1

دیپلماسی تهران در یک سال گذشته که به ارتقای جایگاه کشورمان در منطقه و فرا منطقه منجر شده است هم‌زمان با آن است که کشورهای غربی در استیصال به سر برده و نگران زمستان سرد خود هستند.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*********

روزنامه‌های امروز پنجشنبه ۱۰ شهریورماه در حالی چاپ و منتشر شد که ماجرای ایران و میانجیگری برای جنگ اوکراین، درگذشت میخائیل گورباچوف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

سفر وزیر امور خارجه به روسیه و درخواست اروپایی‌ها از امیر عبداللهیان برای میانجی‌گری در جنگ اوکراین از خبرهای مهم در روزهای اخیر است، گفته‌شده است که فرانسوی‌ها از مقامات ایرانی خواسته‌اند تا میان روسیه و اروپا واسطه شود تا در آستانه زمستان غرب دچار یخ‌زدگی نگردد. در حالی این خواسته از سوی اروپایی‌ها مطرح‌شده است که تهران و مسکو به سطحی جدید از تعاملات استراتژیک با یکدیگر رسیده‌اند.

روزنامه ایران در گزارشی پیرامون سفر وزیر خارجه به روسیه نوشت:

بیش از شش ماه از آغاز بحران اوکراین می‌گذرد. بحرانی که اگرچه ریشه آن به اقدامات مخرب ناتو و امریکا بازمی‌گردد اما تبعات آن بر بسیاری از کشورهای جهان بخصوص کشورهای اروپایی سایه انداخته است. ایران از ابتدای شکل‌گیری این بحران با ایفای نقش مستقلانه خود هرگونه جنگ را محکوم کرد و خواهان آتش‌بس بین طرفین شد. گرچه این موضوع باعث نشد تا ایران به ورطه ساده‌اندیشی بیفتد و علت‌العلل آغاز این بحران یعنی اقدامات امریکا برای گسترش ناتو به سمت شرق را نادیده بگیرد. به هر صورت ایران توانست با سیاست خارجی حکیمانه و منطقی مواضع مثبتی اتخاذ و توجه بسیاری از کشورها را به خود جلب کند.

در ادامه این گزارش آمده است:

دیپلماسی تهران در یک سال گذشته که به ارتقای جایگاه کشورمان در منطقه و فرا منطقه منجر شده است هم‌زمان با آن است که کشورهای غربی در استیصال به سر برده و نگران زمستان سرد خود هستند. از همین رو آن‌ها اکنون دست به دامن ایران شده‌اند تا از حسن روابط ایران با مسکو و کی‌یف استفاده کرده و زمینه را برای توقف جنگ و برقراری مجدد صلح فراهم آورند. اکنون خبرها حکایت از آن دارد که یکی از رهبران کشورهای اروپایی از آیت‌الله رئیسی برای ورود به این مسئله و ایفای نقش سازنده درخواست یاری کرده است.

چرا اروپا در جنگ اوکراین دست به دامن ایران شده است؟ / سرمقاله نویسی یک خط امامی سابق برای العربیه سعودی!

روزنامه کیهان نیز با تشریح اهداف سفر امیرعبداللهیان به روسیه نوشت:

سه سال قبل، روحانی رئیس دولت سابق، درحالی‌که نه راه پیش برای خود گذاشته بود و نه راه پس از «ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه درخواست می‌کرد برای احیای برجام، با ترامپ رایزنی و وساطت کند. فرانسه، چه در دولت فرانسوا اولاند (مذاکرات برجام) و چه در دوره ماکرون و ترامپ، همواره سمت آمریکا بود و نقش پلیس بد را بازی می‌کرد؛ اما اکنون رئیس‌جمهور فرانسه، درحالی‌که کشورش به همراه دولت‌های دیگر اروپایی، گرفتار جنگ و بحران انرژی کمرشکن است، از آقای رئیسی رئیس‌جمهور ایران درخواست کرده برای پایان جنگ اوکراین، بین اروپا و روسیه میانجیگری کند.

کیهان در ادامه نوشته است:

این در حالی است که آقای رئیسی در برخی تماس‌های تلفنی قبلی، از موضع بالا، انتقادی، طلبکارانه و صریح، با ماکرون سخن گفته بود. سارکوزی رئیس‌جمهور اسبق فرانسه، مرداد ۱۳۹۹ اذعان کرد: «محوریت جهان در حال عبور از غرب دیروز به شرق امروز یعنی آسیا است. ما درگذشته برجهان تسلط داشتیم، اما حالا به‌هیچ‌وجه مسلط نیستیم. جهان با بحران روبه‌رو است. روی کار آمدن فردی مانند ترامپ که باورکردنی نبود، نشانه وخامت شرایط غرب است، نه علت آن».

چرا اروپا در جنگ اوکراین دست به دامن ایران شده است؟ / سرمقاله نویسی یک خط امامی سابق برای العربیه سعودی!

روزنامه شرق نیز به تحلیل سفر راهبردی وزیر خارجه به روسیه پرداخته و می‌نویسد:

آنچه ایران از آن به‌عنوان میانجیگری در جنگ اوکراین یاد می‌کند، بیشتر به درخواست امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، برای نقش‌آفرینی تهران در جنگ اوکراین بازمی‌گردد. رئیس‌جمهوری فرانسه به همراه نخست‌وزیر ایتالیا و صدراعظم آلمان چند ماه پیش سفری به اوکراین داشتند و در کی‌یف با آقای زلنسکی دیدار کردند. همان‌جا این سه نفر پیشنهادی را به رئیس‌جمهوری اوکراین دادند، مبنی بر اینکه صلح با روسیه را بپذیرد و از بخشی از سرزمین‌های خود صرف‌نظر کند تا صلح، ثبات و امنیت در اوکراین و منطقه برقرار شود که همان موقع با پاسخ منفی آقای زلنسکی مواجه و این پیشنهاد صلح رد شد. به‌هرحال برلین، پاریس و رم از ابتدا به دنبال آن بودند و هستند که جنگ در اوکراین هرچه زودتر تمام شود؛ چراکه تبعات تداوم و تشدید این جنگ بر امنیت و همچنین مسائل اقتصادی، معیشتی و انرژی کشورهای اروپایی تأثیر مستقیم دارد. همین چند روز پیش بود که مکرون خطاب به فرانسوی‌ها گفت که باید برای شرایط سخت‌تری در پاییز و زمستان پیش‌رو آماده شوند.

چرا اروپا در جنگ اوکراین دست به دامن ایران شده است؟ / سرمقاله نویسی یک خط امامی سابق برای العربیه سعودی!

روزنامه ابتکار نیز در تیتر اول خود به میانجی‌گری ایران برای اروپا پرداخته و نوشته است:

در حالی که بیش از ۶ ماه از جنگ اوکراین با تمامی پیامدها و تبعات می‌گذرد، رویکرد جامعه جهانی نسبت به تحولات این جنگ و حمله روسیه متفاوت است. درواقع این جنگ از ابتدای کار نوعی قطب‌بندی جدید در نظام بین‌المللی ایجاد کرده و علیرغم تمامی تهدیدها، کشورهای اروپایی را به مرحله تحریم‌های گسترده و همه‌جانبه علیه روسیه رسانده است. اقدامی که باگذشت ۶ ماه اکنون پیامدهایش در تورم و احتمال کمبود سوخت در زمستان اروپا مشهود است. به همین دلیل همان‌طور که برخی از کارشناس پیش‌بینی می‌کردند، رفته‌رفته هزینه‌های جنگ آن‌چنان افزایش خواهد یافت که کشورهای درگیر با روسیه یا از ادامه کار دلسرد شده و یا اینکه به دنبال ابتکاری برای کاهش تنش‌ها هستند.

در ادامه این گزارش جالب‌توجه آمده است:

اینک اروپا دست یاری به‌سوی ایران دراز کرده که از یک‌سو در حال مذاکره با غرب برای حل‌وفصل اختلافات هسته‌ای است و از سوی دیگر مناسبات حسنه‌ای با روسیه دارد؛ مناسباتی که به توافق استراتژیک ۲۰ ساله بین تهران- مسکو منتهی شد و یکی از محورها و اهداف سفر وزیر خارجه نیز همین توافق است. طبق گفته برخی ناظران، اروپا و آمریکا در جنگ اوکراین دچار خطای محاسباتی شده‌اند. چراکه اروپا نزدیک به ۴۰ درصد از واردات گاز طبیعی و یک‌چهارم نفت خود را از روسیه تأمین می‌کند.

چرا اروپا در جنگ اوکراین دست به دامن ایران شده است؟ / سرمقاله نویسی یک خط امامی سابق برای العربیه سعودی!

روزنامه جوان نیز عکس اول خود را به روابط استراتژیک تهران و مسکو اختصاص داده و نوشته است:

درحالی‌که امریکا تلاش می‌کند با همه ابزارهای خود ایران و روسیه را از هم دور کرده و دو کشور را در نظام بین‌الملل منزوی کند، این اقدامات نه‌تنها در روابط دو کشور گسستی ایجاد نکرده بلکه در ماه‌های اخیر روابط تهران و مسکو در بالاترین سطح خود قرارگرفته است. پس از سفر مقامات ارشد روسیه به تهران و تحکیم مناسبات درزمینهٔ اقتصادی و سیاسی، این بار وزیر خارجه ایران عازم روسیه شده تا با مقامات کرملین دیدار و گفتگو کند.

چرا اروپا در جنگ اوکراین دست به دامن ایران شده است؟ / سرمقاله نویسی یک خط امامی سابق برای العربیه سعودی!

سرمقاله نویسی سعودی‌ها در روزنامه خط امامی‌ها!

در روزهایی که دولت سیزدهم به‌شدت در حال آواربرداری از هشت سال ویرانگری اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌هاست؛ روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود بدون پرداختن به دست‌پخت عاملان وضع موجود نوشته است که چرا دولت بعد از یک سال هنوز مشکلات مردم را حل نکرده است!

این روزنامه می‌نویسد: با عبور از هفته دولت امسال، دولت سیزدهم یک‌سالگی فعالیت خود را پشت سر گذاشته ولی هنوز مشکلات اقتصادی مردم را حل نکرده است. طبیعتاً این دولت اگر بخواهد مردم را از اشاره‌ای اقتصادی برهاند، باید از سیاست‌هایی که بر مردم فشار وارد می‌کند فاصله بگیرد و اسباب بهبود وضعیت معیشت مردم را فراهم کند؛ چیزی که تاکنون در این‌یک سال، آمار و واقعیت‌های اقتصادی آن‌ها نشان نداده است.

چرا اروپا در جنگ اوکراین دست به دامن ایران شده است؟ / سرمقاله نویسی یک خط امامی سابق برای العربیه سعودی!

چرا اروپا در جنگ اوکراین دست به دامن ایران شده است؟ / سرمقاله نویسی یک خط امامی سابق برای العربیه سعودی!

 این روزها چپ‌های ستادی در بررسی اقدامات دولت از یکسو کارنامه روحانی را سانسور کرده و از سوی دیگر اقدامات دولت را به‌صورت کامل نیز نادیده می‌گیرد، شنیده‌شده است که در اتاق فکر سران اصلاحات و اعتدال که هرماه به‌صورت منظم برگزار می‌شود؛ دستور داده‌شده است که دولت به‌شدت تخریب‌شده تا فضا برای عملیات روانی چپ‌ها در انتخابات آتی باز شود. جالب آنکه این عملیات از داخل و خارج در یک امتداد قرارگرفته است، گویی یک گروه خاص آن را هدایت می‌کند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 50
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    19 7
    روزی نامه جمهوری چنانچه معتقد به عدم توانائی این دولت را دارد آیا چنین در حداقل دوره دوم دولت بنفش نظر داشت . ید بیضا هم اگر وجود داشت گودال های سالهای اخیر را صاف بصورتی که مردم با گوشت و پوست در اقتصاد خود لمس و آثار و پیامدهای منفی دیگر در زندگی خود تجربه کردند نمیتواند خواسته و انتظار دور از عقل سلیم را برآورده سازد . لطفا زحمت نکشند مردم الحمدالله خود متوجه تفاوت ها هستند نیازی برای مرور خاطرات تلخ گذشته نیست که طعم آن هنوز باقیست
    • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      4 7
      آیا چنین در حداقل دوره دوم دولت بنفش نظر داشت . ید بیضا هم اگر وجود داشت گودال های سالهای اخیر را صاف بصورتی که مردم با گوشت و پوست در اقتصاد خود !!!! فکر کنم نفوذیها به این سایت وارد شدن که فارسی بلدنیستند
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      10 10
      خوشم مياد طرفداران اين دولت هم مث خود دولت متوهم هستن و از رو كم نميارن ديگه چيكار ميخواين بكنين با اين مردم
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      7 5
      جناب مسیح مهاجری در روزی نامه جمهوری اسلامی فعلاً دلخوش به عقده گشایی و تخلیه کینه اش از آقای رئیسی است البته با انداختن قصورات حسنک وزیر و دولتش به عهده رئیس جمهور کنونی! همین جناب مهاجری در دولت قبل لام تا کام نسبت به کشورداری حسنک وزیر انتقادی نداشت! گویی اساساً نقصی در کشورداری دولت وی نبوده است!!
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      3 0
      اصلاح طلبان بانیان وضع موجودند و فقط باید سکوت کنند تا دولت خرابکاری های 8 سال گذشته را آواربرداری و بازسازی نماید.
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      3 0
      دولت روحانی رکورددار اختلاس در تاریخ ایران بود فساد 92 هزار میلیارد تومانی در دولت افساد طلبان اتفاق افتاد اصلاح طلبان باید شرم کنند.
  • بختیاری IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    15 2
    در انتخابات آینده کــــــــــــدخـــــــــــدا دوســـتـــــــــان حتی در رقابت با خـــورزوخــــان شکست خواهند خورد
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      2 1
      خخ. مگه چه فرقی باهم داشتند.
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      6 1
      الان غربگدا ها به قدرت و اقتدار ایران پی برده اند.
  • DE ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    9 15
    چند مدتم مردم رو با آوار برداری از دولتای قبل مچل خودتون کنید به والله اینکاره نیستید نبودید و نخواهید شد
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      5 7
      تو دیگه ساکت مزدور غرب
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      5 6
      وقاحت امثال شما در هرروز ۸ سال نکبت بار دولت روحانی به مردم ثابت شده این نوع سیاه نمایی ها و تخریب ها هم نشانه سوختن شما از موفقیت هایی است که این دولت در دادن امید به آینده به مردم بدست آورده
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      5 8
      آلبانی دولت سواحل شمال رو آزاد کرد.
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      4 3
      آلبانی ها مچل شده اند
  • IR ۰۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    4 3
    الحمدالله انشاءالله با مقاومت و یاد خدا بودن نتیجه آن خیرات نصیب ببریم . خلاصه و مجمل . درایت در راهبری و هدایتگری و حوزه دفاعی زیر مجموعه و با نظارت مستقیم آن و ( عمل مهم مسئولان و همت دست اندرکاران در ابعاد مختلف سیاسی اقتصادی ) ظرف یکسال گذشته و تغییر ریل در تعامل با دنیا خاصه همسایگان مذاکرات برجام و نتائج مثبت محور مقاومت در شرائطی که همه از آن با خبر هستند و با توجه به جزئیات و تاریخ اتفاقات و روند طی سالیان ، شکل پازل کامل و پر رنگ تر قابل توجه بخود گرفت که همه تابع سیاست ها و تصمیمات راهبردی ایران میباشد . امیدواریم همه با درک بهتر و بیشتر از شرائط و موقعیت حساس و مهم کشور با جدیت در انجام وظیفه خود برای پیشبرد هر چه بهتر امور کوشا باشیم و با ایمان به دولت و نظام خود ، همچنان حمایت و پشتیبانی کنیم مسلما زمانی که نتایج خوبی نصیب ببریم و قدر بداریم ، وقتش که شد این احساس خوب مشارکت و با درک عمیق از اهمیت نقش خود در موفقیت های جمهوری اسلامی تبلور خواهد یافت و باز قدر بدانیم و خود را بعنوان ایرانی سلحشور و غیور ملزم ، که تا آخر برای استمرار توفیقات و سربلندی کشور پر افتخار ایران همچنان امیدوار و با تلاش بیشتر دین خود به جامعه و کشور عزیز مان ادا و به نسل های بعدی که فرزندان مان هستند منتقل می کنیم . باشد که خداوند رحمان و توانا ما را همه وقت یاری دهد
  • عیسی IR ۰۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    7 9
    اف بر تدولتی که تورم یازده درصدترکیه رواینقدفریادمیزنه بعدافتخارش جلوگیری ازتورم سه رقمیه
    • عاب IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      6 2
      اف بر تو که تورم بالی ۷۰ درصد ترکیه رو به ۱۱ درصد کاهش دادی
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      5 5
      هی آمو تورم ترکیه در مرز 80 درصده . خوابی یا بیدار .
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      4 1
      سیاه نمایی مصداق بارز اقدام علیه امنیت ملی است که دولت اتقلابی باید برخورد کند.
  • K US ۰۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    4 11
    جنگ اوکراین فرصت خوبی برای آشتی با غرب هست میتونیم نفت مجانی هم به اوکراین بدیم از اونطرف از نظر اقتصادی حجم اقتصاد ۴ برابر میشه و ایران زیر و رو میشه و در ضمن به شیطان میشه اعتماد کرد ولی به روس جماعت نه ...
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      4 1
      باشه ... حالا صب بشه و دولتت بدمد و سبز بشه
    • FR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      1 0
      خدا همه ادمای متوهمو به راه راست هدایت کنه
  • NL ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    7 4
    مملکت یجوری شده انگار به دوران هاشمی برگشته
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      4 4
      اتفاقا مملکت رو دارن از دست دارو دسته رفسنجانی که بیش از ۷۰ درصد اقتصاد کشور دستشون هست نجات میدن
  • مورخ ایرانی IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    9 13
    من به رییسی رای دادم اما در تحقق شعارهای انتخاباتی موفق نبود.
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      4 7
      آلبانی سیاه نمایی نکن.خخ تو تیرانا شاید موفق بشین.
  • IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    9 2
    سماق دادند بمکید
  • ایرانی US ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    6 1
    خوب چرا این به ظاهر سیاسیون اشغال طلب را به دلایل امنیتی بازداشت و روانه سیاهچال نمیکنید که خیال ما از بابت این کثافات خیانتکار راحت شود
  • یاسر IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    2 11
    بله اگه از این دروغ ها نگید از درجه چاپلوسی کم میشه... تف به شرف کسانی که دست به دامن ایران بشن این خودش فعلا داره از عالم و آدم منت کشی می کنه
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      6 1
      ارباب های اروپاییت مثل خودت شرف ندارن پس بیخود جوش نزن نوکر بی وجود
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    5 1
    روزنامه جمهوری اسلامی "چیزی که تاکنون در این‌یک سال، آمار و واقعیت‌های اقتصادی آن‌ها نشان نداده است".از کی تاحالا این جماعت به آمار استناد میکنه.یعنی آمار اگه بیاد پایین شما بازهم قبول میکنی یا میزنی زیرش.اصلاح طلبان در پایان دولت گفتن یه عده نزاشتن ما کار کنیم،خب نیایید وقتی نمی تونید کاری کنید یا اختیارات ریس جمهوری کمه و نمیشه کاری کرد.
  • محمد IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    5 1
    هشست سال بلکه بیشتر خرابی و اوار یکساله برداشته نمیشود جناب روزینامه جمهوری
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      1 1
      حداقل جهل سال طول میکشه
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    6 0
    چون به ذات پاک ایران پی برده اند.ایران هم کم بخاطر رفتارهای دوستانه،بدون دوز و کلک،صلح طلبی،کمک به مظلومین بسیاری از خصلتهای خوبی که داره ضربه نخورده.
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    1 6
    به موضوع غفلت نفتی در روزنامه شرق باید توجه ویژه شود چون فوق العاده مهم است.
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      3 1
      آلبانی دولت انقلابی بهتر میداند یا تو؟
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    2 4
    این جوّ زدگی چقدر برایم آشناست! اروپا از همگان درخواست میانجی گری کرده است. این ذوق و تحلیل، بااحترام خاطرات دولت گذشته را زنده می کند.
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    4 3
    درباره اختلاس ها و محاکمه نشدن ها و فراری دادن های اختلاس چی ها بنویس
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      2 3
      لابد تو آلبانی اختلاس شده اینجا که خبری نیس.
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    1 0
    تا آنجا که من می دانم مسکو به حرف هیچکس گوش نمی دهد ما چرا میانجی زمستان سرد اروپا باشیم ۲ ماه دیگر اگر صبر کنیم توافق برجام با شرایط ما انجام می شود
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    1 1
    بله سایتهای که قبلا از نارکارامدی روحانی نمی نوشتند یا کم رنگ نشان می دادند الان به کمترین چیز دولت جدید گیر می دهند
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    4 1
    خطاب به اصلاح طلب ارباب دوست : به ارباب گرو داده ای ریش را __خراب تر مکن بیش از این خویش را __تو اصلاح به افساد کردی بدل ___سکوت کن دگر دست بکش از جدل ___ز تخریب دولت چه سودی بری ___شنو حرف و خود را مزن بر کری __اثر در کلامت نباشد دگر __مکن بی جهت خویش را خون جگر
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    3 0
    آزادی واردات خودروهای دست دوم کم کار کرده (مثلا زیر ده سال) زیر 5 هزار دلار با گمرکی زیر 10% قطعا بهتر و ایمن تر و ارزانتر و کم مصرف تر اکثر چند میلیون ابوقراضه بیست سی سال کرده استف منتهی نیازمند تصمیم قاطع و سریع نظام برای کوتاه کردن دست ضد بشری مافیا از اقتصاد و اکثرا فرودست ملت زجرکشیده است. ملتی مافیایی ها دهها سال است با نفوذ دارند تحریم میسازند و کاسبی میکنند با عمر و جان و مال و حق الناس بیت المال ملت ایران، کشوری بر اقیانوس انرژی نشسته و امروز در آستانه واردات انرژی شده! این یعنی کفران نعمت الهی!
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      0 0
      غربگدا ملت ایران به آشغالهای اروپایی نیازی ندارد و خودکفاست.
  • مرتضی IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 1
    شما را به امام حسین علیه السلام قسم میدم نظر من را منتشر کنید اینکه مکرون رئیس یک کشور قدرتمند از ریسی می‌خواهد واسطه آنها وپوتبن شود را بحساب بزرگی خودتان ننویسید عقلتان کجا رفته تحت هرشرایطی گاز منزل مکرون قطع نخواهد شد اینرا بحساب تعهدش درقبال مردمش قلمدادکنید حاضر است از دشمن بلقوه اش دربرابر دشمن بلفعلش درخواست کند برخلاف رئیسی که اگربفکر عامه مردم بود با همه گفتگو می‌کرد آنها بفکر کل مردمشان هستند نه اینکه بگوید من واطرافیان دررفاهیم مردم هرخاکی خاستند بسرکنند
  • محمد قزل IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    1 0
    قابل توجه آلبانی نشین های منافق اگر ایران جای خوبی نیست پس چرا دست از سر ایران بر نمی دارید همونجا به زندگی نکبتتان ادامه دهید توی همون خراب شده بمیرید
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    1 0
    فرانسه که امروز ملتمسانه از ایران می خواهد در جنگ اوکراین میانجیگری کند تا اروپا یخ نزند همان فرانسه ای نیست که در قضیه احیای توافق هسته ای هر از چند گاهی بیانیه تند و آمرانه و تهدیدآمیز برای وادار کردن ایران به تن دادن خواسته های اروپا و آمریکا صادر می کرد ؟ جنگ اوکراین و قطع گاز روسیه به اروپا یک موضوع درون اروپایی است و به ایران مربوط نمی شود اگر هم مربوط می شد ایران هرگز این فرصت طلایی تنبیه و به انفعال کشاندن اروپای استعمارگر را از دست نخواهد داد
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 0
    دست به دامن ایران شده
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 0
    این دولت روحانی بود که با قول صد روزه حل مشکلات از مردم رای گرفت نه دولت رییسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس