ابراهیمی: چوب خشک هم بالای سر تیم ملی باشد باید حرفش را گوش کرد/ بازیکنان ما از مارادونا بالاتر نیستند

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت:‌ اسکوچیچ قطعا باید در تیم ملی بماند. اگر چوب خشک هم بالای سر تیم ملی باشد باید بازیکنان حرفش را گوش کنند.

به گزارش مشرق، ناصر ابراهیمی در مورد مسائل مطرح‌شده نسبت به احتمال جدایی دراگان اسکوچیچ از سرمربیگری تیم ملی فوتبال پس از انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون اظهار داشت: من مانده‌ام! تاج پس از مسائل پیش‌آمده مربوط به قرارداد ویلموتس و شرکت فولاد مبارکه چگونه بار دیگر به فدراسیون فوتبال بازگشت، در شرایطی که امثال دادکان و صفایی فراهانی کنار مانده‌اند. در مورد اسکوچیچ هم باید بگویم او باید همچنان سرمربی تیم ملی بماند، زیرا زمانی برای ما نمانده است.

وی افزود: تیم ملی ما تاکنون از مرحله نهایی جام جهانی صعود نکرده و در این دوره هم وقتی قرار است چنین اتفاقی بیفتد چه فرقی می‌کند کدام سرمربی بالا سر تیم باشد؟ من در ابتدای سرمربی اسکوچیچ موافق او نبودم، اما وقتی با این نتایج ما را به جام جهانی رسانده و بسیاری از بازیکنان به او عادت کرده‌اند نباید به حرف دو سه بازیکن که اواخر فوتبالشان هستند و می‌خواهند آخرین بازی‌های خود را برای تیم ملی انجام بدهند گوش کنیم.

سرمربی اسبق تیم ملی کشورمان افزود: البته منظور من امثال مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش نیستند. بازیکن هم نباید به فکر تغییر سرمربی باشد. اسم نمی‌برم کدام بازیکنان بالای ۳۰ سال می‌خواهند اسکوچیچ تغییر کند. آنها شاید بتوانند ۵-۴ سال دیگر در تیم‌های باشگاهی بازی کنند اما به خط پایان فوتبال ملی خود رسیده‌اند.

ابراهیمی در خصوص اینکه آیا اسکوچیچ از لحاظ مدیریتی قدرت رهبری تیم ملی را دارد، توضیح داد: من ۱۲ سال سرمربی تیم ملی بودم، می‌دانم حضور فردی مثل وحید هاشمیان می‌تواند به اسکوچیچ کمک کند. اگر یک چوب خشک هم بالای سر تیم ملی باشد بازیکن در تمام دنیا وظیفه دارد از او حمایت کند. ما با اسکوچیچ نتیجه گرفتیم و بازیکنان هم وظیفه دارند حرف او را گوش کنند. هیچ کس حق ندارد بگوید او خوب یا بد است، با اسکوچیچ کار می‌کنیم یا نمی‌کنیم. نباید بازیکن بگوید او کنار برود.

بیشتر بخوانید:

اروگوئه با تمام ستارگان مقابل ایران +عکس

وی در خصوص اینکه آیا یک سرمربی جدا از امور فنی نباید در راستای رسیدن تیمش به فضایی همدلانه تلاش کند، گفت: فقط ۵-۴ بازیکن در تیم ملی هستند که برخلاف دیگران ارتباط خوبی با اسکوچیچ ندارند. اگر بخواهند به همین روند ادامه بدهند می‌توان آنها را کنار گذاشت تا تیم به همدلی برسد. از مارادونا که بالاتر نیستند. فدراسیون فوتبال اسکوچیچ را به عنوان سرمربی انتخاب کرده و همه باید به حرف او گوش کنند. هر کسی با اسکوچیچ مشکل دارد خودش کنار برود. همان گونه که اگر کنون مرا سرمربی تیم ملی بگذارد، بازیکن نباید جرأت حرف زدن داشته باشد.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد توانایی‌های فنی اسکوچیچ اظهار داشت: گفتم ابتدا موافق حضورش نبودم، اما اکنون باید سرمربی تیم ملی در جام جهانی بماند. کارلوس کی‌روش ۸ سال سرمربی تیم ملی ما بود، اما نتوانست در جام ملت‌های آسیا تیم ملی را قهرمان کند. اکنون رسیدن به جام جهانی وقتی قرار است از دوره آینده ۴۸ تیم در این رقابت‌ها شرکت کنند، اهمیت خیلی زیادی ندارد. ما باید پس از ۴۶ سال قهرمان جام ملت‌ها شویم. به کی‌روش ۸ سال فرصت دادند و به امیر قلعه‌نویی یک سال. آیا اکنون مربی‌ای می‌آورند که قول دهد تیم ملی را از مرحله گروهی جام جهانی بالا بیاورد؟

ابراهیمی خاطرنشان کرد: اگر فدراسیون مربی‌ای پیدا می‌کند که بتواند چنین قولی بدهد همین امروز او را انتخاب کنند، اما هیچ مربی در دنیا چنین کاری انجام نمی‌دهد. وقتی نمی‌توانیم حرف اول را در آسیا بزنیم دیگر برای اینکه کدام مربی در جام جهانی روی نیمکت باشد بحث نکنیم. قهرمان نشدن در آسیا درد است، نه صعود نکردن از مرحله گروهی جام جهانی. امیر قلعه‌نویی که تیمش در مالزی در ضربات پنالتی شکست خورد را بلافاصله برکنار کردیم اما به یک مربی دیگر ۸ سال زمان دادیم.

وی افزود: فوتبال ایران در ضعیف‌ترین دوران خودش قرار گرفته، سال گذشته استقلال بدون باخت قهرمان شد اما هیچ‌یک از ۱۶ تیم لیگ برتر بازی باکیفیتی انجام ندادند. چهار هفته از لیگ گذشته ولی هنوز یک فوتبال خوب و زیبا ندیدیم. مدام می‌گویند فلان بازیکن ستاره است، اما اینها هیچی ندارند. استعدادیابی در فوتبال ما از بین رفته و دلال‌ها تصمیم‌گیر فوتبال شده‌اند. باشگاه‌های ریشه‌دار و بازیکن‌سازی مثل پاس، بانک ملی، برق تهران با ما و... که ستاره‌ها از آنها پرورش پیدا کرده‌اند از بین رفته‌اند. امیر قلعه‌نویی را وقتی ۱۶ سالش بود از نازی‌آباد دعوت کردند. اکنون کدام مربی این کار را انجام می‌دهد؟ زمین چمن‌های مصنوعی ما موکت هستند، مگر می‌تواند در این زمین‌ها بازیکن پیدا کرد. امکانات و زیرساخت‌ها صفر است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    4 2
    بله اسکوچیچ باید بماند تا اسکلت بندی پرسپولیسی تیم ملی ثابت باشه و زدوبندهای او با دلالان سر دعوت از امثال سعید صادقی بهم نخوره فردا هم که مفتضحانه حذف شدیم حامیانش چون تو و خداداد کی بود کی بودمن نبودم سر بدید
  • mojtaba SE ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    1 3
    اسکوچیچ باید بماند,و میماند .و قول میدم تاج حتی اگر حق و قدرت کامل داشت ,که اسکوچیچ رو عوض کنه ,باز جرات این کار رو نداره.چون اگر حالا ابر قدرت ایران عزیزم با اسکوچیچ از مرحله گروهی اوت بشه ,گلایه ها معقولتر خواهد بود از طرف مردم,اما اگر با مربی تاج اوت بشه ,همه تاج رو مقصر اصلی میدونند و تاج رو له میکنند بعنوان نه متهم اینبار بلکه مجرمی که نه اخلاق و نه منافع فوتبالی و نه ملی حالیش میشه..پاینده رهبر عزیزم. بقول ما بچه های نازی آباد آقای تاج ,آن ممه رو لو لو برد ،برو دائیت رو بذار سرکار
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      2 1
      امیدوارم بچه های نازی اباد همه مثل شما ساده لوح نباشن خخخخخ
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    2 3
    بمونه توي جام جهاني سوراخ سوراخ بشيم؟؟؟ بازي آمريکا و انگليس حيثيتيه، کيروش رو ميخاد
  • علیرضا IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    2 2
    اسکوچیچ باید بمونه تا چشم حسودان بدون تیم داخلی کور بشه . ضمنا از اینکه تاج دوباره رئیس فدراسیون کشورم شد برای کشورم متاسفم
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    1 2
    وقتی اسکوچیچ به تیم ملی آمد پتانسیل و انگیزه کافی در بازیکنان برای بردن بازیهای باقیمانده و صعود به جام جهانی ایجاد شده بود. در آن مقطع فقط باید مربی تیم عوض می شد تا شوک به تیم کامل شود. حالا هم تیم ملی و مربیش مال یک گروه خاص است. اگر ببرند چشم حسودان را کور کرده اند. اگر ببازند در حقشان ظلم شده و کم شانس بودن و به احدی هم ربطی ندارد. به دوستان پیشنهاد می کنم بجای ایران طرفدار یک تیم دیگر در جام جهانی باشید و به این دلالان و دلالان دوستان کاری نداشته باشید.
  • ایرانی با غیرت IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    1 2
    نمیگوئیم اسکوچیچ بی نقص است ولی از هر لحاظ اسکوچیچ به کارلوس کیروش برتری دارد. کارلوس کیروش در مقابل تیمهای عربی مثل عراق و سوریه و لبنان و بحرین و امارات ضعیف عمل میکرد ولی اسکوچیج هر 5 تا تیم را شکست داد. بنابراین حداقل این را میتوان نتیجه گرفت که اسکوجیج موفق تر از کیروش در جام جهانی خواهد بود. کیروش در دور اول 2014 با سختی خودش را به جام جانی رساند ولی اسگوچیچ تیم را در شرایط سقوط تحویل گرفت و راحت تر از هر زمان به جام جهانی آورد. بنابراین با توجه به نحوه صعود تیم اسکوچیچ نمیتوان او را به راحتی کنار گذاشت و مربیان داخلی یا کیروش را جایگزین او کرد. در ضمن فوتبال کرواسی از فوتبال پرتغال برتر است و تیم کرواسی مقامات بهتری را تا به حال در دنیا کسب کرده. از همه مهمتر شناخت اسکوچیچ از بازیکنان فعلی ماست که هیچ مربی داخلی یا کیروش این شناخت را ندارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس