باخت تیم ملی والیبال ایران برابر هلند/ لاله‌های نارنجی سمی شدند!

تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در رقابت های قهرمانی جهان مقابل هلند قرار گرفت و نتیجه را به حریف خود واگذار کرد.

به گزارش مشرق، مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان ۲۰۲۲ که از روز جمعه چهارم شهریور با حضور ۲۴ تیم در شش گروه و در دو کشور لهستان و اسلوونی آغاز شده بود، امروز (چهارشنبه نهم شهریور) با برگزاری شش دیدار به پایان می‌رسد.

در سومین مسابقه آخرین روز مرحله مقدماتی دو تیم ایران و هلند از گروه F به مصاف یکدیگر رفتند و شاگردان بهروز عطایی ۳ بر یک نتیجه این مسابقه را به حریف قدرتمند خود واگذار کردند.

ملی‌پوشان کشورمان در ست دوم این دیدار ۲۵ بر ۲۱ هلند را شکست دادند اما در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۱۸ مغلوب حریف خود شدند.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، میلاد عبادی‌پور، مرتضی شریفی، امیرحسین توخته، علی‌اصغر مجرد و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرد. روبرتو پیازا سرمربی تیم ملی والیبال هلند نیز از وسل کمینک، نیمیر عبدالعزیز، میچل پارکینسون، فابیان پلاک، تیس ترهورست، جونیور توینسترا و روبرت آندرینگا در ابتدای این مسابقه استفاده کرد.

امتیاز نخست این مسابقه برای تیم ایران ثبت شد، اما پنج امتیاز متوالی برای هلند با سرویس‌های قدرتمند نیمیر عبدالعزیز برای این تیم به دست آمد و عطایی مجبور شد که شهروز همایونفرمنش را برای تقویت دریافت ایران وارد زمین کند که سرویس بعدی این بازیکن هلندی به اوت رفت.

سرویس‌های قدرتمند و هدف‌دار نقطه قوت تیم هلند در این ست بود و دریافت ایران را با مشکل جدی روبرو کرد. در امتیاز ۱۴ بر ۹ به سود هلند امیرحسین اسفندیار نیز به زمین آمد. در امتیاز ۱۵ بر ۱۱ به نفع هلند سرویس دوباره به نیمیر رسید و دو امتیاز متوالی گرفت تا عطایی به بهانه ویدئوچک یک استراحت به بازیکنان بدهد و سرویس بعدی این بازیکن به تور خود و در زمین هلند فرود آمد. در امتیاز ۲۱ بر ۱۴ محمدطاهر وادی برای ایران سرویس زد و تیم ایران چهار امتیاز متوالی کسب کرد. در نهایت این ست ۲۵ بر ۲۲ به سود هلند به پایان رسید.

در ست دوم نخستین امتیاز به تیم ایران رسید، اما هلندی‌ها کم‌کم امتیازات را به نفع خود ثبت کردند تا هفت بر چهار از ایران پیش بیافتند. تیم ایران در امتیاز ۹ با هلند برابر شد و پوئن نهم با دفاع توخته به دست آمد. رقابت دو تیم تا امتیاز ۱۶ بر ۱۴ به سود ایران بسیار نزدیک پیش رفت و سرمربی هلند درخواست وقت استراحت کرد. در امتیاز ۲۲ بر ۱۹ به نفع ایران صابر کاظمی هم به بازی آمد و در نهایت این ست ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران به پایان رسید تا دو تیم در ست شماری یک بر یک برابر شوند.

ست سوم با امتیاز سرویس عبدالعزیز برای هلند آغاز شد و در امیتاز سوم دو تیم برابر شدند. در امتیاز ۱۰ بر ۷ به سود هلند، عطایی درخواست وقت استراحت کرد که اختلاف امتیاز دو تیم زیاد نشود، تیم ایران سپس دو امتیاز متوالی به دست آورد. در امتیاز ۱۸ بر ۱۶ به نفع هلند، پیازا وقت استراحت گرفت و عطایی نیز بعد کسب دو امتیاز هلندی‌ها وقت استراحت درخواست کرد. در نهایت این ست ۲۵ بر ۲۰ به سود هلند به پایان رسید تا این تیم دو بر یک از ایران پیش بیافتد.

تیم ملی والیبال ایران در ست چهارم نیز به‌رغم تلاش فراوان ۲۵ بر ۱۸ نتیجه را واگذار کرد تا سه بر یک مغلوب هلند شود. الروسی الاحمدی حمید محمد از امارات و گروتودروس اپامینوداس از آلمان داوران اول و دوم این مسابقه بودند.

مسابقه دو تیم ایران و هلند سومین جدال تاریخ والیبال دو کشور بود که نتیجه آن دو برد و یک شکست برای نماینده سرزمین لاله‌ها است. آخرین رویارویی هلند و ایران در هفته نخست لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲ بود که شاگردان عطایی سه بر صفر در برزیل مغلوب این تیم شدند. تیم ملی والیبال ایران قبل از شروع این مسابقه با ۲۸۵ امتیاز در رتبه هفتم جهان قرار داشت و تیم هلند با ۲۳۲ امتیاز در جایگاه سیزدهم بود.

در دیگر مسابقه گروه ایران (F)، تیم آرژانتین سه بر دو مصر را شکست داد و با یک برد و چهار امتیاز در رتبه سوم جدول قرار گرفت. در دیدار همزمان و به میزبانی لهستان از گروه A تیم صربستان موفق به شکست سه بر صفر تونس با امتیازهای ۲۹ بر ۲۷، ۲۵ بر ۱۵ و ۲۵ بر ۱۷ شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    9 0
    ایران در ست چهارم 13 به 6 از هلند جلو بود اما همین ست را 25 به 18 به هلند باخت! دیگه پیدا کردن پرتقال فروش هم به درد ایران نمیخوره!
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      5 0
      مشکل در مربی هست که نتونست تاکتیک درستی پیش بگیره و تیمو از بحران خارج کنه. در واقع تیم به آقای عطایی باخت
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      7 0
      مربی بزرگ برای بازی های بزرگ
    • abbas IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      2 0
      ب حدی ست چهارم اعصابمو خورد کرد ک هنوزم مبهوتم ست صد در صد برده با اختلاف ۷ امتیاز رو با اختلاف ۶ امتیاز باختن خیییلی سخته اونقدر حالم گرفته شد ک سر شام اشتهام کور شد خییییلیییی مسخره باختن ی نفر نبود جلوی شماره ۱۴ اونارو بگیره هررر غلطی دلش خواست کرد
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    5 0
    ست چهارم ۱۳ بر ۶ جلو بودیم در نهایت به طرز مشکوک و عجیبی ۲۵ بر ۱۸ این ست را باختیم. آیا تیم مذاکره کننده برجام می تواند چنین کاری را انجام دهد؟
  • یدملت IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    4 3
    میدان بزرگ‌ سرمربی بزرگ‌ میخواهد مطمن باشید امشب حتی اگر معروف تو زمین بود باهمین سرمربی هم به هلند نمیباختیم افسسسسسوووووسسسس
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      1 0
      دقیقا اصل حرفو گفتی
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    5 0
    ما این بازی رو به بلند زدن‌های نیمیر باختیم. اگه قرار هست از جلوه استفاده نشه پس چرا دعوت شده؟ جلو ۲ متر و ۸ سانت هست و می‌تونست دفاع روی تور ما رو تقویت کنه
  • علی IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    5 0
    بابا این اسفندیار خودشم راضی نیست بیا تو زمین
  • محمدرضا کلباسی IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    4 0
    بازی برد و باخت داره اما وادی بی ادب ، بازی و اخلاق را با هم باخت
    • یک استقلالی IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      0 3
      چه بی ادبی کرد مسلمان چرا تهمت میزنی بدبخت
    • پرسپولیسی IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      3 0
      استقلالی جان وقتی مربی تعویضش کرد و نکته ای را بهش متذکر شد پاسخ مربی را با غضب داد که در دنیای حرفه ای جای نداره و حتی اخراج داره
    • محمدرضا کلباسی IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      3 1
      حتما کور بودی که زبون درازی وادی را ندیدی! اس دق لالی خاک بر سر بدبخت
    • پرسپولیسی IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      0 0
      کلباسی مودب باش. استقلالی فقط سوال کرد. در ضمن وادی گفته که اصلا اینجوری نبوده و از دست مجرد عصبانی بوده که از پاس استفاده نکرده بود و داشت اینو برای سرمربی توضیح می داد. منهم اول فکر کردم با مربی بد حرف زده
  • ص IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    3 0
    سرمربی ایران کار روانی و انگیزشی بلد نیست، هر چند فنی خوبه
  • امید IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    4 1
    دقیقا مثل یک تیم محلی درجه دوم بازی میکردن.میلاد عبادی پور بسیار ضعیف! و دیگه اینکه بهروز عطایی در قواره مربی تیم ملی نیست و دلیل اصلی باخت مفتضخانه امشب بود.
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    3 0
    خدا خیرت بده موسوی! ولی بدان که بخاطرامکانات و غذا ترک سنگر کردن مصداق خیانت است. نیمیر امشب در غیاب دفاع روی تور، کشورت را تحقیر کرد.
  • رضا CH ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    4 0
    دقیقا به سر مربی تیم باختیم اینجا عیار مشخص میشه …وقتی یک بازی کن روزش نیست چرا آقای عطایی دست به تعویض نمیزنه چرا کسی که مسئولیتش جمع کردن توی هست اینقدر اصرار داره پاس بده حتی چند بار با اینکه پاسور در کنارش آماده پاس دادن بود باز هم خودش رو قاطی کرد و ما امتیاز مسلم را از دست دادیم!!!!! واقعا میبایستی گیم چهارم را میبردیم و شانس داشتیم گیم پنجم را با توجه به خستگی احتمالی نمیر ببریم ……افسوس ….. چرا کسی که در جام واگنر اینقدر خوب بازی کرد اصلا بازی ندادیم ؟؟؟؟؟ منظورم افای معنوی نژاد است واقعا چرا ؟؟؟؟
  • مهران از آلمان DE ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    2 0
    تیم ایران یک به تصمیمات اشتباه مربی با آوردن اسفندیار( باید معنوی را می‌آورد) که یک پوئن می‌گرفت چهارتا خراب می‌کرد، دو به دریافت و سرویس بد و سه به پاسور بسیار ضعیف باخت. تیم هلند قدرت آنچنانی در حمله غیر از قطر پاسور نداشت و اگر سرویس‌های ایران پرشی موجی می بود قطعا میتونستیم نتیجه خوبی بگیریم. گویا اسفندیار و امین فقط محکم زدن را والیبال می‌دانند. در اکثر حمله های اسفندیار که دفاع شد امکان جای خالی های خوبی وجود داشت. امین هم که فقط یک جای خالی بلده اونم وسط زمینه. خلاصه که تیم اصلا در قد و قواره بازی های جهانی نیست و فکر می‌کنم( که امیدوارم اشتباه کنم)در مرحله حذفی باید برگردند ایران.
  • اخوان IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    2 0
    از تصمیم گیری آقای بهروز عطایی در این بازی متعجب هستم در بازی های گذشته بهترین باریکن تیم ایران شریفی بود باریکن پر سرعت و قدرتمند در بازی با هلند علت اینکه شریفی جزو اعضا اصلی تیم نبود چه بود بنظرم یک اشتباه بزرگ بود برعکس اسفندیار یک بازیکن پر از اشتباه که به هیچ وجه نمی توان روی آن حساب کرد دیر حرکت می کند موقع اسپک توپ را بالا نمی گیرد و هنگام پرش گاها زیر توپ مکث می‌کند و فرصت ها را از دست می دهد امیدوارم آقای عطایی دقت بیشتزی در چیدمان افراد اصلی تیم داشته باشد
  • علی عشق IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    1 0
    سلام به همه ی دوستان عزیز متاسفانه ما به کادرفنی باختیم
  • IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    3 0
    تو بازی های لیگ جهانی از جلوه استفاده کرد و خوب جواب داد ولی اصلا تو این بازی ها یه ست هم به جلوه بازی نداد درحالی که دفاع جلوه خیلی خوب بود و میتونست جلوی نیمیر دفاع کنه. این مربی هم با این روش از عهده کار برنمیاد
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    2 0
    1) قدرتی زنهای ما کماکان از هوش و ظرافت برخوردار نیستند فکر میکنند قدرتی زدن یعنی بپری چشماتو ببندی و محکم بکوبی پشت توپ ! ترکاشوند همین بود،زرینی همین بود،غفور و عبادی پور همین بود،اسفندیار و شریفی و اسماعیل نژاد هم همینن ! درحالیکه میبینیم قدرتی زنهای تیمهای مطرح ، یک بار زاویه مخالف میگیرند باردیگر مستقیم میزنن دفعه دیگر با سرپنجه و دست دفاع بازی می کنند یکجا هم میبینن جلوشون ۳ دفاع حضور داره حداقل محکم نمی زنن که با شتاب برگرده تو زمینشون ، به اینا می گن هوش و ظرافت 2) والیبالیستهای ما ،تو جریان بازی ۱۰۰ درصد حل می شن جلو می افتن فکر می کنن تمام شده می بازن !مثل همین بازی که ۶ امتیاز جلو بودن با ۷ امتیاز اختلاف باختن! به مصر یا بلغارستان میرسن در حد هند والیبال بازی میکنند به آمریکا میرسند میشن فرانسه! 3) تو کل بازی در فکر دعوا و کل کل و یقه گیری هستند که عموما،اعصاب و روان خودشون له میشه تیم حریف ککش هم نمیگزه (چون ما احساساتی هستیم آنها عموما ماشینی).مشخصه که تمرکزی باقی نمیمونه و بلاشک ایران با اختلاف، پرنوسان ترین والیبال دنیا را بازی می کند.تو هر بازی،از سطح بلغارستان تا سطح فرانسه نوسان داریم! یک ست،منتخب بنگال هستیم ست بعدی منتخب جهان که اونهم در اکثر مواقع خروجی خوبی نداره چون جویه و افت میکنیم و بعد جرقه ای طوفانی،یهو بازی را کلا ول میکنیم! ۲۰ سال بیشتره والیبالمون همینه،ایکاش مربیان پایه ما روی این کار کنند که والیبالیست محترم،بازیتو بکن.باهوش و متمرکز باش.هدف امتیاز گرفتنه.نه اینکه اونقدر محکم بکوبی که توپ از کنار بازیکن حریف رد شه بترسوندش،جگرت حال بیاد!هدف برده نه اینکه بیای که خودتو تو زمین خالی کنی.تو بازی با هلندیها هم بیخود و بیجهت درگیر بودیم.همه هم کاپیتانند و سخنگو!یکی هم انگلیسیش ضعیف باشه بالاخره با ادا اطوار،حال بازیکن حریفو می گیره تا خنک شه.حالا برید دوش آب سرد بگیرید و جشن هلندی ها را تماشا کنید.آنها رفتند با ترکیه بازی کنند ببرند برن جزء چهار تا تیم،شما هم برید با برزیلیها بازی کنید.فقط یادتون نره حالشونو زیر تور بگیرید! البته تمام این تخم لقها رو نسل پلاستیکی قبلی تو مخ این جدیدیها کاشته و اینام کورکورانه مثل طوطی همون کارا رو دارن تکرار میکنن.
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    2 0
    علاوه بر کنترل استرس بازیکنان توسط کادر فنی،لازمست توجه شود تیم ایران برای این سطح از مسابقات باید انجام حرکات سریعتر بعد از دریافت اول (شامل پاس پاسور و حرکت مهاجمان) را تمرین کند و همه چیز را به نا مناسب بودن دریافت اول مربوط نکند. با این شرایط پاسوری، درصد موفقیت مهاجمان خیلی کم شده چون کاملا مشخص میشود که مهاجم اصلی ما کیست و مدافعان حریف هم فرصت کافی برای دفاع محکم پیدا میکنند (این موضوع هم در بازی با هلند و هم در بازی با مصر کاملا به چشم می آمد). مهاجمان ما هم کمتر با هشیاری و چشم باز عمل میکنند و بیشتر اسیر احساسات هستند و با شدت تمام توپ را به دستان دفاع میکوبند. اگر شرایط پاسوری بهتر شود، فشار روانی تیم و بخصوص پاسور کمتر میشود و بازی بهتری ارایه میدهد.البته در سرویس شرایط نسبتا بهتری داریم.عامل بیشتر موفقیت های ما همین سرویسها بوده اند. تعریف و تمجید مربیان دیگر از برخی بازیکنان ما باعث ایجاد استرس در آنها شده است (بخصوص اسماعیل نژاد و اسفندیار). کادر فنی میتواند این موضوع را مدیریت کند و خودش هم نباید تحت تاثیر این تعریف و تمجید ها باشد (این تعریفها در راستای ایجاد انرژی منفی روحی برای حریف مقابل و در راستای جنگ روانی و فشار روحی ارزیابی میگردد).بهرحال همه واقعا زحمت میکشند و بسیار تحت فشار هستند. انشالله در ادامه مسیر فارغ از نتیجه،عملکرد بهتر داشته باشند و موفق باشند.
    • رضا CH ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      1 0
      در همین رابطه به بازی تیم ایتالیا توجه کنید چقدر پاس های بریده و سریع داده میشه من خودم در یک کامنت در لیگ ملتها به این موضوع اشاره کردم که ما در مقابل ایتالیا با این روش بازی کند هیچ وقت نمیبریم . تیم ما باید روی این موضوع یعنی رسیدن سریع پاس به پاسور و رسیدن سریع پاس به مهاجم خیلی کار کند
  • سینا. GB ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    1 0
    آقای داورزنی تورقران یک پیشنهاد بدهید،به لوران تیلیه،مربی قدیم فرانسه ،تا بریم روی سگوی جهانی این مربی های درجه دو وسه چیه ،،خدایا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس