کد خبر 1415359
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷
حوادث

۱۱ سال قبل مادرم التماس می‌کرد که مسیر اشتباهی را برای ازدواج در پیش گرفته‌ام اما من کور و کر بودم و جز رسیدن به آن جوان تبعه خارجی به چیز دیگری فکر نمی‌کردم.

به گزارش مشرق، زن ۲۶ ساله درحالی که بیان می‌کرد یک عاشقی احمقانه در دوران نوجوانی همه عمرش را به تباهی کشید، اشک‌ریزان به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری امام رضا (ع) مشهد گفت: در یکی از شهرک‌های حاشیه‌نشین تهران به دنیا آمدم. پدرم راننده تریلر بود و روز و شب‌های زیادی را در جاده‌های کشور به سر می‌برد اما درآمد زیادی نداشت به طوری که روزگار ما به سختی می‌گذشت.

با وجود این، خانواده ۹ نفره ما که من کوچک‌ترین آن‌ها بودم در آرامش زندگی می‌کردیم تا اینکه روزی صدای شیون و گریه در خانه ما بلند شد، همه اطرافیان مرا در آغوش می‌گرفتند و اشک می‌ریختند. آن‌ها می‌گفتند پدرم بر اثر تصادف در جاده جان خود را از دست داده است؛ آن زمان من شش سال بیشتر نداشتم و تنها به خاطر گریه‌های دیگران گریه می‌کردم و معنی «مرگ» را به خوبی نمی‌فهمیدم.

بعد از مرگ پدرم زندگی ما به هم ریخت چراکه مادرم از عهده تأمین هزینه‌های هفت فرزند قد و نیم‌قد برنمی آمد. اگرچه بعد از مدتی و با رأی دادگاه دیه پدرم را گرفتیم اما به گفته مادرم این مبلغ نیز نتوانست گره‌های زیادی را از مشکلات مالی ما باز کند؛ چراکه دیگر منبع درآمدی نداشتیم و از همین پول خرج می‌کردیم. در این شرایط مادرم دست به کار شد و با پیشنهاد یکی از دوستانش هدایت کاروان‌های مسافرتی به مشهد را به عهده گرفت و از این طریق درآمد کسب می‌کرد. من هم پای ثابت همین مسافرت‌ها بودم و به مادرم کمک می‌کردم.

در یکی از همین سفرها بود که با «احمدعلی» آشنا شدم. او کارگر خدماتی در یکی از میهمانسراهای مشهد بود و به من ابراز علاقه می‌کرد. آن زمان ۱۴ سال بیشتر نداشتم و پای درددل این جوان تبعه خارجی می‌نشستم که ۱۲ سال از من بزرگ‌تر بود. وقتی فهمیدم او نیز در کودکی پدرش را از دست داده است، بیشتر به او علاقه‌مند شدم چراکه احساس می‌کردم او هم مانند من با سختی‌های زندگی دست و پنجه نرم کرده است.

بالاخره خیلی زود دل باخته احمدعلی شدم. ارتباط تلفنی ما درحالی شروع شد که در هر سفر به مشهد او را پنهانی ملاقات می‌کردم و درباره مشکلات زندگی سخن می‌گفتیم. مادرم زمانی متوجه ارتباط من با این جوان افغانستانی شد که دیگر نصیحت‌هایش فایده‌ای نداشت. من در آن سن کور و کر بودم و جز ازدواج با احمدعلی به هیچ چیز دیگری نمی‌اندیشیدم.
فرجام ازدواج

مادرم اشک‌ریزان التماس می‌کرد که فرجام ازدواج با اتباع بیگانه بسیار تلخ است اما من اشک‌های مادرم را نیز نمی‌دیدم. حتی وقتی موضوع ازدواج را با مادرم در میان گذاشتم، او مرا در آغوش کشید و درحالی که دستم را می‌بوسید، به پایم افتاد و برای آخرین بار ملتمسانه از من خواست به عاقبت این عشق پوشالی فکر کنم اما باز هم من نفهمیدم و در بی‌راهه قدم گذاشتم.

احمدعلی به صورت غیرمجاز در ایران زندگی می‌کرد، مدتی بعد هم از میهمانسرا اخراج شد. با آنکه دلیل اخراج او را نمی‌دانستم مادرم را تهدید کردم اگر با ازدواج ما مخالفت کند رسوایی به بار می‌آورم. خلاصه مادرم با چشمانی اشکبار رضایت داد و من درحالی که از شدت خوشحالی در پوست خودم نمی‌گنجیدم به عقد موقت احمدعلی درآمدم چراکه او هیچ‌گونه مدرک شناسایی یا اقامت ایرانی نداشت و نمی‌توانست مرا به صورت رسمی عقد کند.

در این شرایط منزلی را به نام من اجاره کردیم تا زندگی را شروع کنیم اما همه شادمانی و خوشحالی‌های من دو ماه بیشتر طول نکشید چراکه نه تنها همسرم بیکار بود و نمی‌توانست اجاره منزل را بپردازد بلکه متوجه شدم او به موادمخدر نیز اعتیاد دارد. او هرازگاهی سرگذر می‌رفت تا شاید کاری پیدا کند اما به خاطر اعتیادش بیشتر از یک یا دو روز در هر کاری دوام نمی‌آورد و کارفرما اخراجش می‌کرد. تازه فهمیدم او به خاطر اعتیاد از مهمانسرا اخراج شده بود و دیگر کسی به او اعتماد نمی‌کرد.

درحالی که صاحب دخترانی دوقلو شده بودم، به سختی روزگار می‌گذراندم به همین دلیل مجبور شدم در یکی از هتل‌های هسته مرکزی شهر کاری برای خودم دست و پا کنم. در این وضعیت احمدعلی اعتراض‌های مرا با کتک پاسخ می‌داد اما من نمی‌توانستم چیزی به مادرم بگویم چراکه خودم باید تاوان این عشق بچه‌گانه را می‌دادم. وقتی اشک‌ها و التماس‌های مادرم را به خاطر می‌آوردم بیشتر زجر می‌کشیدم اما با همین درآمد اندک مخارج زندگی را می‌پرداختم تا اینکه حدود شش ماه قبل همسرم به طور ناگهانی خانه را ترک کرد و مرا با دو فرزندم تنها گذاشت.

هنگامی که در جست‌وجوی همسرم برآمدم تازه فهمیدم که او با یکی از زنان هم‌وطنش آشنا شده و به طور پنهانی با یکدیگر ازدواج کرده‌اند و به افغانستان بازگشته است. اکنون نیز با دو دختر خردسالم حیران و سرگردان به دنبال طلاق غیابی هستم تا شاید برای فرزندانم شناسنامه بگیرم. به دستور سرهنگ سیدعباس شریفی (رئیس کلانتری امام رضا (ع) بررسی‌های تخصصی و قضائی این پرونده به مشاوران زبده دایره مددکاری اجتماعی سپرده شد.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    44 4
    اینجاست که می گویند اجازه دختر دست پدر یا پدربزرگ اوست
    • تک سوار DE ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      0 4
      چقدر تیتر زشت و زننده ای استفاده کردی. پدر خبیث ... لابد ادامه اش مادر فرشته باید بیاد. البته توی متن همین اتفاق هم افتاده. مرد ستیزی تا کی؟ فرق شما با اونهایی که واژه پدر و مادر رو کلا حذف می کنن تو چیه؟
    • GB ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      2 1
      جناب تک سوار. نوک انگشت رو نبین برادر، مفهوم مطلب رو بفهم!!!
  • FI ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    35 0
    فرجام ازدواج با اتباع بیگانه بسیار تلخ است ... ممنون از مشرق برای این مطلب آگاهی بخش
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    24 1
    بنظرم اصلا ایرانیا نباید با اتباع افغان ازدواج کنن، درسته اونا همتبار ما و فارس زبان هستن ولی از لحاظ فرهنگی باهم تفاوت زیادی داریم
    • GB ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      5 1
      با عرض معذرت این دروغ هم تباری رو تکرار نکنید. فقط بخشی از اینا هم زبان ما هستند. افغانستان خاک ماست که به وسیله مغول ها اشغال شد و اینا ساکن شدند.
  • ناشناس IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    25 4
    آره دیگه عاقبت ازدواج با افغانی جماعت
    • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      6 17
      مرگ بر صهیونیست تفرقه‌افکن
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      14 1
      پاسخ ۰۱:۱۶ قطعآ خودت افغانی هستی که عصبانی شدی وگرنه این یه موردخاص ربطی به صهیونیست نداره از بی فکری دختر واعتماد بیجا به یه افغانی معتاد هست.کلا شما همین هستید غير قابل اعتماد.
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      9 0
      مرگ بر خارجی پرست بدبخت
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      8 1
      پاسخ به تویی که مرگ به صهیونیست فلان گفتی. شما افغان ها در بهترین حالت شیعه انگلیسی هستید. برای اشغال ایران نقشه کشیدید. خوابد دیدید خیره. ملت ما بیداره.
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    16 0
    اینقدر امسال اتباع بیگانه در مدارس شهر شیراز ثبت نام شدند که فکر می کنم با این روند دیگر مدرسه ای برای تحصیل فرزندان ایرانی نباشد.
    • IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      2 6
      فکر نکنی برای همه بهتره
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      8 0
      پاسخ۰۱:۱۷ انگار داغ کردی حقیقت رو گفته. چقدر بده افغان‌ها پر رو پر رو میان نظر میدن بعد از همه زورگیری وهمه موادی که وارد کشور میکنن.
  • ناشناس IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    16 0
    دختر نادون به این میگن
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    0 3
    تو رو خدا این مشاوران زبده کی میفرمایید کجان؟؟؟ به خدا میشه خبر رو بدون اغراق نوشت ها
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    12 1
    والا ما خوزستانی ها افغانها رو آدم حساب نمیکنیم چه طور تو شهرهای دیگه با افعانهاازدواج میکنن من نمیدونم من هم یه مادر هستم‌ اگه به جای مادر این دختر بودم هرگز وتحت هیچ شرایطی حاضر نمیشدم دخترم با یه افغانی ازدواج کنه حتی اگه خودکشی هم میکرد والسلام.
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    2 7
    همه می‌خوان نظر بدن. کسی دعا نمی‌کنه یا لااقل سکوت
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    7 0
    مشکل ان است که خیلی از ماها گوش مان به حرف کسانی که چند لباس بیش از ما پاره کردن نیست فک می کنیم اسمان دهن باز کرده و ما افتادیم زمین...
  • IR ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    7 1
    از بی توجهی ایرانیا و بخصوص حکومت ماست که اینقدر افغانی در ایران زیاد شده و با ناموس ایرانی اینکارو میکنه تازه حکومت داره بهشون شناسنامه هم میده
  • حمید IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    9 0
    آگر مسئله اتباع خارجی بدرستی حل و فصل نشود، مردم بیشتری به مشکل خواهند خورد. نباید شناسنامه ایرانی به اتباع خارجی داد شود. نباید اقامت دائم به اتباع خارجی داده شود. باید به اتباع خارجی اقامت موقت داد و با مدت های مشخص فقط تمدید شود. در ازدواج دختران با اتباع خارجی باید خیلی مراقب بود. در خیلی از کشورهای دیگر مشکلات اتباع خارجی به معضل بزرگی تبدیل شده که سیاستمداران آن کشورها به دلایل مختلف مایل به حل صحیح آنها نیستند. ما باید از تجربه دیگران استفاده کنیم.
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    11 2
    مسولان راست وچپ عمدن 6000000میلیون افغانی را تو این تحریم وتوروم وبیکاری و کورنا وارد ایران کردند تا 6000000میلیون ایرانی بیکار بشند، ثروتمندترین کشور دنیا از لحاظ معادن وانرژی وموقعیت جغرافیایی وسرمایه انسانی نخبه اما بدبخترین وفقیرترین وبیکارترین وافسرده ترین ومجردترین کشور دنیا هستیم ،16000000میلیون مجرد تو ایران هست که سن ازدواجشان گذشته وجمعیت ایران پیر شده وزاد وولدی تو ایران نیست وبجاش افغانی زاد و ولدش زیاد شده، سوغات افغانستان برای ایران عتیاد وبیکاری ونا امنی است، خداوند مسولان راست وچپ را نابود کند ودر جهان ابرویشان برود که به فکر مردم نیستند و همه مردم را از بین بردند ، ایران رکوردار فقر وبیکاری وطلاق وتبعیض وسهمیه بندی علمی و فرهنگی وفساد ناموسی وتوروم ومهاجر واختلاص مسولان بیسواد ومجردترین وگرانی و افسردگی در دنیا است ،دین ودنیا را از مردم گرفتند دیگه خوشم از مذهب وریا نمیاد، به امید نابودی مسولان بی وجدان وبی مذهب انشالله نابود می‌شید همه چیز را ازمون گرفتید،خودمان از گرسنگی می‌میریم به فکر کشورهای دیگه هستند،چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      11 1
      براووووووو حرف حق جواب نداره
    • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      0 2
      از همون ۶۰۰ ملیونت لو رفتی از کجا کامنت میزاری.
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    12 0
    متاسفانه در 5 سال گذشته به نوعی مظلوم نمایی رسانه ای برای اتباع بیگانه در تلویزیون و سایر رسانه ها به نمایش درآمد که باعث غفلت از خیلی جزییات اجتماعی حضور اتباع بیگانه شد و حتی برخی قوانین نیز تغییر کرد ادامه این روند نه به عنوان نژادپرستی بلکه به عنوان حفظ انسجام و جلوگیری از آسیب های اجتماعی میتونه ضرر زیادی وارد کنه
  • ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    5 0
    پدر خبیث بوده درست دختره شعور نداشته
  • ایرانی IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    11 0
    صدا و سیما به خصوص آموزش و پرورش باید در مورد پیامدهای منفی و عواقب شوم ازدواج دختران ایرانی با اتباع بیگانه به ویژه افاغنه خانواده ها و به خصوص دختران را آگاه کنند. قطعا اگر صدا و سیما و آموزش و پرورش دختران را آگاه می کردند امثال این دختر این طور به دام افاغنه نمی افتاد. متاسفانه افاغنه همه جا نفوذ کرده اند به مانند موریانه به جون کیان و خانواده های ایرانی افتاده اند.
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    0 0
    اصلا ازدواجی درکار بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس