مسکو

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، دولت اوکراین به تلاش برای ساخت بمب اتمی اذعان کرده و هرگز تلاش نکرده بود آماده شدن برای رویارویی نظامی با روسیه را مخفی نگه دارد.

به گزارش مشرق، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت، دولت اوکراین به تلاش برای ساخت بمب اتمی اذعان کرده است.

زاخاروا در نشست خبری هفتگی گفت، اتحادیه اروپا خطرات ناشی از هدف قرار گرفتن نیروگاه اتمی زاپوریژیا توسط نیروهای اوکراینی را نادیده می‌گیرد.

این مقام روس متذکر شد، نیروهای اوکراینی با استفاده از تسلیحاتی که از غرب دریافت کرده‌اند نیروگاه زاپوریژیا را هدف قرار می‌دهند.

او با اشاره به سفر هیأتی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اوکراین گفت، بازدید آن‌ها از نیروگاه زاپوریژیا حقایق را درباره اقدامات تحریک‌آمیز اوکراین آشکار خواهد کرد.

زاخاروا افزود، دولت اوکراین اذعان کرده است که به دنبال تولید بمب اتمی بوده و به خود این زحمت را نداده که آماده شدن برای رویارویی نظامی با روسیه در آن زمان را مخفی کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود، افزایش تنش‌ها پیرامون نیروگاه اتمی زاپوریژیا موجب نگرانی شدید است و این در حالی است که انتظار می‌رود بازدید کارشناسان آژانس از بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اروپا امروز (چهارشنبه) شروع شود.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که بازدید کارشناسان آژانس از این نیروگاه که طی حملات موشکی هفته‌های گذشته آسیب‌هایی متحمل شده، موجب شود مقامات کی‌یف دست از تلاش برای ایجاد فاجعه‌ای اتمی بردارند.

این دیپلمات روس افزود، کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین فقط جنگ را طولانی‌تر کرده و تلفات آن را افزایش می‌دهد. کسانی که چنین اقداماتی را فراهم می‌کنند، مسئولیتی مشابه رژیم کی‌یف را در تمام جنایات و رنج‌های بشری به عهده دارند.

زاخاروا همچین گفت، «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه دیدار خواهد داشت. به گفته این مقام روس، آن‌ها درباره طیفی از مسائل از جمله برجام، اوکراین، مسائل سوریه، افغانستان و منطقه قفقاز گفت‌وگو خواهند کرد.

امیرعبداللهیان سه‌شنبه شب در رأس هیأتی برای سومین بار پس از تصدی وزارت امور خارجه راهی پایتخت فدراسیون روسیه شد. حسن کاظمی قمی نماینده ویژه ایران در امور افغانستان، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه و علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی نیز امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس