کد خبر 1415698
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹
موکب

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ گفت: بالغ بر ۹۰۰ موکب پذیرایی و فرهنگی در مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گزارش مشرق، سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ عصر امروز در خصوص مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مراسم ارزشمند و معنوی جاماندگان اربعین در سال ۱۳۹۱ توسط تعدادی از جوانان و بسیجیان به طور خودجوش برگزار شد و امسال برای یازدهمین سال از لحاظ زمانی و نهمین سال از لحاظ اجرایی برگزار خواهد شد.

وی گفت: بر طبق برآوردهای انجام گرفته در جلسات ستاد مردمی جاماندگان اربعین، حداقل حضور پنج میلیون نفر در مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین پیش بینی می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ بیان کرد: این مراسم طبق روال هر ساله، ساعت هفت صبح از میدان امام حسین(ع) تهران آغاز می‌شود و زائران به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهرری حرکت می‌کنند.

سردار حسن زاده با بیان اینکه زیارت اربعین هم در میدان امام حسین(ع) و هم هر ۱۵ دقیقه یکبار درحرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) قرائت می‌شود، افزود: از زائران می‌خواهیم در حرم مطهر توقف نکنند و پس از سلام دادن و قرائت زیارت اربعین از حرم خارج شوند تا فرصت حضور برای همه زائران مهیا شود.

وی تصریح کرد: بالغ بر ۹۰۰ موکب پذیرایی و فرهنگی در طول مسیر مستقر خواهند شد و از ساعت ۷ صبح تا هنگام غروب در حدود ۱۲ ساعت به زائران خدمات می‌دهند لذا زائران می‌توانند طبق زمان بندی در این فرصت، به مراسم پیاده روی بپیوندند.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ ادامه داد: ۵۱ غرفه مخصوص کودکان، غرفه‌های مخصوص استراحت بانوان و نوزادان، غرفه‌های جوانان و برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی و پذیرایی در طول مسیر پیاده روی دایر است.

سردار حسن زاده در پایان خاطرنشان کرد: از دو ماه قبل جلسات ستاد جاماندگان اربعین تشکیل شده و ضمن آنکه این برنامه توسط مردم اداره می‌شود، همه دستگاه‌ها از جمله اورژانس، هلال احمر، راهور، فاتب، اتوبوسرانی، مترو، آتش نشانی، دانشگاه‌های علوم پزشکی، آموزش و پرورش، مساجد، شهرداری، بسیج و غیره برای هرچه باشکوهتر برگزار شدن این مراسم، آماده خدمت رسانی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NL ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    2 0
    ای کاش چندتا موکب تو سیستان بلوچستان محروم میزدن
    • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      0 0
      اونجا احتیاجی به سرگرم کردن مردم نیست
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    روش خوبی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس