لباس آهنین بر تن شاگردان عطایی/ رمز پیروزی، مبارزه تا آخرین نفس

تیم ملی والیبال ایران امشب در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات قهرمانی جهان به مصاف برزیل، پرافتخارترین تیم دنیا می‌رود.

به گزارش مشرق، مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان ۲۰۲۲ که از روز جمعه چهارم شهریور با حضور ۲۴ تیم در شش گروه و در دو کشور لهستان و اسلوونی آغاز شده بود، روز چهارشنبه نهم شهریور خاتمه پیدا کرد.

در پایان این مرحله تیم‌های برزیل (سه برد و ۹ امتیاز) و ایران (دو برد و پنج امتیاز) در رتبه‌های پنجم و دوازدهم جدول قرار گرفتند تا حریف یکدیگر در مرحله یک هشتم نهایی شوند. شاگردان بهروز عطایی امشب از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه به مصاف برزیل خواهند رفت و برنده این دیدار هم در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف برنده دیدار صربستان با آرژانتین می‌رود.

نبرد ایران و برزیل از حساسیت های زیادی برخوردار است. طلایی‌پوشان برزیل در لیگ ملت‌ها موفق شدند با نتیجه ۳ بر صفر از سد ایران عبور کنند، اما ذکر چند نکته در این بین حائز اهمیت است. سطح مسابقات لیگ ملت ها با مسابقات قهرمانی جهان اصلاً قابل مقایسه نیست. تیم ایران نسبت به لیگ ملت ها چند تغییر اساسی در ترکیب خود داشته است و اینکه در مجموع تیم ها بدون توجه به نتایج دیدارهای گذشته مقابل یکدیگر قرار می گیرند.

لباس آهنین بر تن شاگردان عطایی/ رمز پیروزی، مبارزه تا آخرین نفس

برزیلی ها هرچند شروع خوبی در این دوره از مسابقات نداشتند، اما خیلی زود به خود آمدند. آنها پس از اینکه در بازی اول دو ست به کوبا واگذار کردند توانستند در سایر ست ها مقابل حریفان خود به پیروزی رسیده و به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شوند. آنها در مرحله مقدماتی از سد کوبا، قطر و ژاپن عبور کردند و در طرف مقابل ایران هم با تیم های آرژانتین، مصر و هلند روبرو شد که حاصل آن کسب دو پیروزی و ثبت یک شکست بود.

تجربه نشان داده دیدار تیم های ایران و برزیل فارغ از هر نتیجه ای، همیشه جذاب بوده است. اهمیت این بازی به قدری بالا است که فدراسیون جهانی والیبال هم در مطلبی به این موضوع اشاره کرد. همچنین رنان دال زاتو هم از اهمیت این بازی برای باخبر است.

او می‌گوید « دیدار با ایران بسیار سخت است چون در این مرحله رقابت بسیار تنگاتنگ است. بدون شک در جایی که ما حضور داریم سطح بالایی از والیبال را شاهد خواهیم بود. در مسابقات جهانی امکان انتخاب حریف‌مان را نداریم و باید سخت کار کنیم تا در مقابل هر تیمی بهترین نمایش را داشته باشیم. ایران تیم قدرتمندی است و بازیکنان این تیم می‌توانند در هر تیمی در دنیا بازی کنند. ایران بازیکنان سطح بالایی دارد و بازی سختی با این تیم در پیش داریم.»

همچنین برونو رزنده، کاپیتان برزیل هم اعتقاد دارد که ایران تاکنون بهترین بازیِ خود را به نمایش نگذاشته‌ و آماده است که در این مرحله بهترین نمایش خود را داشته باشد.

لباس آهنین بر تن شاگردان عطایی/ رمز پیروزی، مبارزه تا آخرین نفس

حالا والیبال ایران، جوانان رشید، افتخارآفرینان و سربازان وطن یک بار دیگر هم قسم و متحد شده اند تا برای شاد کردن دل مردم از جان مایه بگذارند. آنها مصمم هستند تا به گفته خود تا آخرین امتیاز بجنگند و مقابل پرافتخارترین تیم دنیا پا پس نکشند. عطایی و شاگردانش لباس آهنین به تن خواهند کرد تا عملیاتی غیرممکن را ممکن کنند. سروقامتان والیبال ایران می‌جنگند، عرق می‌ریزند و تسلیم نمی‌شوند تا یک بار دیگر پرچم خوش رنگ کشورمان را در میدانی بین‌المللی بالا ببرند.

تیم‌ ملی والیبال برزیل با سه طلا و دو نقره، دومین تیم پرافتخار رقابت‌های قهرمانی جهان بعد از روسیه است. شاگردان دال‌زاتو در ۵ دوره اخیر راهی فینال شدند و امسال هم به کمتر از آن راضی نیستند، اما دلیر مردان کشورمان بدون توجه به نام حریف در میدان حاضر خواهند شد و تا آخرین امتیاز می‌جنگند تا حریف را تسلیم قدرت و غیرت خود کنند.

میلاد عبادی‌پور (کاپیتان)، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، محمدجواد معنوی نژاد، علی‌اصغر مجرد، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، شهروز همایونفرمنش، امین اسماعیل‌نژاد، صابر کاظمی، جواد کریمی، محمدطاهر وادی، محمدرضا حضرت‌پور و محمدرضا موذن سربازان ایران در این مسابقه خواهند بود که می‌توانند نام خود را در تاریخ والیبال ایران جاودانه کنند.

تیم ملی والیبال ایران ساعت ۲۳ و۳۰  دقیقه امروز (سه‌شنبه ۱۵ شهریور) و در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان ۲۰۲۲ به مصاف برزیل می‌رود. تیم‌های برزیل، ایتالیا و لهستان در بیستمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان و در غیاب روسیه پرافتخارترین کشور این رقابت‌ها به دنبال چهارمین قهرمانی خود در جهان هستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    6 0
    سروقامتان والیبال ایران می‌جنگند، عرق می‌ریزند و تسلیم نمی‌شوند تا یک بار دیگر پرچم خوش رنگ کشورمان را در میدانی بین‌المللی بالا ببرند.
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      4 0
      دفاع و توپگیری، این دو تا ضعف بزرگ تیم ملی را اگر پوشش بدن احتمال موفقیت هست. در برابر هلند این دو تا ضعف به خوبی خودشو نشان داد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس