کد خبر 1413852
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
تورم در حوزه یورو رکورد زد

به‌دنبال افزایش بهای انرژی ناشی از جنگ اوکراین، تورم در حوزه یورو با رسیدن به ۹.۱ درصد، رکورد جدیدی را در ماه آگوست ثبت کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، براساس تازه‌ترین ارقام اداره آمار اروپا (یورواستت)، تورم در حوزه یورو با گذر از پیش‌بینی اقتصاددانان، به ۹.۱ درصد رسید.

براساس اعلام یورواستت(Eurostat)، این نهمین رکورد متوالی قیمت مصرف‌کننده در حوزه یورو است؛ این روند افزایشی از نوامبر ۲۰۲۱ آغاز شده است. تورم کل در ۱۹ کشور اروپایی که واحد پول مشترک دارند، در ماه جولای به ۸.۹ درصد رسیده بود.

یورواستت همچنین اعلام کرده که تورم سالانه حامل‌های انرژی با ۳۸.۳ درصد به بالاترین رقم رسیده اما نسبت به ماه جولای اندکی کمتر است.

کارشناسان می گویند «نرخ تورم احتمالاً در سپتامبر باز هم افزایش خواهد یافت و در نتیجه فشار بر بانک مرکزی اروپا برای ادامه افزایش نرخ بهره همچنان ادامه پیدا می‌کند.

آمار یورواستت در حالی منتشر شده است که شرکت گازپروم (غول انرژی روسیه) امروز اعلام کرد که خط لوله نورد استریم ۱ از ۳۱ آگوست به مدت ۴ روز از مدار خارج و جریان گاز به اروپا در این مدت متوقف خواهد شد.

اروپا به دلیل وابستگی به گاز روسیه به شدت نگران است که مسکو در بحبوحه جنگ اوکراین، درصدد تحت فشار قرار دادن غرب بوده و با کاهش گاز ارسالی در زمستان به تحریم‌های کشورهای اروپایی علیه مسکو پاسخ دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس