کد خبر 1413338
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
افزایش ورود اتباع خارجی مسلمان به کشور

فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به اینکه آمار ورود اتباع خارجی مسلمان به کشور در حال افزایش است، گفت: امیدواریم با آرامشی که در روزهای آینده در عراق برقرار می‌شود مرزها به روز زوار باز شود.

به گزارش مشرق، سردار سرتیپ احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی فراجا صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه امیدوارم هرچه سریع‌تر دستگاه ایکس در تمامی مرزهای کشور مستقر شود، گفت: هشت نفر از اشرار مسلح به ویژه در استان سیستان و بلوچستان و در مرزبانی آذربایجان غربی که با نیروهای ما درگیری مستقیم داشتند به هلاکت رسیدند.

وی ادامه داد: امسال کشف و ضبط ۱۳ میلیون لیتر سوخت را داشتیم که ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

سردار گودرزی با اشاره به اینکه ۸۰ هزار نفر از اتباع غیرمجاز در نقاط صفر مرزی دستگیر شدند، گفت: برخی از اتباع غیرمجاز کودک بودند که ز آنها به همراه حانواده‌هایشان در شهرهای مرزی و موکب‌ها پذیرایی و به کشورهایشان بازگردانده شدند.

فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به تدابیر امنیتی ایام اربعین در مرز ایران و عراق گفت: برای مراسم اربعین همه زیرساختار را فراهم کردیم اما از دیشب ناآرامی‌ها و درگیری‌ها به بسته شدن مرزها منجر شده است. آمارها نشان می‌دهد ورود و خروج اتباع ایرانی و اتباع خارجی که مسلمانان کشورهای دیگر هستند نیز رو به افزایش است.

وی ادامه داد: امیدواریم با آرامشی که در کشور عراق در آینده‌ای نزدیک و حتی در دو روز آینده یا ساعات آینده برقرار می‌شود در شش مرز ایران و عراق امکان تردد زائرین فراهم شود. دو مرز تمرچین و باشماق امسال برای اولین بار راه اندازی شده است و در مرز سومار هم امکانات لازم برای تردد تدارک دیده شده است.

سردار گودرزی با بیان اینکه از مرزهای افغانستان و پاکستان زوار وارد کشور می‌شوند، گفت: ما ۶ مرز با عراق داریم اما تمامی مرزها در خدمت زائران بوده و مجموعه مرزبانی کشور برای مراسم اربعین در آمادگی صددرصدی هستند.

وی با اشاره به اینکه مرزبانان آخرین افراد بدرقه کننده زائران اربعین هستند؛ گفت: امیدواریم صدا و سیما و رسانه‌های کشور از لحظات شیرین زیارت اربعین مستندسازی تهیه کنند و نشان دهند که مردم خونگرم ایران تا چه میزان نسبت به اهل بیت ارادت دارند و روابط خوبی با مجموعه مرزبانی کشور دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    7 0
    مسولان راست وچپ عمدن 6000000میلیون افغانی را تو این تحریم وتوروم وبیکاری و کورنا وارد ایران کردند تا 6000000میلیون ایرانی بیکار بشند، ثروتمندترین کشور دنیا از لحاظ معادن وانرژی وموقعیت جغرافیایی وسرمایه انسانی نخبه اما بدبخترین وفقیرترین وبیکارترین وافسرده ترین ومجردترین کشور دنیا هستیم ،16000000میلیون مجرد تو ایران هست که سن ازدواجشان گذشته وجمعیت ایران پیر شده وزاد وولدی تو ایران نیست وبجاش افغانی زاد و ولدش زیاد شده، سوغات افغانستان برای ایران عتیاد وبیکاری ونا امنی است، خداوند مسولان راست وچپ را نابود کند ودر جهان ابرویشان برود که به فکر مردم نیستند و همه مردم را از بین بردند ، ایران رکوردار فقر وبیکاری وطلاق وتبعیض وسهمیه بندی علمی و فرهنگی وفساد ناموسی وتوروم ومهاجر واختلاص مسولان بیسواد ومجردترین وگرانی و افسردگی در دنیا است ،دین ودنیا را از مردم گرفتند دیگه خوشم از مذهب وریا نمیاد، به امید نابودی مسولان بی وجدان وبی مذهب انشالله نابود می‌شید همه چیز را ازمون گرفتید،خودمان از گرسنگی می‌میریم به فکر کشورهای دیگه هستند،چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      0 6
      سلام اولا ان شاءالله اصله دوما تحریف نکن و تفرقه ایجاد نکن سوما میدونیم که شماها از اسرائیل خوراک میشوید
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    8 0
    برای تاسیس نیروگاه بادی به سفارت افغانستان رفتم تا مساعدت کنند . گفتند اول ویزا بگیر و پول بوده بعدا میتوانی بروی. گفتم مگر میلیونها افغانی که به ایران میایند ویزا دارند و پول به سفارت ایران میدهند ؟ پاسخ کاملا مستدلی داد : آن مشکل خودتان است به ما ربطی ندارد. مثل دیوار چین مرزهای شرقی را مسدود کنید آنوقت یک افغانی هم نمیتواند بیاید. اکثر افغانها سنی هستند و اگر مسلح شوند ارتش بزرگی در برابر خودمان داریم. ورود اسلحه بسیار زیاد شده. قجر و پنس اعلام پیروزی قریب الوقوع کرده اند این میسر نمیشود مگر تجهیز همین افغانها که در سرتاسر کشور پخش هستند. اطلاعات ارتش و سپاه همه افغانها را به چشم فاطمیون ننگرند. خطر بسیار جدیست. چهار پلیس افغان با قمه به آرایشگاه مردانه حمله کردند حالا اگر مسلحانه به آرایشگاه زنانه حمله میکردند چه کسی پاسخگو بود ؟ دستگاه قضایی هم که جز حمایت از زورگیران کار دیگری نمیکند !
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      0 3
      سلام اولا ان شاءالله اصله دوما تحریف نکن و تفرقه ایجاد نکن سوما میدونیم که شماها از اسرائیل خوراک میشوید
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      1 0
      بین مردم ایران و منافقین هر چه بیشتر تفرقه باشد اوج سعادت است
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    2 0
    ایران افغانستان دوم شده
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      0 2
      افغانستان جزئی از ایرانه
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    3 0
    با وجود کارگر ارزان افغانی ،کارگر ایرانی جرأت کمترین اعتراض ندارد
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      0 2
      بر دروغگو لعنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس