کد خبر 1413592
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴
چرا فائزه هاشمی از فعالیت حزبی منع شد

با تصمیم کمیسیون ماده‌۱۰ احزاب، فائزه هاشمی از فعالیت‌های حزبی و سیاسی منع شده است، اما این ممنوعیت نتیجه کدام رفتار و گفتار فرزند مرحوم هاشمی است که از مواضع براندازی نظام تا ضداسلام را در بر می‌گیرد.

به گزارش مشرق، فعالیت احزاب و همچنین نقش‌آفرینی‌های حزبی کشور، تنها در صورتی از چهره قانونی برخوردار خواهد بود که کمیسیون ماده‌۱۰ احزاب وزارت کشور بر روند فعالیت آن‌ها نظارت داشته باشد.

در حقیقت تشکل‌های سیاسی، احزاب مختلف و صنفی شامل نهادهای ورزشی، فرهنگی و صنعتی با تأیید این نهاد برابر قانون از وزارت کشور و قوه قضائیه مجوز تأسیس و فعالیت می‌گیرند، ضمن اینکه عملکرد چهره‌های فعال در گروه‌های حزبی و صنفی نیز باید با تأیید این کمیسیون همراه باشد، به طوری که بررسی اعتراض به عملکرد چهره‌های حزبی و صنفی نیز از دیگر وظایف این نهاد قانونی به شمار می‌رود.

محرومیت فائزه هاشمی با رأی کمیسیون ماده‌۱۰ احزاب

این میان، اما در یکی از آخرین جلسات کمیسیون ماده‌۱۰ احزاب و در جریان بررسی عملکرد چهره‌های حزبی، «فائزه هاشمی» از اعضای حزب کارگزاران سازندگی از ادامه فعالیت حزبی محروم شده است.

به گفته مالک شریعتی‌نیاسر، عضو کمیسیون ماده‌۱۰ احزاب، فائزه هاشمی از هر گونه فعالیت حزبی منع شد. اگرچه به گفته این عضو کمیسیون ماده‌۱۰ احزاب، رأی اعضای این نهاد قانونی به هاشمی ابلاغ شده است، اما تاکنون نه فائزه هاشمی و نه حزب متبوعش یعنی کارگزاران سازندگی نسبت به این تصمیم واکنشی نشان نداده‌اند، البته حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در اظهارنظری کوتاه گفته است: «در این رابطه چیزی به حزب کارگزاران سازندگی ابلاغ نشده است و فائزه هاشمی در جلسات حزب حضور فعال دارد!»

مالک شریعتی‌نیاسری، نماینده مردم تهران در مجلس در جریان یک نشست خبری درباره علت تصمیم کمیسیون ماده‌۱۰ احزاب عنوان کرده بود که او اقداماتی علیه مصالح کشور و تبلیغات علیه نظام انجام داده و به دلیل محکومیت‌هایی که داشته است و بنا بر اظهارنظر نهادهای امنیتی، اجازه فعالیت حزبی ندارد.

اما باید دید در بررسی عملکرد فائزه هاشمی چه چیزی مشاهده شد که وی از فعالیت حزبی منع شده است.

نقش‌آفرینی در فتنه ۸۸

فائزه از پرکارترین اعضای خانواده هاشمی در حوادث قبل و پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بود. وی یکی از حامیان مهم و اثرگذار موسوی بود که در این حمایت سنگ تمام گذاشت او هم مانند موسوی، قواعد بازی سیاسی را نقض کرد و، چون تاب و تحمل شکست در انتخابات را نداشت، بسترساز حوادث پس از انتخابات شد. فائزه در جریان یک اجتماع انتخاباتی در ورزشگاه آزادی که خاتمی و زهرا رهنورد نیز حضور داشتند، دوران اصلاحات را تداوم دوران سازندگی دانست و در توصیف دوران دولت نهم گفت: «در شرایطی به‌سر می‌بریم که نکبت، خفت و خواری نصیب ملت ایران شده است! مطمئن هستم اگر بر اثر خطای ما این دولت پیروز شود، امر بر آقای احمدی‌نژاد مشتبه می‌شود که خود را امام زمان بنامد و خطاهای گذشته را با قدرت بیشتر ادامه دهد!»

صحبت‌های بی‌پرده دختر هاشمی‌رفسنجانی که هیچ گاه از سوی پدرش با انتقاد و واکنشی همراه نشد، زمینه‌ای شد تا احمدی‌نژاد در مناظره با میرحسین موسوی با استناد به آن بگوید: «دوره اصلاحات ادامه راه سازندگی است و آقای موسوی هم استمرار همان راه است، یعنی اشرافیتی که جناب آقای هاشمی در کشور پایه‌گذاری کرد، قرار است ادامه پیدا کند.»

با تمام فرازونشیب‌ها، انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد، اما پایان انتخابات در حقیقت پایان فعالیت‌های فائزه هاشمی نبود، به طوری که وی در سازماندهی و ایجاد تجمعات اعتراضی که بعدها به یک بحران برای کشور تبدیل شد و کشور را تا مرز براندازی نظام پیش برد، نقش اثرگذاری داشت.

شرکت در تجمعات، سخنرانی‌های تحریک‌آمیز و هتک حرمت از سوی فائزه هاشمی در نهایت موجب شد وی روز ۳۰ خرداد دستگیر شود، اما دستگیری او به دلیل فشارها برای آزادی‌اش تنها یک روز به طول انجامید.

فائزه هاشمی هر چند بعد از بازداشت یک‌روزه، مدتی حاشیه‌نشینی کرد و غیر از حرف‌های پراکنده‌ای که در سطح رسانه‌ها از وی منتشر می‌شد، خبری از او نبود، اما حضور دوباره‌اش در حاشیه مراسم ۱۶ آذر و روز دانشجو در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد و سخنرانی در جمع تعدادی از حامیان موسوی و همچنین حضوری دیگربار در میان اغتشاشگران روز عاشورای حسینی در تهران، از تداوم تحرکات او در ایام انتخابات حکایت داشت.

اهانت فائزه هاشمی به رسول‌الله (ص)

فعالیت و تبلیغ علیه نظام البته تنها گوشه‌ای از نقش‌آفرینی‌های فائزه هاشمی در طول سال‌های گذشته بوده است. وی در اظهاراتی عجیب به ساحت پیامبر اسلام (ص) توهین کرد و گفت: حضرت محمد (ص) پول‌های حضرت خدیجه (س) را حرام می‌کردند. حضرت محمد (ص) کار اقتصادی نکردند، پیامبری می‌کردند!

توهین به ساحت امام حسین (ع)

به بهانه دفاع از یک زندانی سیاسی

فائزه هاشمی در اظهاراتی دفاع از امیرانتظام، به عنوان یک زندانی سیاسی را دستاویز قرار داد تا به این بهانه به ساحت امام حسین (ع) توهین کند. وی در اظهاراتی بی‌اساس و سست گفته بود: اگر امیرانتظام را نماد مظلومیت بدانیم، اصلاً نمی‌توانیم امام حسین (ع) را در چارچوب مظلومیت مطرح کنیم. جریان عاشورا حداکثر ۱۰روز بود، کشته شدن امام در میدان جنگ بوده و فرصت دفاع هم وجود داشته و یک چیز متقابل بوده است، اما امیرانتظام ۴۰سال در زندان مورد ظلم قرار داشت.

در حالی که مذاکرات احیای برجام در کشور جاری بود، فائزه هاشمی در اظهاراتی عجیب خواهان باقی‌ماندن سپاه در لیست تحریم‌های امریکا و متحدانش شد. وی گفته بود: فعالیت‌های سپاه به ضرر کشور است! تنها راه بازگشت سپاه به پادگان‌ها این است که در لیست تحریم‌ها باقی بماند! چیزی که از سپاه نصیب جامعه ایران می‌شود، منفی است و باید جایی متوقف شود. فکر نمی‌کنم خروج سپاه از لیست گروه‌های تروریستی به نفع ایران باشد.

فائزه هاشمی، با طرح این مواضع عملاً به تریبون ضدانقلاب در کشور تبدیل شد.

دیدار علنی با اعضای فرقه ضاله بهائیت

دیدار فائزه هاشمی با «مهوش ثابت» از محکومان امنیتی و اعضای فرقه بهائیت، یکی از اقداماتی بود که بدون هیچ ابایی رسانه‌ای شد. این حرکت وی واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت تا جایی که پدرش هم در واکنش به این اقدام او گفته بود: «فائزه اشتباه بدی کرده و باید آن را تصحیح و جبران کند»، اما فائزه با بی‌توجهی به واکنش‌ها نسبت به اقدامش در گفت‌وگویی اظهار کرد اقدامش اشتباه نبوده و از آن پشیمان نیست، نظام به بهائیان ظلم کرده است!

او چندی بعد با «فریبا کمال‌آبادی» یکی دیگر از محکومان فرقه بهائیت و یکی از هفت عضو شورای رهبری بهائیان در ایران دیدار کرد.

حال، اما با مرور این رفتارها می‌توان دریافت که چرا کمیسیون ماده‌۱۰ احزاب به عنوان یک نهاد قانونی رأی به منع فعالیت‌های سیاسی فائزه هاشمی داده است، با این حال، اما دبیر کل حزب متبوع وی از ادامه فعالیت‌های حزبی هاشمی خبر داده است!

منبع: جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    5 0
    فائزه اختلال هورمونی دارد. اگر تغییر جنسیت دهد مثل شهره لرستانی که مازیار شد او هم مثلا فرهاد شود خیلی از رفتارهایش اصلاح میشود. معصی هم با تغییر جنسیت دست از شرارت برمیدارد. دولت چتر بیمه را بر سر کسانی که مشکل دارند بگستراند تا کمتر شاهد شرارت این بیماران باشیم.
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      3 0
      اظهارات فاجعه درباره مقدسات رو خوندم. این عجب بی ریشه ایه
  • ش. AE ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    5 0
    این خانواده حزبی ندارن جز حزب پول و حزب چپاول جیب مردم و بیت المال
  • سید فروزان CH ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    8 0
    اف بر هاشمی و فامیلش لعنت خدا برمرعشی اف بر روحانی و خاتمی اف بر همه غربکدایان بی غیرت
  • DE ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    4 0
    بی‌اعتنایی فائزه هاشمی به حکم ممنوعیت حزبی. خب این به حرف باباش هم گوش نمیکرد از اول افسار گسیخته و گستاخ و طلبکار بود. ک
  • BE ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    0 5
    ژاندارک دوران
  • IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    5 0
    با این افسار گسیخته منافق فتنه گر خیلی مماشات شد زودتر از اینها باید افسارش کشیده می شد .
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    5 0
    چرا این خائن به مردم وکشور باید آزاد باشد؟
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    1 4
    اصلا مگر در ایران حزب به معنای واقعی داریم یا اجازه فعالیت حزبی کسی داره ؟ که فایزه خانم ازان محروم شه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!خخخخخخخخخخخخخخ
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      0 0
      قانون احزاب بهانه است. ببین ترس چکار کرده است
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    2 0
    خاک تمام این دنیا وآتش تمام آن دنیا برسر بی ارزشت امراته حماله الحطب!
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    3 0
    مولانا می گوید : « خر نشاید کشت از بهر صلاح _ چون شود وحشی شود خونش مباح‌‌». اگه اون وقت که وحشی شد و به پیغمبر اهانت کرد باباش تو دهنش زده بود یا بقول کریم باقری شوهرش یه جفت کشیده نرو ماده مهمونش کرده بود حالا این وحشی بیسواد کودن اینطور شلتاق نمی کرد. ریخت کلفت هاس.
  • محمدایوب IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    5 0
    این باید عبرتی باشد برای حرام خواران
  • كريم IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    4 0
    اي دختر حضرت آية الله حاج شيخ علي اكبر هاشمي رفسنجاني بهرماني نوقي، آنقدر در كارهايي كه به تو مربوط نبود فضولي كردي و گنده تر از دهنت حرف زدي كه پوزت زده شد. برو در خانه بتمرگ و به كارهاي آشپزي و جاروكردن و لباس شستن مشغول شو.
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    4 0
    فاجعه متولد 1341 و 60 سالشه. معلوم نیست این عجوزه چه مرگشه. درد بی درمونش چیه؟ چرا نمی تمرگه سرجاش؟ می گن بهایی شده. نسخه زیراکس هارزاده س!
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    4 0
    مرعشی (برادر عفت عجوزه) از : اسراییلی هم نجس تر است .
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    4 0
    فائزه هاشمی رفسنجانی = مریم رجوی = اشرف پهلوی
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    2 0
    اگر بایاش از همون اول زد بود تو دهنش کارش به اینجا کشیده نمیشود باید همون موقع که توهین کرد به ساحت پیامبر وامام حسین ع این زن رو ادب می کردند ازش متنفرم حال برو تو خونه به فتنه های که کردی فکر کن واینکه عذابی سخت در انتظارت
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    0 0
    فائزه هاشمی عاشق و دلداده ترامپ است
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • مجید IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 0
    بخاطراحساس خطر برای بعضی ها!!!!
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 0
    فائزه فقط دنبال چی است ؟
  • BE ۰۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 0
    شیر کاکائو زن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس