یورو ریپورتر: نماینده پیشین مجلس روسیه برای رژیم صهیونیستی جاسوسی کرد

گزارشگر سایت یورو ریپورتر در مقاله‌ای مدعی شد که والری شنیاکین سناتور پیشین روسیه شماره تلفن تعدادی از همکاران خود را به اسرائیل فروخته است.

به گزارش مشرق، تارنمای یورو ریپورتر ادعا کرد، والری شنیاکین سناتور پیشین کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون روسیه، ۱۶ شماره تلفن مقامات عالی رتبه روسیه را از طریق دامادش اولگ اسمیرنوف به سرویس اطلاعات اسرائیل فروخته است. هر شماره تلفن ۱۰ هزار یورو ارزش داشته است.

این موضوع در نتیجه حمله هکرها به ایمیل‌های مقامات پیشین روسیه و نزدیکان آنها فاش شده است.

یورو ریپورتر افزود، منبع نزدیکش به موساد (سرویس اطلاعات ملی رژیم صهیونیستی) گفت که دیدار در این خصوص در سپتامبر ۲۰۲۱ در قبرس صورت گرفته است.

یورو ریپورتر نوشت: برای اینکه بفهمیم والری شنیاکین، مقام پیشین روسیه، شماره چه کسانی را فروخته است، دوباره با منبع نزدیک خود به موساد تماس گرفتیم. متأسفانه ما از ۱۶ مورد فقط چهار مورد را دریافتیم.

بر اساس این گزارش، اولین شماره تلفن متعلق به استانیسلاو بوریسوویچ پوگینسکی است.

وی در سال‌های ۲۰۰۰-۲۰۰۳، معاون مدیرکل گروه دفاع هوایی Almaz-Antey (گروهی از شرکت‌های روسی که شرکت‌های توسعه و تولید تسلیحات دفاع هوایی را متحد می‌کند) بود. او از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ معاونت رئیس آژانس صنعتی فدرال را بر عهده داشت. وی در حال حاضر رتبه سوم شورای ایالتی فدراسیون روسیه محسوب می‌شود.

شماره تلفن دوم به آندری یوریویچ بلیانینوف، یک مقام دولتی روسیه تعلق دارد. وی از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶، در راس خدمات گمرک فدرال روسیه بود و از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ ریاست هیئت مدیره بانک توسعه اوراسیا (EDB) را بر عهده داشت. بلیانینوف از سال ۲۰۱۸ دبیرکل مجمع خلق اوراسیا است. او از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ مدیر سرویس فدرال قراردادهای دفاعی فدراسیون روسیه بود.

شماره سوم متعلق به شخصیت سیاسی روسی واسیلی ایوانوویچ پیسکارف است. او عضو شورای عالی حزب سیاسی روسیه متحد است. وی از سال ۲۰۰۸ معاون کمیته تحقیقاتی زیر نظر دادستانی کل فدراسیون روسیه (به ریاست الکساندر باستریکین) بود و در سال ۲۰۱۰، در مورد شناسایی افرادی از هیئت لخ کاچینسکی رئیس جمهور لهستان که در سانحه هوایی جان باختند، اظهار نظر کرد.

مدودف در سال ۲۰۱۱، با حکمی واسیلی پیسکارف، رئیس کل دادگستری را به عنوان معاون رئیس کمیته تحقیقات روسیه منصوب کرد. او تا سال ۲۰۱۶ این سمت را بر عهده داشت. وی در سال ۲۰۲۱ به عنوان رئیس کمیته امنیتی و مبارزه با فساد اداری انتخاب شد.

شماره تلفن چهارم از بقیه متمایز است. این شماره نه به یک مقام دولتی بلکه متعلق به تاجری به نام ولادیمیر الکساندرویچ سوروونف است. او رئیس ترمینال آلفا ترانس است، شرکتی که در استابنا (منطقه اسمولنسک) ثبت شده است.

یورو ریپورتر در پایان نتیجه گرفت، شنیاکین سناتور پیشین روسیه، شماره تماس افرادی را که می‌توانستند پیشرفت‌های نظامی و صادرات را برای دور زدن هرگونه ممیزی به سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی بفروشند، در اختیار آنان قرار داده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علی IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    0 0
    اینکه روسیه تو اکراین موقع اولین حمله گیر افتاد بخاطر لو رفتن جاسوسها یا جاسوسی در وزارت خانهای روسیه بود روسیه اینطور رودست خورد وای بحال ایران خدا رحم کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس