والیبال قهرمانی جهان| لباس آهنین بر تن شاگردان عطایی/ رمز پیروزی، مبارزه تا آخرین نفس

تیم ملی ایران می‌تواند با شکست حریفان در مراحل حذفی به سلطه ۲۰ ساله ابرقدرت‌های والیبال پایان دهد.

سرویس ورزشی مشرق _ تیم ملی والیبال ایران سه‌شنبه شب در چارچوب رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان از ساعت ۲۳:۳۰ باید به مصاف برزیل برود. برزیل پر افتخارترین تیم والیبال جهان است و سابقه سه قهرمانی و سه نایب قهرمانی در این تورنمت را در کارنامه خود دارد.

از سال ۱۹۹۰ تنها سه تیم ایتالیا، برزیل و لهستان موفق شدند که فاتح مسابقات قهرمانی جهان شوند. از میان این سه تیم، برزیل و لهستان در سمتی از نمودار حذفی قرار گرفته‌اند که تیم ملی کشوران نیز در آن سمت قرار دارد. در تصویر زیر می‌توانید نمودار حذفی والیبال قهرمانی جهان ۲۰۲۲ را مشاهده کنید:

ایران روند ۲۲ ساله والیبال جهان را برهم می زند؟!/ فرصت عطایی برای جاودانه شدن

* ایران روند ثابت ۲۲ ساله را بر هم می زند؟!

از طرفی از سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۸ ایتالیا در سه دوره و از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۰ برزیل در سه دوره موفق به قهرمانی در این مسابقات شده اند. تیم ملی والیبال لهستان در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ نیز در دو دوره قهرمان شده است و به دنبال تکرار روند ۳ قهرمانی پیاپی هستند.

شاگردان عطایی در صورت پیروزی در بازی با برزیل و برنده بازی صربستان - آرژانتین و همچنین عدم حذف لهستان، به مصاف شاگردان گربیچ در نیمه نهایی می‌روند. بازی‌های ایران و لهستان همیشه از جذابیت بالایی برخوردار بوده است. رسیدن این دو تیم به نیمه نهایی مسابقات قهرمانی جهان جذابیت این مسابقه را دو چندان می‌کند.

همچنین تیم ملی ایران تاکنون فقط در سه دیدار توانسته تیم ملی برزیل را شکست دهد که هر سه پیروزی ایران به سال ۲۰۱۴ و با هدایت کواچ صورت گرفته است. در صورت پیروزی ایران برابر برزیل، بهروز عطایی دومین مربی است که توانسته از سد برزیل عبور کند. عطایی می‌تواند با غلبه بر برزیل نه تنها تیم ملی ایران را بعد از ۸ سال برابر برزیل به پیروزی برساند، بلکه به اولین ایرانی تبدیل می‌شود که به این مهم دست یافته است.

ایران روند ۲۲ ساله والیبال جهان را برهم می زند؟!/ فرصت عطایی برای جاودانه شدن

تیم ملی والیبال ایران این فرصت را دارد که به سلطه ۲۰ ساله این دو تیم پایان دهد و مانع صعود قهرمانان پنج دوره گذشته این تورنمنت ( سه دوره برزیل و دو دوره لهستان) به فینال والیبال قهرمانی جهان شود. شاید حذف دو قهرمان سابق رویایی بزرگ و دست نیافتنی برای تیم ملی ایران باشد، ولی با شناختی که از توانایی بازیکنان و کادرفنی فنی تیم ملی وجود دارد، این رویا غیر قابل دسترس نخواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    8 0
    ﺩﻳﺸﺐ اﺯﺑﺎﺯﻱ ﻭاﻟﻴﺒﺎﻝ ﮊاﭘﻦ ﻓﺮاﻧﺴﻪ ﻟﺬﺕ ﺑﺮﺩﻳﻢ ﻭاﻗﻌﺎ ﮊاﭘﻦ ﺗﺎ اﺧﺮﻳﻦ ﻟﺤﻆﻪ ﺑﺎﺯﻱ ﻛﺮﺩ ﻭﻟﻲ اﻳﺮاﻥ اﺻﻼ ﺗﻤﺮﻛﺰ ﻧﺪاﺭﻩ ﺑﺎﺯﻱ ﺑﺎ ﻫﻠﻨﺪ ﺑﭽﻪ ﻫﺎ اﺻﻼ ﺟﻨﮕﻨﺪﻩ ﻧﺒﻮﺩﻧﺪ ﻭﻝ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺑﺎﺯﻱ ﺭا
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      3 1
      ژاپن و ژاپنیها از هرنظر تو هر زمینه 180 درجه با ایران و ایرانیها فرق دارند...اینرو بعنوان یک ایرانی که از نزدیک با ژاپنیها زندگی کرده عرض میکنم...بنظر بنده،ژاپنیها سوئیسیها و اسکاندیناویهایی هستند که ظاهرشون زردپوست و متفاوته
    • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      1 0
      این پیامو پس از بازی ایران بریل می نویسم. برزیل 3 ایران 0 با این تیترهای پوشالی از توهم خود ساخته در بیاییم و تا والیبال ایران بیش از این سقوط نکرده مربی خوب بیاریم
  • Ajj IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    4 0
    ایران نشون داده که همیشه د امتیازات پایانی مشکل دارد این ظعف باید ازسوی کادرفنی حل شود تاتیم خوبی همیشه درمسابقات داشته باشیم هرچند تیم ملی ایران خیلی جونه ولی سرسختن وزیبا بازی می کنند
  • سعید سام مشهد IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    5 0
    ایران جزو ده تیم برتر دنیاست بدون شک
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    0 0
    بله .....منم میتونم با خانه دار شدن تمام معادله های حل نشده زندگی ام رو حل کنم حدود 80 درصد حقوق میره تو گلوی اجاره خانه چشم بسته حرفهایی عجیب میزنید !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس