جدید در انگلیس نشان داده که نیمی از مردم از انتخاب تراس به نخست‌وزیری انگلیس ناراضی بوده و ۶۷ درصد نیز به کابینه او اعتماد ندارند.

به گزارش «رویترز»، پوتین در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره چشم‌انداز روابط روسیه و انگلیس گفت «موضع توری‌ها (حزب محافظه‌کار انگلیس) را در این خصوص از جمله در مورد روابط با روسیه می‌دانیم» و افزود: وظیفه آن‌هاست که چگونه روابط را برقرار کنند.

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد: کار ما دفاع از منافعمان است و آن را به طور مداوم انجام خواهیم داد، اجازه ندهید کسی در این خصوص تردید داشته باشد.

پیش‌تر، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه گفت مسکو انتظار بهبود فوری روابط با لندن در دوره نخست‌وزیری وی با توجه به اظهارات ضد روسی او را ندارد.

این دیپلمات ارشد روس در ادامه به اظهارات پیشین تراس علیه روسیه در سمت وزیر خارجه اشاره کرد. پسکوف پیش‌تر هم درباره چشم انداز روابط مسکو و لندن گفته بود که «در آینده قابل پیش‌بینی، انتظار هیچ تغییری نداریم. نمی‌خواهم بگویم که این تغییرات می‌تواند به سمت بدتر شدن باشد، زیرا تصور چیزی بدتر از این سخت است».

به گفته این مقام روس، «ظاهراً نامزدهای نخست‌وزیری انگلیس در رقابت برای جانشینی بوریس جانسون در لفاظی ضد روسی و این که چه اقدامات بیشتری علیه روسیه انجام دهند، با هم رقابت کردند. فکر نمی‌کنم بتوان به چیزی مثبت امیدوار بود».

تراس دوشنبه (پنجم سپتامبر) بعد از پیروزی در رهبری حزب حاکم محافظه‌کار در مقابل «ریشی سوناک» وزیر دارایی سابق به عنوان نخست‌وزیر جدید انگلیس اعلام شد. وی صراحتاً بر موضع جنگ‌طلبانه خود در قبال روسیه تاکید کرده و بارها خواستار کمک نظامی به اوکراین شده است. او همچنین بر تشدید تحریم‌ها علیه روسیه اصرار دارد.

روابط میان روسیه و انگلیس طی سال‌های گذشته رو به تیرگی بوده و از زمان شروع جنگ اوکراین، لفاظی‌های مقامات لندن علیه مسکو آشکارتر و تندتر شده‌اند. انگلیس در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین حامیان اوکراین محسوب می‌شود و بوریس جانسون سه بار در طول جنگ در اوکراین به این کشور سفر کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس