عابدزاده کاپ جام جهانی

مراسم رونمایی از کاپ جام‌جهانی عصر امروز(پنجشنبه) در سالن همایش‌های برج میلاد تهران با حضور چهره‌های سرشناس فوتبال ایران برگزار شد.

به گزارش مشرق،شمارش معکوس برای آغاز مهم‌ترین رقابت‌های تک‌ورزشی جهان که از ۲۹ آبان‌ماه در قطر برگزار می‌شود، شروع شده است و کاپ این دوره از رقابت‌ها امروز به ایران رسید و برج میلاد تهران میزبان آن بود.

تور کاپ جام‌جهانی که از اردیبهشت‌ماه در دبی آغاز شده، قرار است تا آغاز مسابقات در ۵۱ کشور دنیا از جمله ۳۱ کشور حاضر در جام‌جهانی به نمایش درآید.

در ادامه این تور، ظهر امروز کاپ مسابقات که قبل از کشورمان در استرالیا به نمایش گذاشته شده بود، از سیدنی وارد ایران شد تا این اتفاق برای اولین بار در کشورمان ثبت شود.

رونمایی از کاپ جام‌جهانی در تهران سبب شده بود که برج میلاد ظهر میزبان جمع زیادی از چهره‌های سرشناس فوتبال ایران از نسل‌های مختلف باشد؛ از بازیکنان ایران در جام‌جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین مانند ابراهیم قاسمپور و حسین فرکی گرفته تا ستاره‌های تیم ملی کشورمان در جام جهانی خاطره‌انگیز ۱۹۹۸ فرانسه از جمله خداداد عزیزی، احمدرضا عابدزاده و حمید استیلی و هچنین وحید امیری که پس از حضور در جام‌جهانی ۲۰۱۸، خودش را برای ۲۰۲۲ قطر آماده می‌کند.

خارجی‌های حاضر در لیگ ایران هم از دیگر مهمانان مراسم بودند. سرشناس‌ترین‌ چهره خارجی، ژوزه مواریس سرمربی مشهور پرتغالی سپاهان و ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال بودند که امروز در برج میلاد حاضر شدند. دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال نیز دیگر خارجی حاضر در این مراسم بود.

در محوطه لابی ورودی سالن اصلی همایش‌های برج میلاد هم تابلو فرش‌های با عکس پیشکسوتان فوتبال و سرمربیان تیم‌ملی در دوره‌های مختلف به چشم می‌خورد. 

مراسم در حالی با نزدیک به یک ساعت تاخیر و از ساعت ۱۵ آغاز شد که در رونمایی از کاپ جام‌جهانی نمایندگان فیفا هم حضور داشتند. آندره واشکوویچ، سارا دندودیی و آکریس به نمایندگی فدراسیون جهانی فوتبال در کنار مهدی تاج رئیس و محمد مهدی نبی نایب رئیس فدراسیون فوتبال و مدیران باشگاه‌ها از حاضران این مراسم بودند.

احمدرضا عابدزاده، حمید استیلی، محمد فنایی، علیرضا فغانی، خداداد عزیزی، حسین فرکی، مرتضی پورعلی گنجی، حسن روشن، حمید درخشان، علی اصغر مدیرروستا، سعید فتاحی، مصطفی آجورلو، ژوزه مورایس، ریکاردو ساپینتو، ضیا عربشاهی، بهتاش فریبا، نیما نکیسا، اکبر مالکی، مهدی امیر آبادی، نصرالله عبداللهی، ابراهیم قاسمپور، حسین فرکی،وحید امیری، حسین شمس، علیرضا امامی فر، داود رفعتی، خداداد افشاریان، احسان اصولی، سیروس دین‌محمدی و روزبه نعمت اللهی از چهره های شاخص مراسم بودند.

مهدی تاج و مهدی نبی پیش از شروع مراسم خوش و بش گرمی با اسکوچیچ و حمید استیلی داشتند.

مراسم امروز چهره‌های غیر ورزشی هم داشت؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران و مهدی چمران رئیس شورای شهر از جمله این مهمانان بودند.

در ابتدای‌ این مراسم علیرضا زاکانی شهردار تهران در سخنانی گفت: بزرگان و ستارگان فوتبال ایران‌ که سالیان سال، با افتخار آنها را مرور کردیم و بخش‌های شیرینی از زندگی را سپری کردیم، در جمع حاضرند. فوتبال ایران به عنوان نماینده ملت بزرگ ایران در جام‌جهانی خوش خواهد درخشید و تیم داوری ایران آقای فغانی و همکارانشان هم درخشش ویژه خواهند داشت. امیدوارم با خلق افتخاری دیگر ملت‌مان را سرافراز کنیم.

شهردار تهران اظهار داشت: مدیریت شهری در ورزش یک رسالت بزرگ را برای خودش قائل است؛ اول توجه به ورزش که سلامت فرد را به ارمغان خواهد آورد و یک فرصت طلایی است. دوم اینکه ورزش زمینه انسجام و وحدت ملی را فراهم می‌کند. نکته سوم انکه ورزشکاران بزرگ برای ملت خلق افتخار می‌کنند و همه این سه مورد را در فوتبال هم مشاهده می‌کنیم.

زاکانی در پایان گفت: در حالی جام‌جهانی در غرب آسیا برگزار می‌شود که منطقه در یک آرامش به سر می‌برد و این آرامش نتیجه مجاهدت‌های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است.

محمد پولادگر معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش هم در این مراسم گفت: حضور کشورها در جام‌جهانی فارغ از هر نتیجه‌ای، یک افتخار بزرگ است و نشان از اقتدار و عظمت یک کشور دارد.

پولادگر اظهار داشت: سر تعظیم برای قهرمانانی فرود می‌آوریم که جان‌شان را برای دفاع از کشور دادند و امیدواریم با همدلی و در کنار هم یک حضور قدرتمندانه و عزتمندانه در جام‌جهانی داشته باشیم.

حواشی رونمایی از کاپ جام جهانی در تهران/ خوش و بش گرم تاج با اسکوچیچ/ عصبانیت نماینده فیفا به دلیل ازدحام برای عکس یادگاری +عکس

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال سخنران بعدی مراسم بود و گفت: فوتبالی‌ها دنیا را به دو قسمت تقسیم می‌کنند، تیم‌هایی که در جام‌جهانی هستند و کشورهایی که نیستند، برای پنجمین بار به جام‌جهانی می‌رویم و در دوره قبل درخشان‌ترین نتیجه تاریخ را گرفتیم که مقام معظم رهبری چندین بار تیم ملی را مورد تفقد قرار دادند.

تاج اظهار داشت: این بار امیدوارم از گروه‌مان صعود کنیم، کاری دشوار اما عملی است. ما افتخار آسیا هستیم و بهترین نتایج آسیایی‌ها را در دوره قبل رقم زدیم و امیدواریم در این دوره هم این افتخار رقم بخورد، به خصوص که فوتبال ایران قله آسیا است.

خداداد عزیزی، پیشکسوت فوتبال ایران هم در این مراسم گفت: با توجه به بازیکنان و مربیانی که داریم‌ می‌توانیم به دور دوم صعود کنیم و امیدوارم در قطر شاهد این اتفاق باشیم.

پس از رونمایی از جام، حاضران در مراسم به نوبت با آن عکس یادگاری گرفتند.

شلوغی و ازدحام روی سن با عصبانیت نماینده فیفا همراه شد.

ازدحام روی سن به حدی زیاد بود که نماینده فیفا با انداختن یک پارچه ترمه روی جام اعلام کرد تا وقتی این محوطه خالی نشود اجازه عکس گرفتن به هیچکس نخواهد داد.

حواشی رونمایی از کاپ جام جهانی در تهران/ خوش و بش گرم تاج با اسکوچیچ/ عصبانیت نماینده فیفا به دلیل ازدحام برای عکس یادگاری +عکس

حواشی رونمایی از کاپ جام جهانی در تهران/ خوش و بش گرم تاج با اسکوچیچ/ عصبانیت نماینده فیفا به دلیل ازدحام برای عکس یادگاری +عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    35 6
    همه جا باید ابروریزی کنیم
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      5 9
      همه جا اینجوری نیست در ضمن ممکنه توطئه در کار باشه
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      5 2
      انتخاب مجدد تاج اصل داستان فساده، مراسم سر جاش.....
    • مرتضی IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      1 2
      من هم تایید می کنیم. ابروریزی و بی فرهنگی و جهان سومی رو خوب نشون میدیم. این بنده خدا میگه توطئه بوده. اخه توطئه !!!! توو خیابونا و کوچه و محل ها بی فرهنگی موج میزنه. هر کسی به فکر خودشه.یه عکس بگیره ففط. بعد بگه ما که گرفتیم. این جماعت گشنه و ندید بدید همیشه خاک برسر هستن،واسه هر چیز خارجی جون میدن.اون از مجلس که عکس گرفتن.واااای ادم دیوونه میشه از دست اینا
    • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      0 0
      چه ربطی به آبرو ریزی داره ؟ یه کم هیجان ایجاد کردن
  • FR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    12 3
    مشت نمونه خروار
  • ناشناس IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    13 2
    فقط بلدید آبروریزی کنید. فقط ادعا. آخه یه مراسم رو نمیتونید اجرا کنید چرا زنگ میزنید میگید جام جهانی رو بفرستید؟
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      1 2
      اولا همه جا آبروریزی نمی‌کنیم دوما ممکنه توطئه باشه
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      1 0
      فیفا اگه زرنگ بود میتونست با فرستادن بدل این جام به کشورمون پول خوبی دربیاره، به این صورت که از هر نفر چند دلاری بگیره و اجازه بره با اون عکس بگیرن!
  • اکبر DE ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    18 1
    اینجاست که یاد جمله معروف ناصرالدین شاه میوفتم : همه چیزمون باید به همه چیزمون بیاد
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    4 1
    قطر قراره میزبان جام جهانی باشه من نتونستیم یه ساعت میزبان کاپ باشیم بعد حرفیم میزنی به بعضیا برمیخوره میگن غربگدا
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    4 2
    ی ضرب المثل ترکی هست که میگه : گورممش
    • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      0 0
      همون ندید پدید به فارسی
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      0 0
      گورممیشلر (ندیدبدیدها) Gormamishlar
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    1 0
    ولی خدایی خنده دار بود نماینده فیفا در رفت......این دیگه چه ترسویی بود
  • محمدایوب IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    2 3
    اینها سلبریتی های دوزاری عقده ای آنوقت تو تمام کارها نظر میدن وفضولی میکنن ندید بدیدها
  • مرتضی IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    0 0
    وضع بلاس پوشیدنشونو ببین.یه صورت رو نمیتونن انکارد کنن ، اخه چقدر چندشین
  • DE ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    0 0
    مهندس چمران فوتبالیست بوده؟!
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    0 0
    اگه امکان داشت کاپ رو با دندوناشون تیکه تیکه میکردن
  • ناشناس TH ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 0
    خیابانی را باید بفزستن برای برنامه هایی مثل خندوانه برای کسایی که دوست دارن الکی بخندن صحبت کنه.جدی هم صحبت کنه طنز برقراره.حداقل از رامبد که زورکی میخنده بهتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس