سخنرانی سردار سلامی در دانشگاه تهران آغاز شد

سرلشکر سلامی با بیان اینکه تنها قدرتی موثر و بازدارنده است که منشأ بومی و ملی داشته باشد گفت:‌ در حوزه بردهای مخلتف پدافند از تنوع محصولات مختلف برخورداریم و آماده پاسخ به تهدیدات در هر سطحی هستیم.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از نمایشگاه پدافندی و جنگ الکترونیک وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بازدید کرد.

سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در این بازدید در سخنانی با تقدیر و تشکر از متخصصان، دانشمندان و تلاشگران مومن، متعهد و جهادی وزارت دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح، اظهار داشت: طی بارها بازدید از تجهیزات و سامانه های تولید شده در مجموعه وزارت دفاع با توانمندی های دفاعی و دستاوردهای این سازمان آشنا بودم؛ اما آنچه امروز حائز اهمیت است تغییر مسیر خطیِ روند قدرت به روند غیرخطی شتابدار است و این به معنای جهش در پیشرفت فناوری های دفاعی است.

وی با تشریح دستاوردهای به نمایش درآمده با موضوعات جنگ الکترونیک، پدافند هوایی، پهپاد ها، موشک‌های کروز گفت: پیشرفت های رخ داده در عرصه دفاعی شکوهمند،اقتدارآمیز ، بازدارنده و منطبق بر دو واقعیت پیشرفت های فناوری در سطح جهانی و ناتوانمند سازی اقدامات دشمن در حوزه پدافندی است.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه ضروری بود در برابر توانمندی ها و سرعت تکنولوژی جهانی بتوانیم تجهیزات و سامانه های پدافندی خود را تقویت و فاصله تاریخی خود را با کشورهای پیشرفته کم کنیم، افزود: بحمدالله این اتفاق امروز رخ داده است و نیروهای مسلح در زمینه های مختلف دفاعی از جمله حوزه الکترونیک به عنوان فناوری پیشرفته و سطح بالا به موفقیت های تصمیم ساز دست یافته است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه نیروهای مسلح در حوزه تحقیقات دفاعی نیز فاصله با کشورهای صنعتی را پایان بخشیده است، تصریح کرد: این اتفاق در علوم و فناوری ها در یک نظام و منظومه هماهنگ روی داده است و در واقع دستاورد های دفاعی پیشرفته که امروز می بینیم محصول پیشرفت در چند دانش و ترکیب هماهنگ این دانش ها با یکدیگر است. ترکیب و استفاده صحیح از فناوری ها نتیجه مدیریت، مهندسی و حتی معماری شکل ظاهری سامانه هاست.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه در حوزه بردهای مخلتف پدافند از تنوع محصولات مختلف برخوردار هستیم، گفت: به برکت هوشمندی در این حوزه بحمدالله کمبود و خلایی نداریم و آماده پاسخ به تهدیدات در هر سطح هستیم.

وی با تاکید بر اینکه به رغم همه محدودیت ها، تحریم ها، بدعهدی ها و کارشکنی های بیگانگان امروز با تکیه بر جوانان نخبه همین مرز و بوم به توانمندی های مناسبی و افتخار آمیزی دست یافته ایم، گفت: این شکوه و عظمت هم در سازمان جهاد و خود کفایی نیروهای ارتش و سپاه و هم در مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح محقق شده است.

فرمانده کل سپاه علوم و فناوری های بومی را «خودمولد» و منتج به رشد و پیشرفت و توسعه روز افزون توصیف و تأکید کرد: تنها قدرتی موثر و بازدارنده است که مبنا و منشأ بومی و ملی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مشاهده دستاوردهای نمایشگاه وزارت دفاع قابل تحسین و نمایانگر توانایی های بالای جمهوری اسلامی در حوزه دفاعی است گفت: امروز سیستم دفاعی و نظامی کشور صرفا یک توانمندی معکوس سازی، تقلیدسازی و شبیه سازی مدل های خارجی صرف نیست و مشاهده آرایه های متنوع نظامی و دفاعی، بیانگر اشباع نیروهای مسلح از روی آوری به بیگانگان است.

سرلشکر سلامی با اشاره به تلاش نخبگان و دانشمندان نظامی و دفاعی در خصوص دستیابی به فناوری های بومی گفت: امروز روش روی آوری ها برعکس شده و برخی قدرت های رده نخست دنیا تمایل به خرید تجهیزات نظامی و دفاعی از جمهوری اسلامی دارند که البته این موضوع محقق شده و هم اکنون در حال استفاده و آموزش هستند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه پیشرفت های دفاعی جمهوری اسلامی ایران در شرایط تحریم های نامشروع و ظالمانه حاصل شده است، تصریح کرد: این دستاوردها در دل جوانان این مرز و بوم تولید امید و انگیزه می‌کند و اگر امروز می‌بینیم که ایران اسلامی کانون توجه جهانیان است به دلیل قدرت این سرزمین است؛ و این واقعیتی انکارناپذیر است که در جغرافیای سیاسی جهان نام هیچ قدرت ضعیفی ثبت نمی‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • علیرضا IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    7 14
    یکی از این تهدیدات تهدید حمله اتمی هستش زیردریایی های اوهایو آمریکا کف اقیانوس آرام خوابیده و هم زمان شصت موشک اتمی از آنجا به طرف ایران شلیک میشه توضیح دهید چگونه مقابله می کنید شما که میگی در هر سطحی از تهدیدات مقابله می کتیم
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      6 2
      موشک اتمی دفاعیات نظری داره یعنی سلاحهای کشتارجمعی اعلان جنگ به کشته شده ها باهردین وملیتی دراون سرزمین حساب میشه علاوه براین که بمب اتم برای حمله متقابل راخودسازمان ملل براساس قانون دفاع متقابل به کشورموردتهاجم قراردهنده میدهد ومجوزشلیک متقابل رامیدهد ضمن اینکه کجری عملیات اتمی جنایتکارجنگی است وقدرت پدافندی وانتقام گیری اززمان شلیک تارهگیری ومنهدم کردن مکان شلیک برای مقاومت بین المللی کاملاعملی است بخش نظامی ایران درزیررشته کوههای بین المللی وداخل کشوربه ساخت ادامه میدهدواسیب ناپذیراست
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      10 2
      اگرشلیک بمب ات عواقب کشنده ونابودکننده برای کشورهای استکباری نداشت شک نکنیداستفاده میکردند
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      4 0
      ازکجا میدونی که بمب اتم برای پاسخ دادن نداریم.
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      0 1
      زیردریایی های اوهایو آمریکا را در همان کف اقیانوس آرام چال میکنیم قبل از آنکه بخواهند شلیکی داشته باشند.سوال بعدی لطفآ؟؟؟ سوالهای آب دوغ خیاری جوابهای نوشابه ای میطلبد
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      1 1
      مسئولان بنابه ملاحظات دیپلماتیک نمیتوانند بگویند ایران اتمی شده ولی ما میدانیم ایران موشکهای متعدد اتمی دارد . انتظار نداشته باشید مثل پهپادها در شهرهای زیر زمینی آنها را نشان دهند. اسرائیل و منافقین هم میدانند بخاطر همین مثل سگ از ایران میترسند و جرات حمله ندارند.
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      1 0
      عرض تسلیت به فرقه قجر که بعد سالها جاسوسی و خیانت و پاچه خواری آمریکائیها نتونستید جلوی اتمی شدن ایران را بگیرید. در آخرین سخنرانی قجر خنده های هیستریکی میکرد که نشان دهنده از دست دادن تعادل روانیست و احتمالا در آینده چند تن از سران فرقه دق مرگ خواهند شد.
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    4 1
    چجوری آماده اید؟
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      1 1
      روسیه که پشیمان شد
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      0 2
      به وقتش
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      0 4
      به تو ربطی داره؟
  • DE ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    9 0
    آماده پاسخ به تهدیدات در هر سطحی هستیم.
  • ابوالفضل IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    3 1
    به فضل الهی
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 0
    اسراییل حتی ارزش جواب مصاحبه ای هم نداره
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 0
    امتحانش برای اسقاطیلی ها مجانی نیست. چون ممکنه دیگه موجودیتشون به یه روز هم نکشه
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    6 4
    با جیب ملت و جون جوانهای مردم بچه های خودشان آمریکا تشریف دارند
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      4 5
      میشه سند معتبر بیاری و نشون بدی؟؟؟؟؟؟
  • DE ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    1 0
    کدام برخی ها ؟؟؟؟؟؟
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 2
    بالاخره که باید برن از فلسطین. دیر و زوود داره سوخت و سوز نداره
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    0 5
    19 سال بیشتر از عمر تسراییل نمونده
  • SE ۰۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    0 2
    اسرائیل کم کم باید بار و بندیلشو ببنده برای شنا
  • RO ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    0 0
    وقتی بازدارندگی هسته ای تاکتیکی و استراتژیک داشته باشیم می‌توانیم بگوییم در هر سطحی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس