کد خبر 1414850
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
فیلم/ نقش رستم؛ از مناطق باستانی ایران

نقش رستم محوطه‌ای باستانی است که شامل تخته سنگی عظیم با یادگارهای تاریخی از سه دوره تاریخی ایلامیان، هخامنشیان و ساسانیان می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    3 0
    تمومش به خاطر بی ملاحظگی و نرسيدن مسئولا داره از بين ميره، بودجه ميراث فرهنگی خيلی ناچيزه، اينا اگه نباشن ديگه هويتی نداريم، اونوقت ميخای ايرانيها رو آماده جنگ بکنی؟ اگه اسلام و ايرانی بودن ايرانی ها رو با هم مخلوط کنی ، هيچ احدي نميتونه بهش حرف بزنه، يکی از ملزوماتش حفظ اينجور آثار مليه، مسئولا از پتانسيلش خبر ندارن، نميفهمن چه پتانسيلی و انرزی وطن خواهی پشتش خوابيده
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    2 1
    عیلامی درسته ن ایلامی، چون عیلامیان اکثرشون سامی‌تبار بودن و لباسشون سامی بوده مثل بابلی‌ها و در همه تندیس‌ها و سنگ نگاره‌هاشون عقال عربی میزاشتن رو سرشون و این حرفارو آقای ارنست هرتسفلد در کتاب ایران در شرق باستان صفحه 271 گفته.
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      3 0
      ایلامی ها ، بابل و سومر همه نماد هایشان آریایی است. پیروان آیین مهر آریایی ها بوده اند. لطفا جعلیات صهیونیست ها را تکرار نکنید.
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      1 0
      دوست عزیز این مسئله به صهیونیست‌ها ارتباطی نداره، چون اونا خودشون سامی نیستند بلکه خودشون رو به زور به سامی‌ها چسبوندن و این رو آقای شلومو سند ک تاریخ نگار و استاد دانشگاه تل آویو هس در کتاب «اختراع قوم یهود» اعتراف میکنه ک ما به قوم بنی اسرائیل هیچ ارتباط تاریخی و ژنتیکی نداریم بلکه نسبمون به اشکنازی‌های اروپایی تبار میرسه، اما دوست عزیز حرف شما درست نیست چون برخی از عیلامی‌ها و همچنین بابلی‌های عموری و کلدانی قبایل سامی هستند و این مسئله کاملا ثابت شده، ولی سومری‌ها جدا هستند، یعنی ن سامی هستند و ن آریایی
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      1 0
      خیر دوست گرامی، اشکنازی ها که خود را سامی نمی دانند از تظر بسیاری از یهودی ها اصلا یهودی محسوب نمی شوند. وگرنه خود یهودی ها بی تردید سامی هستند. اصولا زبان عبری یک گویش بسیار نزدیک به زبان عربی است . ایلامی ها و بابلی ها و سومرها اصولا جیزی متفاوت با ایراتی ها ندارند. از خط و ریشه زبان و پوشاک گرفته تا پیروی از آیین مهر و تمادها و اسطوره ها همگی ایرانی هستند. زیگورات های آریایی بخشی از هویت سومر و ایلام و بابل است. شما اگر نمادهای آنها را ببینی حتی یک نماد غیر ایرانی در آنجا نمی بینی. از گردونه مهر تا زیگورات ها همگی گواهی بر آریایی بودن آنها است.
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    3 0
    حداقل يه جوری بهش رسيدگی بکنين و حفظش کنيد در آينده انگ نابودی ايران رو بهتون نزنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس