کد خبر 1415028
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱
مرز مهران

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا و فرمانده قرارگاه اربعین گفت: زائران اتباع خارجی جهت زیارت عتبات عالیات فقط به مرز شلمچه مراجعه و از مراجعه به دیگر مرزهای کشور از جمله مهران خودداری کنند.

به گزارش مشرق، سردار محمد شرفی روز یکشنبه در بازید از مرز مهران تاکید کرد: زائران غیر اتباع ایرانی باید از مرز شلمچه عبور کنند و در این خصوص پلیس تمامی تمهیدات لازم را برای تسهیل در تردد این قشر اندیشیده است.

وی اضافه کرد: پلیس تمامی تمهیدات لازم در خصوص بحث تردد زائران به مرز مهران را اندیشیده است و در این خصوص نگرانی وجود ندارد ، به منظور سهولت در تردد زائران هم اکنون ۶۴ گیت فعال در مرز مهران طراحی شده و زائران می توانند از این گیت ها عبور کنند.

سردار شرفی افزود: پلیس خدمتگزار جمهوری اسلامی ایران ۱۰۰ درصد بستر را آماده کرده تا زائران با آرامش و امنیت کامل و در کوتاه ترین زمان ممکن از مرزها عبور و به زیارت اباعبدالله الحسین (ع) در کربلای معلی ملحق شوند.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا ادامه داد: با توجه به اینکه در میان زائران قطعا سالمندان و یا کودکان هستند حتما به موضوع توزیع زمان مناسب حرکت با توجه به وضعیت گرمای حاکم در مرز توجه و زمان مناسبی را برای حرکت انتخاب کنند.

سردار شرفی یادآور شد: به تدریج حجم زائران مرز مهران افزایش یافته و پلیس گذرنامه از ۲ گیت به ۳۰ گیت فعال رسیده و آمادگی ارائه خدمات به زائران تا ۶۴ گیت نیز پیش بینی شده است.

وی در ادامه با اشاره به موکب ها  و کامیون هایی که در مهران حضور دارند و از پایانه به طرف مرز حرکت می کنند، گفت: در مسیر تردد زائران چند کیلومتری ترافیک شکل گرفت که با رایزنی های و هماهنگی های صورت گرفته این موضوع نیز برطرف شده است.

سردار شرفی یادآور شد: از زائرانی که تا به امروز گذرنامه به دست آنها نرسیده می توانند از گذر ویژه اربعین استفاده کنند و ظرف ۴۸ ساعت برای آنها ارسال می شود و هیچ گونه نگرانی نیز از این بابت وجود ندارد.

‏ ۷۰ درصد زائران اربعین مرز مهران را برای تردد انتخاب کرده اند.

نزدیکی مسافت به عتبات عالیات و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق از مهمترین دلایل مرز مهران برای زائران اربیعن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    2 1
    خب چرا اتباع فقط از مرز شلمچه میتونن برن؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس