کد خبر 1414670
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
عراق

رسانه‌های عراقی با انتشار یک سند، از پیام هشدار محرمانه فرماندهی عملیات بغداد در خصوص احتمال وقوع ترورهایی در پایتخت عراق و شعله‌ور شدن آتش درگیری‌ها در این کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق، در حالی که سرانجام پس از دو روز درگیری خونین در عراق، سه‌شنبه پیش، «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر طرفداران خود را از خیابان‌ها بیرون کشید و دستور توقف تحصن و تظاهرات و درگیری را صادر کرد،  آرامش در خیابان‌های عراق برقرار شد، ناظران سیاسی بر این باورند که این آرامش شکننده است و فضای عراق همچنان ملتهب است و ممکن است با هر رویداد در صحنه سیاسی عراق، بار دیگر اعتراضات خیابانی و درگیری‌های خونین از سر گرفته است.

در چنین فضایی که بسیاری، نگران ترور برخی شخصیت‌ها و شعله‌ور شدن آتش درگیری‌ها در عراق هستند، رسانه‌های عراقی با انتشار یک سند محرمانه از سوی فرماندهی عملیات بغداد، از نگرانی در این خصوص پرده برداشتند.

بر اساس این سند که تاریخ آن به دوم سپتامبر جاری (دیروز) باز می‌گردد، فرماندهی عملیات بغداد، درباره احتمال وقوع ترورهایی در داخل پایتخت از سوی «گروه‌های مسلح» سوار بر خودروهای بدون پلاک یا پلاک‌های دستکاری شده یا موتورسیکلت‌ها هشدار داده است.

 پیام هشدار محرمانه فرماندهی عملیات بغداد+سند

این هشدار همزمان با ورود صدها تن از  طرفداران اعتراض‌های موسوم به «انقلاب اکتبر» به میدان النسور بغداد در روز گذشته و مطالبه آن‌ها برای حل بحران سیاسی جاری در کشور صادر شده است.

رسانه‌های عراقی، امروز همچنین به نقل از یک منبع آگاه در کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) اعلام کرد که رهبران این کمیته بر سر بازگشت به نشستهای پارلمان عراق پس از پایان مراسم اربعین شهادت امام حسین (ع)، توافق کرده‌اند.

یک منبع آگاه در چارچوب هماهنگی، امروز (شنبه، ۳ سپتامبر) تصریح کرد: «رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان طی نشست شب گذشته در منزل "نوری المالکی" رئیس ائتلاف دولة القانون بر به تاخیر انداختن پروسه بازگشت به نشست‌های پارلمان تا پایان مراسم اربعین امام حسین (ع)، توافق کردند».

این منبع که خواست نامش فاش نشود؛ گفت: «دلیل این تعویق، جلوگیری از بروز هر اتفاقی که ممکن است بر روی زیارت میلیونی به مناسبت اربعین حسینی (ع)، تاثیر بگذارد است. پس از پایان این مراسم، نشست‌های پارلمان از سر گرفته خواهد شد و اقدام برای تشکیل دولت جدید، بار دیگر آغاز می‌شود».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس