کد خبر 1413487
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
عراق

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با صدور بیانیه ای به نشست خبری مقتدی صدر واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، شیخ «همام الحمودی» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق به نشست خبری مقتدی صدر رهبر جریان صدر و عذرخواهی او از ملت عراق و درخواست از طرفدارانش برای خروج از منطقه سبز بغداد بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: سید مقتدی ثابت کرد که فرزند همان مکتب است؛ مکتب صدر که برای دین و ملتش فداکاری می‌کند. او موضعی شجاعانه و مسئولانه برای حفظ عراق عزتمند و ایجاد اصلاحات و شکوفایی آن اتخاذ کرد.

الحمودی ادامه داد: میان اصلاحات و محافظت از کشور تعارضی وجود ندارد بلکه این دو تکمیل کننده یکدیگر هستند؛ اصلاحاتی که به از دست رفتن کشور منجر شود یا وجود یک کشور شکست خورده و فاسد هیچ یک ارزش و سودی ندارند.

وی در پایان تأکید کرد: کشور با همبستگی جمعی و دست در دست یکدیگر حفظ می‌شود و ایجاد اصلاحات و تصحیح روند واقعی آن طبق قانون اساسی با مشارکت و اراده همه فرزندان ملت عراق این مسیر را تکمیل می‌کند و منافع عالی آن را برای دستیابی به زندگی عزتمند، امن و شکوفا محقق می‌سازد.

گفتنی است که مقتدی صدر امروز در نشستی خبری در واکنش به تحولات اخیر عراق، ضمن عذرخواهی از مردم این کشور از طرفداران خود خواست منطقه سبز بغداد را ترک کنند و به درگیری‌ها خاتمه دهند. وی در عین حال همچنان بر کناره گیری از عرصه سیاسی عراق تأکید کرد و گفت از این پس یک شهروند عادی عراقی خواهد بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    4 1
    هندونه زیر بقل این فاسد نگذارید
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    2 0
    ۳۰ نفر کشته
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    1 0
    چرا عاقل کند کاری که باز آرَد پشیمانی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس