تعداد قربانیان باران‌های موسمی در پاکستان به ۱۱۶۲ نفر رسید

تعداد قربانیان باران‌های موسمی در پاکستان که از ۱۴ ژوئن آغاز شده است، به ۱۱۶۲ نفر افزایش یافت.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان امروز چهارشنبه اعلام کرد: باران‌ های موسمی که از ۱۴ ژوئن آغاز شده کماکان ادامه دارد.

در بیانیه صادره از سوی سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان در این خصوص آمده است: در شبانه‌ روز گذشته ۳۶ تَن دیگر نیز در این حوادث جان باختند و بدین ترتیب شمار قربانیان ناشی از سیل به ۱۱۶۲ تن افزایش یافته است.

بیانیه سازمان مدیریت بلایای طبیعی پاکستان اضافه کرد: شمار مصدومان نیز ۳ هزار و ۵۵۴ نفر اعلام شده است.

بیانیه مذکور می افزاید: بیش از ۳۳.۴ میلیون نفر در پاکستان تحت تاثیر سیل قرار گرفته اند.

در همین ارتباط، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل دیروز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که زندگی بیش از ۳۰ میلیون پاکستانی متاثر از باران های سیل آسای موسمی در این کشور قرار گرفته است.

در بیانیه این نهاد وابسته به سازمان ملل با اشاره به کشته شدن بیش از هزار پاکستانی در اثر وقوع سیل، آمده بود که از ماه ژوئن به این سو، وقوع سیل در پاکستان صدها هزار نفر از مردم این کشور را مجبور به ترک خانه های خود، نقل مکان به کمپ ها و یا اقامت در خانه های دیگران کرده است.

«فیلیپو گراندی» عضو کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، با تاکید بر این مهم که سیل اخیر در پاکستان برای مردم زیادی فاجعه بار بوده است، افزوده بود: ما به حمایت و همبستگی جهانی برای پاکستان در چنین مواقع سختی نیازمندیم.

این نهاد وابسته به سازمان ملل خواهان کمک مالی حدود ۱۶۰ میلیون دلاری بود تا از این طریق کمک های همه جانبه ای همانند غذا، آموزش و محل اسکان را در اختیار بیش از پنج میلیون نفر در مناطق آسیب دیده پاکستان قرار دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس