روسیه

وزیر دفاع ملی کره جنوبی به گمانه زنی درباره آزمایش هسته‌ای جدید کره شمالی پرداخت.

به  گزارش مشرق، لی جونگ سوپ، وزیر دفاع ملی کره جنوبی امروز دوشنبه گفت که به نظر می‌رسد پیونگ یانگ آماده انجام یک آزمایش هسته‌ای -اولین آزمایش اتمی از سال ۲۰۱۷- است، اما مشخص نیست که آیا این آزمایش واقعاً انجام خواهد شد یا خیر.

وی در جریان نشست شورای ملی گفت: «در حالی که کره شمالی در حال پیشرفت توانایی‌های هسته‌ای و موشکی خود است و آماده‌سازی هفتمین آزمایش هسته‌ای خود را نهایی کرده است، شرایط وخیم ادامه دارد».

لی جونگ سوپ اضافه کرد که آزمایش هسته‌ای بالقوه کره شمالی ممکن است پس از مانورهای نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی که هدف آن بازدارندگی در برابر تهدیدات هسته‌ای پیونگ یانگ است، یک عامل تحریک آمیز تلقی شود.

پیش از این، آمریکا و کره جنوبی رزمایش سالانه مشترک خود را برگزار کردند. این رزمایش که به نام سپر آزادی اولچی نامگذاری شده قرار است تا ۱ سپتامبر ادامه داشته باشد، این رزمایش در جهت تعهد سوک یول، رییس جمهور جدید کره جنوبی برای تقویت ارتش به منظور بازدارندگی بیشتر در مقابل کره شمالی است.

رییس جمهور کره جنوبی اعلام کرده هر زمانی که پیونگ یانگ گام‌هایی را در جهت خلع سلاح هسته‌ای خود بردارد کشورش حاضر است کمک‌های اقتصادی چشمگیری را برای پیونگ یانگ ارسال کند.

کره شمالی، اما تا به حال نه تنها از این پیشنهاد سئول استقبالی نکرده که هر بار به شدت از این رویکرد انتقاد کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    کره جنوبی دل جنگ و ندار و همیشه ترسو مثل ویتنام جنوبی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس