کد خبر 1413251
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷
حقایقی درباره تشخیص و درمان بیماری آبله میمونی

این روزها بسیاری از افراد نگران ابتلا به بیماری آبله میمون هستند و سوالاتی دارند درمورد اینکه آیا این ویروس قابل درمان است یا خیر.

به گزارش مشرق، دو سال گذشته جزء سال های چالش برانگیز بود که برای مبارزه با پاندمی کرونا تغییرات زیادی در نحوه زندگی و کار ما ایجاد کرد. اکنون مدت زمان کوتاهی است که مردم به زندگی عادی برگشته اند و از رسانه اخبار زیادی در مورد آبله میمونی به عنوان یک تهدید می شنوند. چیز هایی که می‌دانیم این است که آبله میمونی از طریق تماس نزدیک انتقال پیدا می کند.

اما هنوز هم در حال تحقیق و بررسیِ بیشتر در مورد این هستیم که آبله میمونی چگونه بین انسان ها منتقل می شود. بهترین راه برای محافظت از خود این است که از تماس با افرادی که عفونی شده اند دوری کنید، دست های خود را به طور مکرر بشویید و حتماً در مکان های شلوغ و محیط‌ های سربسته از ماسک استفاده کنید.

علائم اولیه آبله میمونی که شبیه به آنفولانزا هستند و شامل تب، لرز و بدن درد می شود را بشناسید و اگر بعد از چند روز این حساسیت تشدید شد و علائم بهبود پیدا نکردند، به پزشک مراجعه کنید.

آبله میمونی چگونه تشخیص داده می شود؟

آبله میمونی یک بیماری نادر بوده و ممکن است که پزشک متوجه حالتی شبیه آبله مرغان بشود؛ اما غدد لنفاوی ورم کرده معمولاً عامل تمایز آبله مرغان و دیگر ویروس های مشابه با آبله میمونی هستند.

در واقع برای تشخیص آبله میمونی، پزشک نمونه ای از بافت را از زخمی باز بر می دارد، سپس آن را آزمایش می کند و از طرفی هم باید نمونه خون بدهید تا ویروس آبله میمونی یا پادتن هایی که سیستم ایمنی برای دفاع از آن تولید کرده است را شناخته و بررسی کند.

آیا آبله میمونی قابل درمان است؟

آبله میمونی بیماری است که باید خودتان را برای مدتی محدود کنید و در نظر بگیرید که علائم آن بین ۲ الی ۴ هفته طول می کشد. اکثر افراد مبتلا؛ بدون درمان خود به خود خوب می‌ شوند اما به طور کل بعد از تشخیص، پزشک تان باید وضعیت شما را بررسی کند تا علائم را تحت کنترل بگیرد.

کاری که باید انجام دهید این است که از کم آبی بدن تان جلوگیری کنید و حتماً برای درمان عفونت های باکتریایی، آنتی بیوتیک استفاده کنید.

در حال حاضر هم هیچ درمان ضد ویروسی تایید شده ای برای آبله میمونی وجود ندارد؛ البته که دارو های ضد ویروسی طبق تحقیقات برای بعضی از این ابله ها در دسترس هستند؛ اما فقط بخشی از تحقیقات این داروها را تایید می کند و نمی توان آن ها را درمان قطعی دانست.

دوره بیماری آبله میمونی چقدر طول می کشد؟

آبله میمونی در حالت نرمال و طبیعی؛ بین ۲ تا ۴ هفته طول می‌ کشد. زمانی که در معرض این ویروس قرار گرفته اید، پزشک شما را تحت نظر می گیرد تا زمانی که حساسیت پوستی تان از بین برود.

آیا آبله میمونی کشنده است؟

طبق اطلاعاتی که در اختیار داریم تا به امروز هیچ کس بر اثر این بیماری جان خود را از دست نداده؛ اما ممکن است باعث مشکلاتی مانند ذات الریه یا عفونت های مغزی یا چشم بشود که می تواند کشنده باشد.

منبع:ایسکانیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس